Forbes Israel Logo

מרצדס משיקה: דגם ה- GLA, כי גם מרצדס רוצה קרוסאובר קטן

חטיבת מכוניות היוקרה של חברת כלמוביל, יבואנית מרצדס לישראל, החלה בשיווק דגמי ה- GLA. כחלק מאסטרטגיה עולמית של היצרן הגרמני, להוביל עד שנת 2020 את שוק רכבי הפרימיום, מפתחת היצרנית כלי רכב הפונים לקהלי יעד חדשים. כדי להפגין נוכחות גם בפלח רכבי הכביש/שטח הקטנים, שילבו במרצדס בין מערכות הבטיחות והעבירות ה-ML וה-GLK המוצלחים.

ה- GLA החדש משלים את הפורטפוליו של מרצדס בקטגוריית הפנאי שטח היוקרתי המציע גם את דגמי ה-GLK, ML, GL ו- G. המכונית החדשה מוצעת עם מנועי ארבעה צילינדרים חדשים. ה- GLA200 מצוידת במנוע 1.6 ליטר המפיק 156 כ"ס ב 5300 סל"ד, עם תאוצה של 8.9 שניות ל-100 קמ"ש וצריכת דלק מוצהרת של כ- 17 ק"מ לליטר. מנוע ה-GLA200 CDI 4MATIC עם ההנעה הכפולה, מעמיד לרשות הנהג 136 כ"ס ב-3400-4000 סל"ד ומזנק מעמידה ל- 100 קמ"ש ב- 9.9 שניות- התוצאה, צריכת דלק מצהרת של 23 ק"מ לליטר בנזין. לספורטיביים שבלקוחותיה, מציעה מרצדס את ה-GLA250 4MATIC, בגימור URBAN או AMG עם 211 כ"ס המזניקים את כלי הרכב ל- 100 קמ"ש ב- 7.1 שנית ומציגה צריכת דלק ממוצעת של 15 ק"מ לליטר.

צילום: רונן טופלברג

ביום ההדגמה לעיתונאים, נהגתי בגרסת ה- Off Road המאובזרת בכל מערכות העזרה לנהיגת שטח ובגרסת ה- AMG הספורטיבית. היתרונות הברורים של כל מערכות העזר והטכנולוגיה, הם ביכולתם להפוך כל נהג (גם אם מעולם לא נהג בשטח) לאלוף עבירות. בעצם לא הנהג, אלא כלי הרכב, הוא האחראי על בלימת הנסיעה במדרון או אפילו על העברת הכוח לגלגלים הצריכים אותו בכל נקיק או עליית מדרגה. מצד שני, היכולת הגבוהה של המערכות, גדולה בכמה מידות על ה- GLA בעל המרכב הנמוך וביום ההדגמה, ספג הג'יפון מכות והתעללויות בדרכים שלא יועדו לו. אבל אם להיות כנים, אף אדם לא יצא עם מכונית כזו, שרכש במיטב כספו, לטיול שטח טכני של ממש.

בנהיגת כביש ספורטיבית, בכבישים מפוטלים והדוקים, הפגין ה- GLA בגרסת ה- AMG היפיפייה, יכולות מרשימות. אומנם לא מדובר בכלי רכב קשיח עם מתלים המיועדים למסלול מרוצים, אך האחיזה מרשימה וניתן לנהוג באגרסיביות מהנה ומהירה. צפיפות הדוושות, הקשו על קולגה במידת נעליים גדולה, אך אם לוקחים בחשבון את הקהל אליו כיוונה מראש מרצדס, ניתן להניח כי עם נעלי עקב במידה 38 תענה המכונית על כל הדרישות. בגרסת ה- AMG מדובר בהנאה אדירה באריזה זעירה ועל זה מגיעות למרצדס מחמאות רבות.

צילום: רונן טופלברג

עיצוב המכונית מרשים. במבט בוחן מבחוץ לא ישאיר את הנהגים האחרים על הכביש אדישים- במיוחד לא ברמת הגימור של גרסת ה- AMG. גם מבפנים, לא חסכו יצרני המכונית וגם מאחור נשמר מרווח הראש והרגליים. המחיר לרמת הגימור הבסיסית, כ- 250,000 שקלים חדשים ועבור חבילת השטח תשלמו בין 195,000 ל- 310,000 שקלים חדשים. הגרסה הספורטיבית והמרשימה ביותר תאלץ אותכם להשקיע 325,000 שקלים חדשים. הרבה יכולת באריזה קומפקטית, אבל במחיר ממש לא זול.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן