Forbes Israel Logo

מתכננים להשקיע בנדל”ן בחו”ל? בערים האלו שוק הנדל”ן פורח כרגע

עם 40.8 מיליארד דולר בשווי של התחלות בנייה בשנה שעברה, אזור המטרופולין של ניו יורק, הכולל את חמשת הרבעים ואת הפרברים שמסביב, שוב הגיע למקום הראשון כאזור בו היו ההשקעות הגבוהות ביותר בהתחלות בניה חדשה, יותר מכל מטרופולין אחר בארצות הברית. הדסון יארדס, אזור הנדל"ן המתפתח ביותר כיום במנהטן, הוא סמל של כוח, אחרי שלושה עשורים שהבנייה בניו יורק נמצאת בשיאה.

הפרויקט הגדול ביותר שהתחיל בניו יורק בשנת 2018 היה מגדל משרדים המכונה הספירלה שצפוי לעלות 1.77 מיליארד דולר עד השלמתו ב-2022. הבניין בן 65 הקומות, אשר יהיה עטוף בטרסות עשויות עץ, צמוד לאזור הפיתוח המרכזי של ההדסון יארדס.

פרויקט הדסון יארדס במנהטן, ניו-יורק. הבניה החלה ב-2012 | צילום: shutterstock

הודות לפרויקטים מסוג זה, ניו יורק שומרת על המקום הראשון בדרוג הערים עם הכי הרבה התחלות בניה, ובפער ניכר מהערים הבאות אחריה בדרוג. זאת למרות ירידה של 13% בהתחלות הבנייה מ-2017. הירידה היא לא סימן לשוק נחלש, אלא תזכורת לכך שהשנה הקודמת הייתה יוצאת דופן, מסביר רוברט מארי, הכלכלן הראשי של חברת Dodge Data & Analytics, שאספה וניתחה את הנתונים עבור פורבס.

בשנת 2017, מציין מארי, העבודה החלה על פרויקטים מוסדיים ענקיים כמו שיפוצים בנמל התעופה לה-גווארדיה בניו יורק, מרכז הקונגרסים ג'אביטס ותחנת הרכבת פן. ההאטה ב-2018 הייתה בלתי נמנעת.

תחושה זו של האטה בהתחלות הבניה הייתה נושא השיחה בענף בשנת 2018. הבנייה החלה ב-606.3 מיליארד דולר בשווי של הנדל"ן בארה"ב, גידול של 2% לעומת השנה הקודמת. אמנם צנוע, אבל הגידול היה גבוה מהצפוי. צמיחה טובה יותר הגיע מכיוון התעסוקה – עם 2.6 מיליון משרות שנוספו ברחבי המדינה – הובילה לצמיחה בשכר דירה ושיעורי פינוי נמוכים.

"אנחנו נמצאים בעיצומה של התרחבות מתפתחת", אומר מארי. "להתרחבות זו יש מובנים רבים, כמו הרחבות שחלו בעבר. זה הונהג על ידי דיור, במקרה זה דיור למשפחות. תחום הצמיחה הבא היה בניינים מסחריים, ולאחר מכן בניינים מוסדיים".

במילים אחרות, פרויקטים מוסדיים גדולים נוטים לאותת שההתרחבות מתקרבת לסיומה. ובשנתיים האחרונות, רבים מהפרויקטים הגדולים ביותר במדינה היו מוסדיים.
כיום, פרויקטים מכל הסוגים נבנים בקצב מהיר, בעיקר בהיקף של מסגרות בנייה או חורים בקרקע. כפי שהוכיחו עם פרויקט הדסון יארדס, שם החלה הבנייה בשנת 2012, הבנייה מתחילה להביא לשינוי גדול בשכונות ובקו הרקיע של הערים לאורך זמן.

הרשימה שלנו משלימה את הערך הדולרי של התחלות בנייה (כניסה לקרקע והתחלת עבודה) עבור בתים חד-משפחתיים ורבי-קומות, משרדים, מבני קמעונאות, מחסנים, מבני מוסדות בריאות, מבני חינוך, מפעלי ייצור ומתקני מחקר, בין היתר. זה לא כולל כסף שהוצא על עבודות ציבוריות ופרויקטים כגון גשרים, רחובות או פארקים. נתוני Dodge מגדירים את הערך הכולל של הפרויקט כעלות לבניית פרויקט בעת תחילת הבנייה, לא כולל ערך הקרקע או עלות הרכישה.

לרשימת 30 הערים להשקעה

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן