Forbes Israel Logo

נהג בוס: החידושים במכוניות המנהלים של 2017

"מכוניות מנהלים", או בשמן המדויק יותר – "המכוניות המשפחתיות הגדולות״ הן לא קטגוריה מדוברת במיוחד. הסיבה העיקרית לכך היא רכבי הפנאי הפופולריים, שהתמקמו חלקית על המשבצת שלהן. אין היום תחבורה אופנתית יותר מרכב פנאי, קרוסאובר, SUV, או איך שלא נבחר לקרוא לכלי הרכב המוגבהים. 

אפשר להבין את סוד קסמם: הישיבה הגבוהה במרומי הרכב נוחה, הן לכניסה ויציאה, והן לתמרונים בעיר ־ ובעיקר בפקקים, אז אפשר להביט גבוה מעל ראשי אלה שנוסעים במכוניות הנמוכות (ויש פחות ופחות כאלה).

אבל בתוך כל האופנתיות הזו, אנחנו שוכחים לעתים שישנם יתרונות ברורים דווקא לכלי רכב נמוכים יותר: הם לרוב יציבים ונוחים יותר, בעיקר בנסיעות בינעירוניות ובכבישים מפותלים, וגם יעילים יותר בכל הקשור לצריכת דלק וזיהום.

נוסף על כך, במחירים של רכבי פנאי אפשר לקבל מכוניות מנהלים גדולות יותר. בכך מקבלים כלי רכב נוח ומרווח, שייסע הרבה יותר טוב בכביש המהיר.
על אף שהפופולריות הרבה של רכבי הפנאי משכה את תשומת לבם של היצרנים, שמציגים חידושים רבים, גם בגזרת רכבי המנהלים יש חדש. אז הנה תמונת מצב עדכנית של הקטגוריה:

יונדאי סונטה הייבריד – הירוקה

אחת המכוניות שצפויה "לחטוף" בשל עדכון נוסחת המיסוי הירוק היא יונדאי סונטה הייבריד, שהגיעה בשנה שעברה לישראל עם מערכת היברידית מתקדמת שמציגה ביצועים מרשימים וצריכת דלק נמוכה במיוחד. למרות התחכום והאבזור העשיר, בשל הטבת המס הירוקה זכתה המכונית לתג מחיר נוח במיוחד (159־179 אלף שקל). יחד עם זאת, בראשית 2017 היא צפויה להתייקר בעשרות אלפי שקלים; כמה היא תעלה וכיצד תוצע? בקרוב נדע.

טויוטה אוונסיס וקאמרי – האירופית והאמריקאית

יוניון מוטורס, יבואנית טויוטה, פונה לקהל צרכני רכבי המנהלים גם "מלמעלה" וגם "מלמטה". האוונסיס היא מכונית מנהלים קטנה יחסית שתוכננה לקהל אירופי צנוע יותר. מאז העדכון המשמעותי בשנה שעברה היא נמכרת כאן במחירים נמוכים מאוד יחסית לקבוצה (148-163 אלף שקל). הקאמרי ה"אמריקאית" באופייה מתחרה במכוניות המנהלים הגדולות יותר. היא מוצעת עם מערכת הנעה היברידית יעילה, אך נראה כי בשל עדכון נוסחת המיסוי הירוק בראשית 2017, היא צפויה להתייקר משמעותית (המחיר כיום נע בין 179 ל־195 אלף שקל).

אופל אינסיגניה – דור חדש

האינסיגניה הגדולה לקחה את מסורת אופל אסקונה־וקטרה לכיוון הרבה יותר אלגנטי ויוקרתי. השנה, שמונה שנים אחרי השקתה, עומדת האינסיגניה להתחלף בדור חדש. הדגם העדכני צפוי להיחשף במהלך השנה עם מערך מנועי טורבו חדשים, בנפחים של 1.5 ו־2 ליטר, שאליהם תצטרף תיבת הילוכים אוטומטית בת שמונה הילוכים. בפן הבטיחותי תיכנס לשירות חבילת בטיחות בשם OpelEye, שתשלב ברכב מערכת בלימה ותיקוני הגה אוטונומיים במקרה של סטייה מהנתיב.

סיטרואן C5 – דור חדש

זוכרים את הימים שבהם סיטרואן נחשבה למכונית הנוחה ביותר בעולם? בחברה מעוניינים להחזיר לעצמם את הכתר עם הדור החדש של מכונית המנהלים שלהם, סיטרואן C5. המכונית החדשה צפויה להיות מושקת ב־2017 עם מערכת מתלים חדשה, שמבטיחה לתת עדיפות גבוהה לנוחות הנסיעה. מכונית התצוגה, שהוצגה בסתיו האחרון בתערוכת פריז, סיטרואן CXperience, רומזת על כיוון העיצוב והטכנולוגיה של ה־C5 הבאה. אפשר להניח שזמן לא רב אחרי השקתה בעולם, תגיע סיטרואן C5 החדשה גם לישראל.

