Forbes Israel Logo

משרד האוצר: ירידה של 21% ברכישת דירות ברבעון הראשון של 2014

ברבעון הראשון של 2014 נרכשו 26 אלפי דירות, ירידה של 21% בהשוואה לרמת השיא שנרשמה ברבעון האחרון של 2013. כמו כן, כאשר בוחנים את ההתפתחות בכמות העסקאות ברמה הרבעונית ניכרת תנודתיות גבוהה בחמשת הרבעונים האחרונים, זאת לאחר עליה רצופה במספר העסקאות אשר אפיינה את שנת 2012 וירידה רצופה אשר אפיינה את שנת 2011.

את הירידה בעסקאות הובילו הזוגות הצעירים, עם ירידה של 26% לעומת הרבעון הקודם. משקלם בסך העסקאות ירד ל-37%, השיעור הנמוך ביותר בשנים האחרונות.


מקור: משרד האוצר

ירידה של 20% ברכישת דירות נרשמה גם בקרב המשקיעים אשר רכשו ברבעון הראשון של השנה כ-6,300 דירות. במקביל נרשמה ירידה ברמת מחירי הדירות שרוכשת אוכלוסייה זו, בפרט ברמות המחיר הנמצאות תחת שיעורי המס הגבוהים שנוספו באוגוסט אשתקד. במקביל נרשמה גם ירידה חדה של 24% במכירת דירות על ידי משקיעים, בשל כניסתו לתוקף של ביטול הפטור ממס שבח למוכרי דירות.

נתון מעניין נוסף עליו מצביע בנק ישראל הוא ירידה של 25% ברכישת דירות יד שנייה – שיעור הגבוה משמעותית מן הירידה ברכישת דירות חדשות (7% מלבד). הירידה החדה ביותר נרשמה באזור תל אביב, בו התכווץ מספר העסקאות בשליש לעומת הרבעון האחרון של 2013. בין הגורמים המרכזיים לירידה זו היו המשקיעים, אשר מעבר לירידה הכללית ברכישותיהם, נטו לרכשו יותר דירות החדשות מבעבר.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.