Forbes Israel Logo

נתוני הפעילות היצרנית אכזבו, וול סטריט ננעלה בירידות

יום המסחר הראשון לרבעון השני של המסחר בשנת 2013 ננעל היום בירידות על רקע נתוני המאקרו שפורסמו הערב בארה"ב. לאחר שביום חמישי האחרון ננעל המסחר בעליות – לא התקיים ביום שישי מסחר בשל יום שישי הטוב שלפני חג הפסחא. 

מדד הדאו ג'ונס נסחר סביב רמות הפתיחה, מדד הנאסד"ק רשם ירידה של 0.9% ומדד ה-S&P 500 נחלש ב-0.4%. מניית אפל איבדה היום 3% מערכה לאחר שבארה"ב דווח כי היא מתכוונת להפחית את כמות המשלוחים של המיני אייפד. מניית טסלה מוטורס של אלון מאסק זינקה לעומתה ב-16% לאחר הודעת החברה על צפי לרווח נקי ברבעון הראשון של 2013.

גם באסיה ננעל היום המסחר במגמה שלילית: בורסת שנחאי נחלשה ב-0.1%, בורסת טוקיו איבדה 2.1% מערכה ובורסת הונג קונג רשמה ירידה של 0.7%. באירופה לא התנהל היום מסחר בשל יומו השני של חג הפסחא.

צילום: רויטרס

הערב התפרסם בארה"ב מדד ה-ISM לייצור התעשייתי לחודש פברואר 2013. הקריאה לחודש פברואר עמדה על 51.3 נקודות, בעוד צפי האנליסטים קבע כי המדד, אשר עמד בחודש ינואר על רמה של 54.2 נקודות, ירד עד לרמה של 54 נקודות.

הוצאות הבנייה גדלו בחודש פברואר ב-1.2%. זאת לעומת צפי שעמד על עלייה של 1%. בינואר ירדו הוצאות הבנייה ב-2.1%.

מניית נובל אנרג'י עניינה את המשקיעים הישראלים לאחר ששלשום פורסם רשמית כי החלה זרימת הגז מאסדת הקידוח תמר לעברה של תחנת הקליטה באשדוד. נובל אנרג'י היא אחת משותפות רישיון הקידוח במאגר תמר. מניית החברה נסחרה היום סביב רמות הפתיחה.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן