Forbes Israel Logo

מתכוננים לדבר החם הבא: הטלפון שהופך לטאבלט

מסכים גמישים הם אמנם לא דבר חדש, אך נראה שלאחרונה חוזרות התצוגות הגמישות לכותרות. בשבוע שעבר היתה זו סמסונג שהציגה לעולם, בכנס המפתחים השנתי שלה, אב-טיפוס של סמארטפוון מתקפל, כזה המבוסס על מסך גמיש. בכך הזמינה סמסונג את קהילת המפתחים להתחיל וליצור אפליקציות עבור הדבר הגדול הבא.

סמסונג אמנם לא הראשונה שמציגה את הקונספט החדשני. בשנה האחרונה הציגו כמה יצרנים סיניים קטנים מכשיר גמיש מתוצרתם ואף הכריזו כי החלו בייצור המוני של סמארטפון מתקפל. אך סמסונג היא הראשונה מבין היצרניות הגדולות שהציגה אב-טיפוס עובד.

את המסך החדש מכנה סמסונג Infinity Flex Display והוא מאפשר למכשיר להיפתח באמצעו, ממש כמו ספר, עד שבמצב פתוח מגיעה התצוגה לגודל של 7.3 אינץ'. עם זאת, מעט מאוד פרטים נוספים נחשפו על במת האירוע בסן-פרננסיקו בשבוע שעבר, וכך, גם הצגתו של המכשיר המתקפל נעשתה באולם חשוך, זאת בכדי שלא ידלפו מאפיינים נוספים של המכשיר החדש.

נפתח כמו ספר | צילום: Samsung

גם בגוגל, שאחראית למערכת ההפעלה אנדרואיד, התייחסו להכרזות האחרונות של מסכים מתקפלים. בכנס המפתחים של אנדרואיד, שנערך גם הוא בשבוע שעבר, חשפה החברה כי מערכת ההפעלה כבר מוכנה להטמעה במכשירים מתקפלים, זאת באמצעות תכונה המכונה "המשכיות המסך".

על פי מה שהודגם בכנס של גוגל, תאפשרנה גרסאות העתיד של אנדרואיד להתאים את התצוגה באופן חלק במעבר בין מסך מקופל למסך פרוס. התפריטים, הצלמיות, האפליקציות הפתוחות וגם סמלי האפליקציות יתאימו את עצמם למצבי המסך השונים.

על פי דיווחים שונים ברשת, גם שיאומי, לנובו וכן LG עובדות על מכשירים מתקפלים מתוצרתן – כך שאין ספק שזהו הדבר החם הבא בעולם הסלולר. בימים אלה מתרכזות היצרניות להפוך את המסך המתקפל לכזה שניתן לייצר באופן מסחרי. סמסונג כבר העריכה בשבוע שעבר כי לה זה צפוי לקחת כמה חודשים. כעת נותר לחכות ולראות מי היצרנית הראשונה, מבין היצרניות הגדולות, שתשיק מכשיר כזה לציבור הרחב.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן