Forbes Israel Logo

סקר: 52% מהצופים רואים בהילרי קלינטון כמנצחת בעימות השלישי

הפער מצטמצם: 52% מהצופים בעימות הנשיאותי השלישי שנערך הלילה (חמישי) באוניברסיטת נבאדה בלאס וגאס, סברו כי המועמדת הדמוקרטית, הילרי קלינטון, היא המנצחת, כך עולה מסקר של רשת CNN. לעומת זאת, 39% חושבים כי המועמד הרפובליקני, דונלד טראמפ, הוא שניצח בעימות האחרון. מדובר בפער קטן בהשוואה לשני העימותים הקודמים. בעימות הראשון 62% מהצופים טענו כי קלינטון היא המנצחת, בעוד ש-27% הכתירו את טראמפ כמנצח. בעימות השני ירדה המועמדת הדמוקרטית ל-57% בעוד שיריבה הרפובליקני עלה ל-34%.

על חילופי הדברים בין המועמדים, 60% מהצופים טענו כי טראמפ היה במתקפה במשך חלק נכבד מהעימות ואילו רק 23% העריכו כי קלינטון היא שהותקפה. 43% משתתפי הסקר סבורים כי המתקפות של טראמפ על יריבתו לא היו הוגנות בעוד ש-23% האמינו כי התקיפות של קלינטון לא היו מוצדקות.

הצופים היו חלוקים בדעתם לגבי מי יטפל טוב יותר בנושאי כלכליים. 50% טענו כי קלינטון תצטיין בכך בעוד ש-48% סברו כי טראמפ יתעלה עליה. הנתונים זהים גם בשאלה מי ינהל את מדיניות ההגירה בצורה טובה יותר.

מחלוקת נרשמה גם בשאלה מי מהמועמדים היה אותנטי וכן במהלך הדיון. 47% אמרו כי טראמפ שידר אמינות, כשבפער קטן, 46% אמרו את הדברים לגבי קלינטון. למרות זאת, מרבית הצופים טענו כי העימות לא הביא לשינוי בהצבעתם הצפויה, כאשר 54% הבהירו כי לא היתה כל השפעה על בחירתם.

טראמפ וקלינטון בעימות הסוער והמכריע | צילום: יוטיוב

טראמפ: "לא בטוח שאקבל את תוצאות הבחירות"

מוקדם יותר נפגשו קלינטון וטראמפ, רגע לפני הבחירות שיתקיימו ב-8 בנובמבר. השניים ניצלו את הבמה כדי לתקוף אחד את השנייה, בכינויים שכללו ביטויים כמו "בובה של פוטין", "אישה רעה מאוד" ועקיצות על כל נושא שהועלה על ידי המגיש.

העימות, שארך כ-90 דקות, כלל דיון מתמשך לגבי נושאי הפנים הבוערים: שופטי בית המשפט העליון, התל"ג הלאומי, מדיניות המסים וכמובן עניין ההפלות והנשק, שרודף את החברה האמריקאית כבר שנים. השניים גם התמודדו עם שאלות לגבי מדיניות החוץ, ובעיקר בכל הקשור למצב בעיראק ובסוריה, ולהסלמה עם רוסיה בתקופה האחרונה. ישראל לא הוזכרה בדיון אפילו פעם אחת, אך באחת ההזדמנויות טען טראמפ כי הסכם הגרעין שנחתם עם איראן הוא מתנה גדולה עבורם.

קלינטון נראתה כמי שמנסה להתחמק מקרב הבוץ, וגם טראמפ החל את הדיון בצורה רגועה, אך בשלב מאוחר יותר כבר הסיר את הכפפות. בין השניים לא נרשמה לחיצת יד, למרות בקשת המנחה, כריס וואלאס (פוקס) לשמור על אווירה חיובית. אגב, ללא התראה מראש, השניים נשאו נאומי סיכום על המצע שלהם, וגם שם תקפו בעיקר זה את זה.

טראמפ עצמו הודיע כי הוא לא מחויב לקבל על עצמו את תוצאות הבחירות, שכן לטענתו הן מושחתות. כשנשאל לגבי נושא זה, ניסה להבהיר כי התכוון לכך שקלינטון מושחתת, וכי הוא יודע שיש מיליונים של מצביעים שרשומים, אך לא אמורים כלל להצביע.

קלינטון דיברה 41:46 דקות מזמן העימות, כשטראמפ דיבר במשך כ-35:12 דקות בלבד. מדובר בהפרש גדול, בעיקר לאור העובדה שבשני העימותים הקודמים, טראמפ היה זה שהאריך בדיבור.

לכתבה במעריב

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.