סובארו B4 ־ הנאה לכל הגלגלים

במהלך השנה שעברה התעדכנו שני רכבי המנהלים של סובארו – B4 וגרסת השטח־לייט, אאוטבק. שני כלי הרכב מצוידים בהנעה קבועה לכל הגלגלים, כמיטב המסורת של סובארו. ה־B4 (כ־175-180 אלף שקל) מיועד יותר לכביש והאאוטבק (כ־205-230 אלף שקל), שמוצע בתצורת סטיישן מוגבהת, מתאים גם לטיולים משפחתיים בשבילים. העדכון שעברו שני כלי הרכב כלל עיצוב מחודש וממדים מעט גדולים יותר (בלי לשנות מהותית את מרווח הפנים). מעבר לכך, כללו השינויים שיפורים.

קרייזלר־דודג׳ – היבואן החדש

קבוצת סמל"ת, יבואנית סובארו ומותגי פיאט, רכשה מידי קבוצת מכשירי תנועה את זיכיון היבוא של המותגים האמריקאיים, קרייזלר, ג׳יפ, דודג׳ וראם. כרגע נמצאת זרוע היבוא החדשה בשלבי הסדרה והתאמה של הדגמים לשוק המקומי, ואין עדיין מידע רשמי באשר להיצע. ייתכן מאוד שבתקופה הקרובה נפגוש בישראל את דודג׳ צ׳רג׳ר ואת קרייזלר 300, אולם לא ברור אם התמחור שלהן יאפשר תחרות בדגמי המנהלים היקרים, או שהן יהיו יקרות יותר. 

ניסאן אלטימה ומקסימה – מכוניות השרים החדשות

בדומה לטויוטה, גם ניסאן מציעה שתי מכוניות מנהלים, אחת גדולה ואחת קטנה יותר (אם כי במקרה זה שתי המכוניות נועדו לקהל האמריקאי). המכוניות המעוצבות הללו זכו לאחרונה במכרז הממשלתי למכוניות השרים, ביחד עם סקודה סופרב. הדור החדש של המקסימה הגיע לישראל במחצית השנייה של השנה, עם עיצוב סופר־ספורטיבי, ממדים גדולים ומנוע רב עוצמה של 300 כ"ס (כ־165 אלף שקל). מעט לפני כן הגיעה לישראל האלטימה אחרי מתיחת פנים מקיפה שכללה שיפורים בבידוד, באווירודינמיות וביעילות האנרגטית (כ־240 אלף שקל).

מאזדה 6 – עדכון של אמצע החיים

הקו החכם של מאזדה, שכולל עיצוב מרהיב עם מערך מוטורי קל ויעיל, מבקש לעצור את ה"התבגרות" שלו באמצעות עדכון שני למכונית המנהלים של המותג, מאזדה 6. העדכון כולל מערכות שנועדו לשפר דווקא את היכולת הספורטיבית וההיזון מהכביש לנהג. שיפורים נוספים כוללים עדכון לעיצוב החיצוני ושיפור בבידוד הרעשים. ה־6 המעודכנת צפויה להגיע לישראל במהלך החודשים הקרובים.

פולקסווגן פאסאט – על קצה הפרימיום

פולקסווגן פאסאט הוא אחד הדגמים היחידים שהיקפי המכירות שלו מעלים חיוך אצל היצרן. הסיבה, כך נראה, היא כי פולקסווגן פאסאט היא מכונית מנהלים שפוזלת למעלה. היא אינה מתמודדת במרכז השוק של רכבי המנהלים הקלאסיים, אלא פונה גם ללקוחות של המנהלים־פרימיום, אותה קבוצה שבה מתמודדות ב.מ.וו סדרה 3 או מרצדס C קלאס. הפאסאט מוצעת עם מנועי טורבו בנזין קטנים וחזקים, וגם עם טורבו דיזלים בשרניים. המחיר: כ־175-220 אלף שקל.

סקודה סופרב – בממדי סלון

בשנה שעברה נולד ובא לישראל הדור השלישי בעידן החדש של סקודה סופרב (מכוניות יוקרה גדולות בשם הזה נמכרו בעולם בשנות השלושים והארבעים של המאה שעברה). כמו הדורות שקדמו לו, גם דגמי הדור הנוכחי הם מהגדולים והמרווחים בקטגוריה הזו, ומבוססים על הפלטפורמה שעליה מבוססות גם סקודה קודיאק, פולקסווגן פאסאט, דגמי פולקסווגן גולף ואחרים. הדור החדש הוא קל, מהיר וחסכוני מקודמיו, וכמקובל אצל היצרן, מציע את תא המטען הטוב ביותר שאפשר להעלות על הדעת. המחיר: כ־167-265 אלף שקל.

