Forbes Israel Logo

משתמש אובר תובע מיליונים מהחברה בגלל באג שהוביל לגירושיו

אובר הוא אחד מהשירותים היעילים, השימושיים והמשתלמים ביותר עבור מיליוני משתמשים ברחבי העולם. אבל משתמש צרפתי טוען שבצד כל היתרונות, השירות גם גרם לכאורה לגירושים שלו מאשתו.

על פי הידיעה שמפרסם העיתון הצרפתי הנפוץ Le Figaro, טוען מנוי צרפתי של החברה כי נישואיו הגיעו לסופם בגלל באג באפליקציה. הכל החל כאשר המנוי עשה שימוש פעם אחת במכשיר הסמארטפון של אשתו, עם החשבון שלו, כדי להזמין נסיעה באובר. מאז, ולמרות שהוא הקפיד לצאת מהחשבון (Log Out) בגמר השימוש היחיד שלו במכשיר, קיבלה אשתו התראות על כל נסיעה שביצע. על פי התביעה, בזכות ההתראות, שכללו מידע על מקור ויעד הנסיעה והמועדים שלה, נודע לאישה כי לבעלה יש מאהבת והוא מבקר אותה תכופות.

בגידה על סך 48 מיליון דולר | צילום: fotolia

עורך הדין דוד-אנדרה דרמון מסר לאתר AFP כי "באג באפליקציה הפך את מרשו לקורבן וגרם לו לצרות בחייו הפרטיים". בגלל הגירושים הללו ובגלל 'הפגיעה בדיסקרטיות ובאנונימיות שלו' תבע המנוי הצרפתי מאובר סכום של 45 מיליון אירו – כ-48 מיליון דולר. הדיון הראשון בתביעה ייערך בחודש הבא בבית המשפט המחוזי של איזור Grasse, בריביירה הצרפתית.

ב-Le Figaro בדקו את הבאג, וגילו כי הוא עדיין קיים בגרסאות ה-iOS של האפליקציה, ולמרות שהם הקפידו לצאת מחשבון האובר במכשיר אחד, הוא המשיך לקבל התראות ודיווחים על הנסיעות שבוצעו במכשיר אחר. הבאג לא התגלה בגרסת האנדרואיד של האפליקציה.

בתגובה, מסרה אובר שהיא לא תגיב פומבית על מקרים פרטיים, בייחוד לא כשמדובר בגירושים של בני זוג. עוד נמסר מהחברה כי ההגנה על הפרטיות וצנעת הפרט של משתמשיה תמיד נמצאים בחברה בעדיפות עליונה. אובר נהנית כיום מלמעלה מ-40 מיליון משתמשים חודשיים במדינות השונות בהן היא פעילה.

לכתבה בגיקטיים

עוד בגיקטיים:

ההייטק מגיע לפלורנטין: הצצה למתחם העבודה החדש של AYEKA

צ׳אטבוט ממותג: Exceed.ai הישראלית מגייסת 1.5 מיליון דולר

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.