Forbes Israel Logo

נעילה שלילית בבורסה; מדד הבנקים צנח ב-2.5%

המסחר בבורסה בתל אביב מתנהל בירידות שערים, על רקע הנעילה השלילית אמש בוול סטריט. האיחוד האירופי שוקל להגביל השקעות של בנקים באיזורים שמעבר לקו הירוק, ומניות הבנקים צונחות בעקבות כך. הצפי לאישור מתווה הגז מביא את מניות הגז במוקד המסחר. מניות חברות התקשורת ממשיכות להסב תשומת לב גם הן היום.

כאמור, המסחר בתל אביב מתנהל במגמה שלילית. בשעה זו מדד ת"א 25 יורד ב-0.6% ומדד ת"א 100 נחלש גם הוא ב-0.6%. מדד הבנקים מאבד 1.9% מערכו, מדד התקשורת יורד ב-0.3%, ומדד הנדל"ן נחלש ב-1%. מדד הנפט והגז מתחזק ב-0.4%.

באירופה מאיימים להגביל את השקעות הבנקים בתחומים שמעבר לקו הירוק, ומניות הבנקים הישראלים מגיבות בירידות. מניית פועלים צונחת ב-1.9% ומניות דיסקונט ולאומי מאבדות כל אחת 2% מערכן. 

מניות הגז הראו עליות אתמול בעקבות הודעת יו"ר ועדת הכלכלה כי אריה דרעי, שר הכלכלה, מתכוון לבקש את הפעלתו של סעיף בחוק ההגבלים העסקיים. בכך יוכל לעקוף את הממונה להגבלים עסקיים ובעצם לאפשר לממשלה לאשר את מתווה הגז. מניות הגז נסחרות כעת במגמה שלילית, כאשר רציו יורדת ב-1.1%, דלק קידוחים נחלשת ב-0.8% ואבנר מאבדת 0.6% מערכה.

מניות חברות הסלולר ממשיכות לרכז תשומת לב. מניית פרטנר יורדת ב-1.2% בשעה זו, וסלקום עולה ב-0.3%, בניגוד לעליות החדות שרשמו מאז השבוע שעבר.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.