Forbes Israel Logo

המיליארדר הסיני הזה מאמין שיוכל לנצח את טסלה

אחרי זינוק במנייתה (ודעיכה שבאה לאחריה) מצליחה Xpeng Motors להתחרות בטסלה מודל 3. אך אם טסלה תוריד מחירים עשויה Xpeng למצוא עצמה בסכנה

בשלושת החודשים הראשונים מאז הנפקתה בבורסה של ניו יורק, זינקה מניית Xpeng Motors, יצרנית הרכב החשמלי מגואנגג'ואו ב-381%, כשמשקיעים רבים נוהרים להמר עלייה. אבל עכשיו, נראה שהסוללה שהניעה את הראלי הזה מתחילה להתרוקן.

רוב היצרניות הסיניות של המכוניות החשמליות נפגעו השנה אחרי שחברת ההשקעות Hindenburg Research האשימה את אחת מהן, חברת Kandi Technologies, בפרסום הכנסות לא נכונות. מה שהוסיף עוד יותר עצבנות לשוק, היה דיווח שבסין חוקרים עוד שתי חברות מהתעשייה – Evergrande New Energy Vehicle ו-Shenzhen Baoneng.

שי ג'י, דירקטור מחקר ב-Haitong International אומר שהמניות נכנסות ככל הנראה לשלב התיקון. "משקיעים מהמרים שמכוניות חשמליות יהפכו למיינסטרים. זה טרנד, אבל אף אחד לא יודע מתי תגיע נקודת המפנה".

טווח ארוך

מייסד Xpeng, הי שיופנג, שהונו מוערך עכשיו ב-10.1 מיליארד דולר, נמצא כאן לטווח הארוך. החברה נוסדה ב-2014 וטירגטה "ציידי מציאות" עם ה-SUV היחסית זול שלה, שנמכר בפחות מ-23 אלף דולר.

היא החלה לטפס עם השקת דגם ה-7P, סדאן חשמלית שמחירה מתחיל ב-35 אלף דולר. "ה-P7 עוצבה כדי להתחרות בטסלה מודל 3 שעלותה בסין 38 אלף דולר", אומר רוברט קוול, אנליסט בחברת המחקר 86 Research שממוקמת בשנחאי.

היתרון הגדול של P7 הוא טווח הנסיעה – 706 ק"מ בטעינה אחת. וכמו מודל 3 – גם היא מצוידת במערכת נהיגה אוטונומית לנסיעה בכבישים מהירים ויכולת חנייה עצמית.

Xpeng מסרה 6,210 מכוניות מדגם P7 ברבעון השלישי של השנה (מתוך 8,578 מכוניות בסך הכל). ההכנסות עלו ב-343% ל-293 מיליון דולר לעומת השנה שעברה, אבל גם ההפסדים התרחבו ל-298 מיליון דולר.

שיופינג. "בשנה הבאה ביו מוכנים לצאת מדעתכם בנוגע לנהיגה אוטונומית". צילום: Aaronlewis3207, ויקיפדיה
שיופינג. "בשנה הבאה ביו מוכנים לצאת מדעתכם בנוגע לנהיגה אוטונומית". צילום: Aaronlewis3207, ויקיפדיה

יחד עם זאת, טסלה נותרת מובילת השוק בסין, כשמסירת המכוניות שלה גדלה השנה ב-104.5% ל-160 אלף יחידות באוקטובר, כאשר המגפה נמצאת תחת שליטה ולקוחות חוזרים לאולמות התצוגה.

מלחמת מחירים בדרך?

היזם הסדרתי הי שיופנג, שהקים את UCWeb, שנרכשה על ידי עליבאבא, לא נרתע מהאיום מצד טסלה: "החל בשנה הבאה, תהיו מוכנים לצאת מדעתכם בכל הנוגע לנהיגה אוטונומית בסין", הוא כתב בנובמבר ברשת וויבו, אחרי שאלון מאסק האשים את החברה שלו בגניבת קניין רוחני בתחום הנסיעה האוטונומית.

ההערכה היא שהאתגר הגדול של Xpeng ושאר יצרניות הרכב החשמליות בסין יגיע בתחילת השנה הבאה, אז טסלה תוריד ככל הנראה את המחיר של מודל 3 לאזור ה-33 אלף דולר בסין, דבר שעשוי להצית מלחמת מחירים.

Xpeng תעמוד בפני מספר אפשרויות, ביניהן הפחתת מחיר הסוללה והשקת דגם חדש, קטן וזול יותר מ-P7.

צילום התמונה הראשית: shutterstock

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.