Forbes Israel Logo
סאונד. צליל. גוגל. צילום: shutterstock
סאונד. צליל. גוגל. צילום: shutterstock

כך גוגל מתכוונת לשנות את הדרך שבה אנו מאזינים למוזיקה

החברה מעבירה שיעורי סאונד המאפשרים למהנדסים להעריך טוב יותר את איכות הצליל, וטוענת שלהאזנה לשיר טוב יש הרבה מהמשותף לשתיית יין איכותי

האזנה למוזיקה היא פעולה סובייקטיבית מאוד – אך על פי גוגל, ישנם כמה דברים שכולנו יכולים לעשות כדי לשפר את חוויית ההאזנה שלנו.

ענקית החיפוש פתחה 'בית ספר למוזיקה' למהנדסים העובדים על הרמקול החכם של גוגל בכדי לעזור להם ללמוד להקשיב כמו מומחה אודיו.

למעשה, אומרים המומחים של גוגל, להאזנה לשיר טוב יש הרבה מהמשותף לשתיית יין טוב. "אתה לא צריך להיות אודיופיל כדי להעריך צליל טוב, לכולם יש את היכולת והפוטנציאל להבין מה זה צליל טוב באמצעות תרגול", הסביר כריס צ'אן, מנהל המוצר של הרמקולים החכמים בגוגל.

גלגל הסאונד

המפתח של בית הספר הזה לסאונד הוא 'גלגל סאונד', בדומה למפתח הגרפי בצורת עיגול המשמש לעתים קרובות חובבי יין לתיאור המשקה האהוב עליהם.

"כשהתחלתי לעבוד בגוגל לקחנו את שיעורי הצליל האלה שהיו מקבילים לטעימת יין, עם מומחים שהכשירו את החיך ופיתחו את אוצר המילים שלנו", אמר צ'אן. "אם בגלגל היין יש קטגוריות ראשיות כמו טעם, מראה, ארומה ומרקם, ואז קטגוריות משנה, מתברר שאותו עולם קיים עבור אודיו – יש קטגוריות ראשיות כמו גוון, חפצים או רכיבים מרחביים, ורמות נמוכות יותר עבור כל אחת מהקטגוריות".

"גלגל הסאונד" של גוגל. קטגוריות ראשיות וקטגוריות משנה, בדומה לטעימות יין. צילום: גוגל
עוצמה נכונה

אחד השיעורים הראשונים שגוגל מלמדת את עובדיה הוא שעוצמת הרמקולים עלולה להיות מטעה. "אנשים תמיד יימשכו לרמקול החזק יותר", אומר צ'אן. "חשוב מאוד להתאים את עוצמת הקול בעת השוואת הרמקולים, אחרת אתה פשוט תבחר את הרמקול החזק ביותר".

בס הוא גורם חשוב נוסף שגוגל מדגישה, "בס מעגן את הנאמנות, הוא מעגן את המוסיקה ומוסיף שכבה של עומק ורגש. בתוך הבס יש תכונות שליליות כמו בוקסיות ובומיות, וחיוביות כמו חוזק בס ועומק".

גוגל מצאה שלמרות שלכולנו יש העדפות שונות למוזיקה, ישנן תכונות אהובות באופן כללי שהן המפתח ליצירת חוויית שמע מושלמת. אם לרמקול שלכם, ולמוזיקה לה אתם מאזינים, יש אותם – אז מזל טוב, הגעתם למשאת נפשכם בתחום האודיו. הסוד, אומרת גוגל, הוא "צליל מלא, ברור וטבעי".

"מלא פירושו שיש איזון בין הנמוכים, האמצע והצלילים הגבוהים", אומר צ'אן. "ברור פירושו שאין עיוות, וטבעי פירושו לשמור על הצליל כפי שהתכוון המוסיקאי".

צילום התמונה הראשית: shutterstock

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.