Forbes Israel Logo

מתלבטים אם לחסן את הילדים? זה המחקר שיעזור לכם להחליט

מחקר חדש הבודק מקרי מוות מסיבוכים של מחלת החצבת, מראה איך הבחירה לא לחסן מסכנת לא רק את החולה, אלא גם את כל מי שרגיש למחלה.
SSPE (subacute sclerosing panencephalitis) היא הפרעה נוירולוגית שיכולה להתפתח אצל אדם שנים לאחר שהחלים מחצבת, והיא קטלנית ב-100% מהזמן. בעבר זה נחשב למקרה נדיר, אחד מ-100,000 אנשים שנדבקו בחצבת בעבר חלו במחלה, אך מחקר עדכני בגרמניה הראה שאחד מ-1,700 ילדים שנדבקו בחצבת לפני גיל חמש, חלו במחלה. מחקר נוסף שממצאיו הוצגו בכנס השנתי של "ארגון המחלות המדבקות באמריקה" מציג כי השכיחות בפעוטות שחלו לפני שחוסנו עומדת על אחד מ-600.

היות וחיסון MMR לחצבת, אדמת וחזרת לא מומלץ לילדים מתחת לגיל שנה, הדרך הכי אפקטיבית למניעת המחלה והפרעות כמו SSPE היא דרך "חסינות מצטברת" – חיסון אנשים כצעד מניעתי להפצת המחלה אפילו בקרב אלו שצעירים מידי לקבלת החיסון.

אחד מכל 1,700 ילדים | צילום: Fotolia

"זה מראה שחיסונים הם באמת מצילי חיים ודורש התייחסות", אומר ג'יימס ד. צ'רי, כותב המחקר ופרופסור מוערך לרפואת ילדים ומחלות מדבקות בבית ספר לרפואה דיוויד גפן באוניברסיטת קליפורניה. "חצבת היא מחלה שניתן לחסל ברמה העולמית, אבל זה אומר שיש לחסן לפחות 95% מכל מי שיכול לקבל שתי מנות של החיסון במטרה להגן על כולם מהמחלה, כולל אלו שלא בוגרים מספיק לקבל את החיסון".

חצבת היא בין המחלות המדבקות ביותר, ידועה כמי ששומרת על פרופיל נמוך בתקופות של התחסנות גבוהה ואז נפוצה באוכלוסייה כשאנשים במצב פגיע. כתוצאה מכך, 95% מהאנשים צריכים להתחסן בשתי מנות במטרה להגן על אלו שלא מחוסנים, מוסיף ד"ר צ'רי. המנה הראשונה של חיסון ה-MMR ניתנת בדרך כלל בגילאי 12-15 חודשים, והמנה השנייה ניתנת לילדים לפני שהם מתחילים ללמוד בבית ספר. על פי נתוני CDC, כ-92% מהילדים בגילאי 19-35 חודשים בארה"ב קיבלו את חיסון ה-MMR.

התנועה נגד חיסונים ניסתה לקשר את החיסון עם אוטיזם על ידי שימוש בממצאים של מאמר מפוקפק. כמה מחקרים גדולים הפריכו את הקישור, אבל התנועה ממשיכה בטענותיה למרות ההוכחות המוצקות. המחקר האחרון מדגיש את הסכנה שהלך הרוח הזה יוצר – מדובר בעניין של חיים או מוות.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן