Forbes Israel Logo

מתחרה עם עצמה: דובאי מתכננת לבנות את הקניון הגדול בעולם. שוב

כשמדובר בזכייה בקטגורייה "הגדול ביותר בעולם", דובאי מתחרה עם עצמה. כבר היום בשטחה כבר נמצא אחד הקניונים הגדולים בעולם, והשבוע העיר הודיעה על תוכנית דובאי סקוור, קניון חדש אשר יתפרס של שטח של כ-750 אלף מטר רבוע, כמעט כפול מזה של קניון דובאי.

דובאי הולדינגס, חברת ההשקעות הגלובלית של הממשלה, וכן היזם Emaar הוציאו הודעה משותפת על הפרויקט, בה הם מכריזים על עידן חדש של קמעונאות שבו הקווים בין קניות מקוונות לבין קניות בחנות מטושטשים וחללים חברתיים הם החשובים ביותר.

הקניון בדובאי. הגדול בעולם | צילום: shutterstock

ברחבי העולם, קמעונאים מנסים להבין את השילוב הטוב ביותר של קניות מקוונות באינטרנט ולבין קניות בחנות. באמריקה, בשנת 2018 נשבר שיא של סגירת חללים קמעונאיים ושטחי מסחר. בתי כלבו כמו JCPenney, Macy's ו-Sears סוגרים ומצמצמים חנויות כדי למזער את העלויות. בעוד מרכזי קניות בדובאי עדיין חווים תפוסה קמעונאית גבוהה, אבל הם לא יכולים להתעלם מהמגמה המתעצמת של קניות באינטרנט. כיכר דובאי תרחיב את החלל הקמעונאי כדי לכלול חנויות הפועלות בסגנון של אולמות תצוגה עבור סחורה מקוונת.

הסגנון של שטחי מסחר מסוג זה יתחזק על ידי הכניסה של טכנולוגיה חדשה. הרכישות יבוצעו באמצעות טלפון נייד, מחשב שולחני או דוכן מכירה. על פי הפרסומים, החוויה תתעצם על ידי "יישומים מותאמים אישית, פתרונות קופה מהירה, יישומי סריקה לחיפוש ברקוד, טכנולוגיית זיהוי, תשלומים ניידים ושירותי גבייה". ביצוע רכישה מעולם לא היה קל או מהיר יותר.

היזמים מתכננים כי חברות הטכנולוגיה ישגשגו בחלל הזה. הם מציעים כי כיכר דובאי תכלול טכנולוגיות רכב, מחשוב, מחזור, הדפסת תלת מימד, וטכנולוגיות בינה המלאכותית. לדוגמה, כדי למזער את זמן ההמתנה למזון ומשקאות, האוכל יודפס על ידי מדפסות 3D.

אבל העידן הקמעונאי החדש לא מבוסס רק על רק שימוש בטכנולוגיה. כיכר דובאי תתרום ליעד של דובאי – להפוך לעיר המאושרת ביותר בעולם. השקעות קמעונאיות הן שוות ערך להשקעה באושר בדובאי. הוד מעלתו, עבדאללה אל-חבאי, יו"ר דובאי אחזקות, הסביר בדו"ח כי "המגזר הקמעונאי הוא אחד מעמודי התווך שמניעים את האושר בקרב תיירים, מקומיים ותושבים כאחד, וככזה נשאר מוקד מרכזי עבורנו".

בנוסף, הפרויקט ייצור חללים חברתיים חדשים. זה קל להרגיש בודד ומנותק בדובאי בגלל קנה המידה העצום של בנייני העיר. עם זאת, כיכר דובאי תכלול שדרה מרכזית בקנה מידה קטן יותר, אשר תשרה "אווירה של עיר אותנטית" ותשים את הדגש על בילוי איכותי. היא תעוצב בהשראת מרחובות ומרכזי קניות מפורסמים ברחבי העולם כמו רחוב אוקספורד בלונדון , בוורלי הילס בלוס-אנג'לס ושדרת השאנז אליזה בפריז. ואם כל זה לא מספיק, שדרת הדקלים הזאת תהיה מכוסה בכיפת זכוכית לכל אורכה.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן