Forbes Israel Logo

סמסונג לא מוותרת: השיקה את הגלקסי נוט החדש באירופה

למרות המכה הקשה שקיבלה חברת סמסונג חאפל, היא ממשיכה להילחם על מקומה כמובילה בשוק הסמארטפונים והטאבלטים העולמי. החברה השיקה אמש בתערוכת האלקטרוניקה הגדולה באירופה את מכשיר הגלקסי נוט, הסמארטפון השני הפופולרי ביותר שלה אחרי מכשיר הדגל, גלקסי S. 

הגלקסי נוט אינו כלול ברשימת הפטנטים עליהם הכריז בית המשפט בארה"ב כשייכים לאפל בסוף השבוע האחרון וסמסונג מקווה כי החידושים האחרונים שביצעה בו יאפשרו לה לתקן את הנזק שנגרם לה עקב ההפסד במשפט. 

לדברי אנליסט הטכנולוגיה לי סאן טי, "הגירסה החדשה של הנוט לא מכילה חידושים רבים בתחום העיצוב, אולם שיפורים רבים של ביצועי המכשיר צפויים לסייע לחברה להגדיל את מכירותיה ולשמר את מעמדה כשחקנית מובילה בענף". סאן טי הוסיף כי "סמסונג מקווה שהשקת המכשיר תחסל את הסנטימנט השלילי שנוצר בעקבות ההפסד במשפט". 

סמסונג גלקסי נוט | צילום: רויטרס

הדגם החדש של הגלקסי נוט כולל מסך דק וגדול יותר של 5.5 אינץ', עט סטילוס משוכללת וכן את הגירסה האחרונה של מערכת ההפעלה אנדרויד של גוגל הנקראת ג'ליבין. סמסונג מנסה לבדל את עיצוב המכשיר מהאייפון של אפל, שבאמצעות המסך הפשוט והגדול שלו חולל מהפכה בתחום הסמארטפונים בעולם. 

בנוסף, סמסונג צפויה להשיק בהמשך השנה סמארטפונים בעלי מסכים מתכווננים בניסיון לחזק את אחיזתה בשוק שהיקפו הכולל מגיע ל-200 מיליארד דולר ברחבי העולם. המסך החדש ינסה לאתגר את חברת אפל, הצפויה להשיק את מכשיא האייפון 5 בעוד כשבועיים. 

השקתו של הגלקסי נוט מגיעה שלושה חודשים בלבד לאחר שסמסונג הציגה לעולם את הגירסה החדשה של הגלקסי S, שכבר נמכר ליותר מ-10 מיליון לקוחות ברחבי העולם. היקף המכירות של הגירסה האחרונה של הגלקסי S עקף את הגלקסי נוט האחרון שהושק בחודש אוקטובר 2011. 

בניגוד לחברת אפל, המתמקדת בדגם אחד של סמארטפון, סמסונג מציעה ללקוחות מגוון רחב של מכשירים בגדלים שונים המכילים ממשקים שונים. בקרוב צפויה החברה להשיק מכשיר סמארטפון המבוסס על מערכת ההפעלה החדשה של מיקרוסופט, הווינדוס פון 8. 

אתמול פורסם כי בית המשפט בארה"ב קבע כי ב-6 לדצמבר 2012 יערך שימוע בנוגע לבקשת אפל לעצירת מכירת מכשירי הסמארטפון של סמסונג בארה"ב. אם יחליטו השופטים שלא למנוע את פעילות החברה הקוריאנית בשוק האמריקאי, הדבר עלול לפגום בניצחונה של אפל במשפט הפטנטים. 

נכון לעכשיו, גם השוק לא מוותר על סמסונג, בייחוד לאחר שחברת הדירוג סטנדרד אנד פור הודיעה כי הפסדה של החברה במשפט נגד אפל לא ישפיע לעת עתה על דירוגה. 

 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.