Forbes Israel Logo
נטפליקס, אילוסטרציה. צילום: Shutterstock
נטפליקס, אילוסטרציה. צילום: Shutterstock

שווי נטפליקס ירד בכ-20 מיליארד דולר – אך האנליסטים אופטימיים

מניות ענקית הסטרימינג נפלו בחדות בשבוע שעבר, לאחר פרסום דוחות מאכזבים למדי. למרות המכה - שווי החברה עדיין עולה על תאגידי ענק אחרים

מניית ענקית הסטרימינג נטפליקס נפלה בחדות ביום רביעי האחרון לאחר שפרסמה דוחות מאכזבים למדי. הירידות החדות בערך המנייה מחקו עשרות מיליארדי דולרים משוויה של החברה ופגעו בהונו של המנכ"ל המיליארדר ריד הייסטינגס – אך למרות תגובתם הקשה של השווקים לחדשות המאכזבות, מומחים עדיין צופים פוטנציאל רווח גדול המגלם עלייה של יותר מ-20% בערכה בשנה הקרובה.  

מניותיה של נטפליקס ירדו בשיעור של 7% ומחקו לא פחות מ-18 מיליארד דולר משוויה הכולל, שנפל לכ-225 מיליארד דולר. מדובר אמנם בנפילה חדה, אך גם לאחר המכה שחטפה נטפליקס, שווי השוק של ענקית המדיה עדיין עולה על אלו של תאגידי ענק אחרים, כמו חברת התרופות פייזר או AT&T.

אילוסטרציה - פייזר. צילום: Shutterstock
פייזר – עדיין משתרכת אחרי ענקית הסטרימינג. צילום: Shutterstock

המניה החלה לצלול לאחר סגירת המסחר בשווקים ביום שלישי שעבר בערב, אז השילה החברה עד 11% כאשר החברה דיווחה במסגרת פרסום הדו״חות על תוספת של כ -4 מיליון מנויים חדשים ברבעון הראשון של השנה הנוכחית. מדובר בכמעט 40% פחות מ- 6.3 מיליון המנויים החדשים להם ציפו האנליסטים.

עמדות מעורבות

עם זאת, למרות התוצאות "המאכזבות", אנליסט ׳ברקליס׳, קאנן וונקאטשוואר, נותר עם אותה המלצת קנייה עם מחיר יעד של 625 דולר למניה – גבוה ב-22% ממחירה הנוכחי. לטענתו, המניה כעת הרבה פחות מסוכנת והתוכן העשיר של החברה מהווה בהחלט סיבה לתחזית האופטימית.  

אנליסט נוסף, סקוט דוויט, מבנק ההשקעות ׳סטיפל׳ כינה את הנסיגה הזמנית במניית נטפליקס "הזדמנות קנייה״. הוא אמנם ציין כי התוצאות הכספיות של החברה לשלושה עד תשעת החודשים הקרובים עשויות להמשיך לאכזב, בייחוד לאור ההשוואה הבלתי נמנעת לצמיחה המדהימה שחוותה החברה בתקופת הקורונה. עם זאת, קבע דוויט כי ״לנטפליקס יש אופק צמיחה ארוך ומשכנע״.

ג'ף וולודארצ'אק, אנליסט המחקר של Pivotal Research, בחר להתמקד דווקא בצמיחה של 90% ברווח המתואם שהציגה החברה לעומת ביצועייה בשנה שעברה. הוא גם הוסיף כי התכנים העשירים שצפויה נטפליקס לשחרר במהלך המחצית השנייה של שנת 2021 יקפיצו מעלה את מספר המנויים החדשים של השירות.  

בשורה התחתונה, כמעט 40 האנליסטים מוול סטריט שמסקרים את נטפליקס באופן קבוע – מעניקים למניה מחיר יעד ממוצע של כ -623 דולר, מה שמגלם את ציפיות השוק לעלייה של כ-22% בשנה הבאה. 

שנת הקורונה היטיבה דווקא עם נטפליקס. צילום: Shutterstock
מתאוששים משנת הקורונה

כאמור, מניית נטפליקס נסקה במהלך שנת 2020, כאשר מיליוני אנשים שנאלצו להסתגל לאורח החיים החדש בבית בעקבות המגבלות שהוטלו בזמן המגפה  – הקפיצו את מספר המשתמשים בשירותי הסטרימינג שלה בהיקף חסר תקדים. בשנה זו רשמה מניית החברה גידול מטאורי של כמעט 65% והשיאה תשואת שוק עודפת של כ-300% לעומת מדד ה- S&P 500. 

השנה לעומת זאת, המניה מדשדשת – בדומה לביצועים הפושרים של יתר מניות הטכנולוגיה, שרשמו בשנה הקודמת עליות חדות. אף על פי שהצמיחה התמתנה השנה, ענקית הסטרימינג שהפכה לציבורית בשנת 2002, מתגאה כיום בלא פחות מ -208 מיליון מנויים, והרווח התפעולי יותר מהוכפל במהלך הרבעון הראשון של השנה, לסכום של כ-2 מיליארד דולר.

הנפילות האחרונות בשווי המנייה מחקו חלק נכבד מהונו הפרטי של המנכ״ל המייסד, ריד הייסטינגס, סכום של לא פחות מ-320 מיליון דולר, כך על פי העדכון האחרון של פורבס. שוויו הנוכחי של הייסטינגס, המחזיק בכ-1% מסך מניות החברה, עומד על כ-5.1 מיליארד דולר.

צילום התמונה הראשית: Shutterstock

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.