פיג׳ו 508 – למנהל חובב נהיגה

העדכון שעברה מכונית המנהלים הצרפתית, פיג'ו 508 בשנה שעברה כלל שדרוג ביכולת הספורטיבית – מטיפול במתלים, דרך כיול חדש ויעיל יותר למנועים ועד לעיצוב ולאבזור הרכב. בשנה הקרובה יהיו עסוקים בפיג׳ו בהשקת שני רכבי הפנאי החדשים והמדוברים – 3008 ו־5008, אולם בשנה שלאחר מכן (2018) צפויה השקת הדור הבא של ה־508, שצפוי לכלול לא רק מערכות בטיחות אוטונומיות, אלא גם גרסת קופה ארבע דלתות, בסגנון פולקסווגן פאסאט CC.

קיה אופטימה – מונית היברידית

קיה מצליחה מאוד בישראל, בעיקר בזכות מספר דגמים שנמכרים במחירים נוחים מאוד והפכו בשל כך לרבי מכר. בתחום המנהלים, קיה אופטימה אינה מתאפיינת בריבוי מכירות, אולם נהגי המוניות מכירים אותה היטב, בין היתר, בזכות השילוב המוצלח של מנוע הדיזל, הממדים והמחיר, יחד עם הטיפול המסורתי האוהד של קיה בקהל זה. האופטימה החדשה (כ־171-187 אלף שקל) מוכרת בעולם גם בגרסת סטיישן ובגרסה היברידית. בתחילה תכננו בקיה להביא לכאן את הגרסה ההיברידית, אולם בשל עדכון נוסחת המיסוי הירוק, שצפויה ליקר אותה מאוד, ייתכן שהדבר לא יקרה.

פורד פיוז׳ן – מונדאו יבוא מקביל

את הדור הנוכחי של פורד מונדאו, רבת מכר לשעבר בשוק הרכב הישראלי, לא מייבאים אנשי דלק מוטורס (אף שלא הודיעו על כך רשמית). אמנם דלק הם היבואנים הרשמיים, אולם בזכות רפורמת היבוא המקביל, ניתן לרכוש את המכונית בישראל. היבואן המקביל הוא איילון מוטורס והוא מוכר כאן את פורד פיוז'ן – הלא היא פורד מונדאו בגרסתה האמריקאית. הגרסה של איילון היא הפיוז'ן ההיברידית, בכמה רמות גימור (כ־190-240 אלף שקל).

רנו טליסמן – גישושים בעולם היוקרה

מכירות מכוניות מנהלים מפנקות הן לא דבר זר לרנו. רנו לגונה נמכרה בעולם, וגם בישראל, במשך שנות דור ולפני כן נמכרו כאן דגמי ה־21 וה־25. היצרן הצרפתי הציג בשנה שעברה מכונית מנהלים גדולה ומהודרת בשם טליסמן. המכונית פותחה בסיוע של מהנדסי מרצדס, והיא מציעה שלל מנועי בנזין ודיזל קטנים וחזקים והמון אביזרי פינוק והתאמה אישית. אין בשלב זה תוכנית רשמית למכירות בישראל, אולם נראה כי החלטה בעניין תתקבל בקרוב. מחיר מוערך: כ־180 אלף שקל ומעלה.

וולבו S60 – פרימיום במחיר מנהלים

ממש לאחרונה הגיעה לישראל גרסת ה־Polestar של וולבו S60. מדובר בוולבו המהירה ביותר אי פעם, אבל מחירה עומד על 420 אלף שקל, הרבה מעל תקציב המנהלים הקלאסי. ובכל זאת, וולבו S60 הוותיקה, הנחשבת ליותר "פרימיום" ממרבית המותגים בשוק הישראלי, מוצעת במחירים שהם עמוק בטווח המקובל למכוניות מנהלים, וזאת על אף שהן מצוידות בטכנולוגיות מנועים מתקדמות ובמערך אביזרים עשיר.

שברולט מאליבו ואימפלה – אוונגרד בטעם אמריקאי

שברולט הפתיעה והשיקה השנה גרסה חדשה של המאליבו, ארבע שנים בלבד לאחר הצגתה של המכונית הקודמת – מהלך זמן קצר מאוד במונחי עולם הרכב. הסיבות הן היעדר הצלחה של הדור היוצא ורצון למכור היטב באחד הסגמנטים החשובים ביותר בשוק הבית האמריקאי. המאליבו החדשה (כ־160־166 אלף שקל) מספקת נוכחות בולטת מאוד ומנוע טורבו בנזין קטן מאוד יחסית לקבוצה – 1.5 ליטר בלבד, עם הספק של 160 כ"ס ותג מחיר נמוך יחסית. לצד המאליבו נמכרת בישראל האימפלה (כ־230-260 אלף שקל). היא גדולה במיוחד, מרווחת, מאובזרת מאוד ונמכרת עם מנוע בן שישה צילינדרים שמספק יותר מ־300 כ"ס.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן