Forbes Israel Logo

נאומו של אובמה משך את המדדים בוול סטריט לנעילה חיובית

יום המסחר האחרון לשנת 2012 בבורסות וול סטריט נפתח בירידות שערים אך מיד השתנתה המגמה על לנעילה חיובית על רקע ניסיונותיהם האחרונים של נציגי הדמוקרטים והרפובליקנים בסנאט האמריקאי להגיע לפשרה שתמנע את נפילת כלכלת ארה"ב מהמצוק הפיסקלי. המשקיעים מעודדים מדיווחים על התקדמות במשא ומתן ומדבריו של ברק אובמה שאישר כי אכן נעשתה התקדמות במגעים בין הצדדים. 

מדד הדאו ג'ונס רשם עלייה של 1.2%, ה-S&P 500 הוסיף לערכו 1.7% ונאסד"ק זינק ב-2%.

במסיבת עיתונאים אמר הערב ברק אובמה כי "ההסכם נראה באופק אך הוא עדיין לא הושג. אובמה התחייב כי באף הסכם לא תהיה פגיעה בשכבות החלשות באוכלוסיה האמריקאית על חשבון רווחתם של העשירים. 

מוקדם יותר הסנטור הרפובליקני ג'ון קיל דיווח על התקדמות בשיחות עם הדמוקרטים בעניין המצוק הפיסקלי. לדבריו "הצדדים עשו התקדמות משמעותית אך השיחות עדיין נמשכות". 

אמש התכנס הסנאט האמריקאי לישיבת חירום, על אף חופשת יום ראשון המסורתית. למרות הדיונים הקדחתניים, הפתרון עוד לא נראה באופק, והצדדים סיימו את הפגישה ללא הסכם. 

אתמול, בראיון לרשת NBS's, הזהיר נשיא ארה"ב ברק אובמה כי "אם הבעיה לא תיפתר – תהיה תגובה חריפה של השווקים".

צילום: רויטרס

אם וכאשר תתקבל החלטה כלשהי בסנאט היא תועבר לאישור בית הנבחרים, שם הרוב הוא רפובליקני. בשבוע שעבר, נפסלה הצעה רפובליקאית שכללה העלאות מסים רק למי שהכנסתם השנתית גדולה ממיליון דולר בבית הנבחרים על ידי הצד הימני במפלגה, הרואה בכל העלאה כזו פגיעה חמורה.

עם זאת, בהחלט ייתכן כי הצעה מתונה וצו השעה יביאו ללחץ מצד החלק המתון יותר במפלגה הרפובליקאית ויחד עם הדמוקרטים תוכל ההצעה להגיע לשולחנו של אובמה, שייאשר אותה.

 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.