Forbes Israel Logo

סופרת שטרות: ג’יי. קיי. רולינג חוזרת לרשימת הסופרים הרווחיים

לראשונה מזה עשור, ג'יי. קיי רולינג חוזרת למקום הראשון ברשימת הסופרים הרווחיים ביותר, ומדיחה את מחבר ספרי המתח ג'יימס פטרסון.

אף שספרים של חמישה סופרים מתוך הרשימה עובדו למסך הגדול בשנים האחרונות, חובבי המילה המודפסת ישמחו לשמוע שחלק גדול מהכנסותיהם הגיע ממכירת ספרים. 11 הסופרים ברשימה מכרו בשנה החולפת קרוב ל-30 מיליון עותקים בארצות הברית בלבד, וגרפו רווח מצטבר של 312.5 מיליון דולר.

ג'יי. קיי רולינג | צילום: דניאל אוגרן

שני שמות בולטים שנותרו מחוץ לרשימה השנה הם ג'ורג' ר. ר. מרטין מחבר סאגת "שיר של אש ושל קרח", עליה מבוססת סדרת הטלוויזיה "משחקי הכס", ומחבר "אשמת הכוכבים" ג'ון גרין. מרטין צפוי לחזור לרשימה כשסדרת הספרים החדשה שלו, המספרת את ההיסטוריה של משחקי הכס, תראה אור. גם גרין צפוי לחזור לרשימה כשספרו הראשון מזה חמש שנים יצא לאור באוקטובר.

הכישלון הקופתי של "תופת", המבוסס על ספרו של דן בראון, לא מנע ממנו להגיע למקום הרביעי ברשימה, בעיקר בשל המקדמה שקיבל עבור הפרק הבא בסיפורו של רוברט לנגדון. על אף העיבוד הקולנועי הכושל, ספרו האחרון של בראון, "תופת", מכר 1.7 מיליון עותקים ב-2013.

הסופרת הבריטית פולה הוקינס, מחברת המותחן הפסיכולוגי "הבחורה על הרכבת", שנכנסה לראשונה לרשימה בשנה שעברה, מכרה השנה 2.2 מיליון עותקים בארצות הברית, נתון שמציב אותה כסופרת המכניסה ביותר, פרט לרולינג. הגרסה הקולנועית של "הבחורה על הרכבת" הכניסה 173 מיליון דולר ב-2016, וחברת ההפקות של סטיבן שפילברג כבר רכשה את הזכויות לספרה השני, Into the Water.

קשה לדעת מי יעמוד בראש הרשימה בשנה הבאה, אך סביר להניח שרולינג, שלא צפויה לפרסם ספר חדש בסדרת הארי פוטר בשנה הקרובה, תאבד את הבכורה לפטרסון, שצפוי לעמוד בראש הרשימה בפעם העשירית בשני העשורים האחרונים.

הנתונים ברשימה מתייחסים לפרק הזמן שבין 1.6.2016 עד 31.5.2017, בהתבסס על מאגר NPD BookScan, שעוקב אחרי 85% משוק הספרים האמריקאים. ההערכות כוללות מכירת ספרים, ספרים דיגיטליים וספרי שמע, כמו גם הכנסות מעיבודים לקולנוע ולטלוויזיה.

11 הסופרים הרווחיים של השנה:

1. ג'יי. קיי. רולינג (95 מיליון דולר)

2. ג'יימס פטרסון (87 מיליון דולר)

3. ג'ף קיני (21 מיליון דולר)

4. דן בראון (20 מיליון דולר)

5. סטיבן קינג (15 מיליון דולר)

6. ג'ון גרישם (14 מיליון דולר)

6. נורה רוברטס (14 מיליון דולר)

8. פולה הוקינס (13 מיליון דולר)

9. א. ל. ג'יימס (11.5 מיליון דולר)

10. דניאל סטיל (11 מיליון דולר)

10. ריק ריירדן (11 מיליון דולר)

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן