Forbes Israel Logo

סין פותחת מרכז תרבות חדש בתל אביב

קצת יותר מחצי שנה לאחר ששכרה למעלה מ-1,000 מ"ר בבניין חדש ברחוב הברזל ברמת החייל, משיקה סין מרכז תרבות חדש אשר יציע לקהל הרחב קורסים, סדנאות וחוגים במגוון תחומים בהם: שפה, ציור, ריקוד, בישול ושיעורי אומניות לחימה. אף שתוכנית השיעורים המלאה טרם נחשפה ומתגבשת בימים אלה, אירוע חניכת המרכז ייערך כבר בשבוע הבא (26.11) והמרכז ייפתח לקהל במהלך דצמבר הקרוב.

את השיעורים והסדנאות במרכז החדש יעבירו מורים אשר הובאו לישראל במיוחד מסין וכן מורים סינים (וגם ישראלים) תושבי ישראל. לדברי נספח התרבות בשגרירות סין בישראל, וואן טינג, "מרבית הצוות הנחוץ להקמת ותפעול המרכז כבר אותר והגיע לישראל. המטרה שלנו הייתה לאתר את האנשים שיכולים להנגיש את התרבות לקהל בישראל בדרך הטובה והאותנטית ביותר".

מרכז תרבות סין בישראל

באשר לשאלה מדוע להקים מרכז תרבות סין בישראל, משיב טינג כי "ההחלטה היא חלק מאסטרטגיה כוללת של הרפובליקה, לפיה יש להנגיש את התרבות הסינית בכל המדינות שבהן היא מקיימת קשרים אסטרטגיים, דיפלומטיים, כלכליים ותרבותיים".

כשהוא נשאל האם לא עדיף להקים מרכזים במדינות גדולות יותר מישראל, משיב נספח התרבות כי "ברחבי העולם קיימים קצת פחות מ-30 מרכזים. למרות שיש מדינות גדולות יותר מבחינת מספר תושבים, ישראל נתפסת אצלנו כמדינה שזוכה למעמד מיוחד וההחלטה להקים כאן מרכז תרבות מעידה על הרצון שלנו להשקיע בטיפוח הקשרים התרבותיים בישראל".

לרגל פתיחת המרכז, יגיע לישראל סגן שר התרבות הסיני, ז'אנג שיו (ZHANG XU) אשר מונה לתפקיד ביולי האחרון; שגריר סין בישראל, ז'אן יונג-שין; רפאל גמזו, סמנכ"ל משרד החוץ; ראש העיר תל-אביב רון חולדאי ואחרים.

בין אלו שינעימו את זמנם של המבקרים באירוע: הכנרית הסינית, Yang Liu אשר תלווה רביעיית כלי מיתר של התזמורת הפילהרמונית; הטנור הצעיר משנגחאי Yu Haolei אשר יבצע קטע אופרה לצד זמרת הסופרן אירה ברטמן ונגנית הפסנתר בלה סטיינבוק; והנבל הראשי של הפילהרמונית של שנגחאי, Chen Yuying אשר ינגן קטע סולו. כמו כן, תתקיים תערוכת צילומים ברוח התרבות והמורשת הסינית, אשר תעמיד במוקד את חמשת הרעיונות שעומדים בבסיס תכניות הפיתוח של סין: חדשנות, קישוריות, פתיחות, שיתוף ודאגה לסביבה.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן