Forbes Israel Logo

נתניהו דוחה את נאומו של נשיא איראן: "ציני ומלא צביעות"

בנאומו אמר נשיא איראן כי ההתייחסות אל מדינתו כאויב היא "איום דמיוני". הוא גינה את חיסול מדעני הגרעין ואמר: "אני מצהיר כאן על הבמה: לנשק גרעיני ולנשק להשמדה המונית אין מקום בדוקטרינת ההגנה של איראן והוא סותר את התפיסות האתיות והדתיות שלנו. האינטרסים שלנו מחייבים אותנו להסיר כל דאגות לגבי תוכנית הגרעין למטרות שלום של איראן".

נשיא איראן התייחס ישירות לנאומו של אובמה, שאמר כי הורה לג'ון קרי לחפש פיתרון דיפלומטי: "האזנתי להצהרת הנשיא אובמה. עם הרצון של המנהיגות, והתקווה שארה"ב תימנע מההשפעה של קבוצות לחץ פוליטיות, נוכל ליישב את חילוקי הדעות שלנו. איראן מוכנה להיכנס לשיחות מוגבלות בזמן כדי לבנות אמון עם שקיפות מלאה. איראן לא מחפשת להגדיל את המתח עם ארה"ב. אנו מצפים לשמוע מוושינגטון קול עקבי".

"זה היה נאום ציני ומלא צביעות", אמר נתניהו בתגובה, "זה לא במקרה שבנאום לא היתה שום הצעה קונקרטית לעצור את תוכנית הגרעין של איראן או התחייבות למלא את החלטותיה של מועצת הביטחון של האו"ם". נתניהו הוסיף כי בשעה שרוחאני דיבר על זכויות אדם כוחותיה של איראן מסייעים ברצח חפים מפשע בסוריה ותומכים בטרור בעשרות מדינות.

נתניהו: "לא במקרה לא היתה הצעה קונקרטית בנאום" | צילום: רויטרס

נתניהו גם אמר כי איראן לא השקיעה הון כזה בטילים בליסטיים ובמתקים גרעיניים תת קרקעיים רק כדי לייצר חשמל. המשלחת הישראלית לאו"ם החרימה את נאומו של רוחאני, בהוראת ראש הממשלה.

גם סגן שר החוץ, זאב אלקין, התייחס הבוקר בגלי צה"ל לדברי הנשיא האיראני. "אני מזכיר שמדובר על מנהיג של מדינה שלא מכירה בקיומנו. רק לפני היציאה לאו"ם הוא דיבר על השמדת ישראל. עם מנהיג כזה אי אפשא לנהוג בעסקים כרגיל ולתת לו לגיטימציה", אמר אלקין.

רוחאני נואם | צילום: רויטרס

ביחס לנאום עצמו אל מול המליאה אמר אלקין, "הוא נשא נאום של מילים יפות אבל לא ברור כמה הוא תואם למציאות. הוא דיבר על דמוקרטיה אבל המועמדים בבחירות באיראן נבחרים אחרי שאושרו על ידי בכירי הממשל ונבחנו בקפידה, זו לא דמוקרטיה. הוא גם דיבר נגד טרור, אבל איראן היא תומכת גדולה של אירגוני טרור בראשם החיזבאללה. הוא אומר כי איראן לא רוצה נשק גרעיני אבל דוח של סבא"א, לא של ישראל, אומר שכל הפעולות שלהם מצביעות על פיתוח גרעין לשימוש צבאי".

אלקין גם התייחס לביקורת שהעביר שר האוצר, יאיר לפיד, על ההחלטה של ראש הממשלה להחרים את נאומו של רוחאני, "אנחנו מנהלים קמפיין בינלאומי בנושא האיראני ולכן היציאה של לפיד נגד ראש הממשלה ונגד עמדת משרד החוץ היא נפילה למלכודת דבש ופגיעה בקמפיין ובעמדה של מדינת ישראל".

 

 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן