Forbes Israel Logo

משטח את העקומה: כך מנסה מייסד אינסטגרם להילחם בקורונה

קווין סיסטרום הופתע לגלות עד כמה הנתונים סביב נגיף הקורונה מבלבלים ובלתי אמינים. הוא מיקם את כל מדינות ארה"ב על גרף אחד וגילה היכן יותר בטוח לשהות

מגפת הקורונה ממשיכה להתפשט בארה"ב, ותושבים רבים ממשיכים לבלות זמן רב בבתים. מייסד אינסטגרם, קווין סיסטרום, נדהם מכמות הנתונים המבלבלים והבלתי אמינים על התפשטות והיקף המחלה. אז מייסד אחת החברות הוויראליות ביותר בעולם – עם מעל מיליארד משתמשים – החל לבנות אתר למעקב אחר הנגיף.

"שאלתי את עצמי, 'אם הייתי מנהל מדינה, איזו סטטיסטיקה הייתי רוצה לדעת?'", אמר סיסטרום בראיון זום במהלך האקתון שערכה פורבס ארה"ב עם משתתפי פרויקט Under30. באמצעות המחקר שלו הוא למד על מדד שנקרא Rt. מדד ידוע באפידמיולוגיה, שמודד את הקצב שהנגיף מתפשט מאדם לאדם. "אם הערך של R קטן מאחד, ההתפרצות מתכווצת. אם הוא גדול מאחד, הוא גדל באופן אקספוננציאלי – וזה דבר רע".

באמצעות משחק עם קוד פייתון, סיסטרום (36) בנה תוכנית שאספה נתונים על מטופלים ממקורות בריאות שונים וחישבה את קצב ההתפשטות של הנגיף בקליפורניה. מדינות אחרות בארה"ב נוספו מאוחר יותר. כשהנתונים בידו, אך ללא דרך לשתף אותם, הוא טילפן למייסד השותף שלו באינסטגרם, מייק קריגר. "חיברנו את כל הנתונים שהיינו מעוניינים ללמוד, ואלה שהעולם זקוק להם. התרשים הפך ל- RT.Live".

החלטות מושכלות

האתר הושק באמצע אפריל ומושך אליו כיום יותר מ-100 אלף משתמשים ביום, כולל גורמי בריאות, כלי תקשורת ומנהיגי ממשל – מושל מדינת ניו יורק, אנדרו קואומו, ציטט את האתר בתדריך העיתונאי הפופולרי שלו. האתר מראה אם ​​קצב התפשטות גדל או מתכווץ בכל מדינה וההשפעה שיש לסגר – ולפתיחת העסקים מחדש – על התפשטות הנגיף. "המטרה שלי להיות א-פוליטי", אומר סיסטסטרום. "רצינו להציג עובדות ולהראות לאנשים את הנתונים. אנחנו מקווים שאנשים יקבלו החלטות טובות יותר על סמך הנתונים שהם זוכים לראות".

אך בשונה מההשפעה העסקית והתרבותית של אינסטגרם, סיסטרום מקווה שהשימוש באתר יהיה קצר מועד. "אני גאה במה שבנינו. אבל בניגוד לעסק, אני מקווה בכנות שנוכל לסגור את RT.Live בחודשיים הקרובים". במקום זאת, סיסטרום, שהקים את אינסטגרם רק לפני עשור ומכר אותה שנתיים לאחר מכן לפייסבוק, מתכנן לחפש בעיות גדולות אחרות לפתור, "כאלה שיכולות לעזור לרוב האנשים". כפי שאמר לאחרונה ליזמים – פתרון בעיות כזה יכול לקחת גם 20 שנה. עדיין יש לו את הזמן.

צילום התמונה הראשית: Christopher Michel, ויקיפדיה

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.