Forbes Israel Logo

עולם ללא קופות: החברה של בוגר Under30 מגייסת 60 מיליון דולר

טריגו,שפיתחה טכנולוגיה לחנויות ללא קופות ונוסדה על ידי מיכאל ודניאל גבאי, גייסה עד היום 94 מיליון דולר, וכבר פועלת במספר פיילוטים באנגליה וישראל

חברת הטכנולוגיה טריגו, שפיתחה טכנולוגיה שמאפשרת לחנויות לפעול ללא קופות, גייסה 60 מיליון דולר במסגרת סבב גיוס B. החברה, שנוסדה על ידי דניאל גבאי, בוגר Forbes 30Under30 לשנת 2020, ואחיו מיכאל, גייסה עד היום 94 מיליון דולר. הסבב הובל על ידי קרן 83North ומשקיעי החברה הקודמים לקחו בו חלק, בינהם, רד דוט קפיטל פרטנרס, מורג השקעות, ורטקס, חץ ונצ'רס (של יהודה טאוב, בוגר נוסף של Forbes Under30), ורשת הסופרמרקטים הבריטית טסקו.

הפתרון של טריגו מתבסס על רשת מצלמות, ומשלב בינה מלאכותית שמייתרת את השימוש בברקודים לשם זיהוי מוצרים. איך זה עובד: כאשר לקוח נכנס לסופר המצלמות קולטות אותו והמערכת מקנה לו מספר ID מיוחד. מרגע זה כל מוצר שילקח על ידו מהמדף יכנס לתוך רשימת ה־ID שלו. אם יישאר אצלו ישלם עליו ואם יחזיר, המוצר יימחק מהרשימה. התשלום עצמו יכול להתבצע בכמה דרכים – אפליקציה אישית היא אופציה אחת, מסכי תשלום ייעודיים הפזורים בחנות היא אופציה נוספת. שתיהן מתבצעות אוטומטית, ללא צורך לעמוד בתור.

ותודה לאמזון

אם הרעיון נשמע לכם מוכר, זה בטח כי כבר שמעתם על Amazon Go. האחים גבאי טענו בראיון שנערך איתם לגיליון הצעירים המבטיחים 2020 של פורבס שהם היו שם קודם. אמזון גו יצאה יומיים אחרי גיוס ההשקעה הראשונית של טריגו. כל העולם חשב שאמזון הולכת על טכנולוגיה מבוססת פתרון של RFID, מעין צ'יפים חכמים שמודפסים על כל מוצר – פתרון שמופיע גם בפטנט שהוציאה ענקית הטכנולוגיה. אבל אז התברר שאמזון בחרה לבסוף בכיוונים דומים מאוד לרעיון רשת המצלמות.

אבל בניגוד למה שניתן לחשוב, גבאי דווקא מתלהב "מהמתחרה" הענקית. הוא אף ביקר במרבית מתוך 18 החנויות שאמזון מפעילה.

צריך להבין, שאמזון איננה ממש מתחרה כשמסתכלים על שוק הסופרים האוטונומיים. למעשה, היא אף גורם חיובי מאוד מבחינת טריגו. הטכנולוגיה של אמזון משמשת את אמזון עצמה, ברשת הסופרים העצמאית שהקימה. הרשת הזו מתחרה בסופרים אחרים ומושכת לקוחות בעיקר באמצעות היתרון הטכנולוגי שהיא מציעה. טריגו לעומת זאת יכולה לסייע לכל סופר להפוך לסניף אמזון גו. "אמזון זה האויב מספר אחד של החברות שאנחנו עובדים איתן. זו הסיבה שהמחזור שלהן ירד בשנים האחרונות", הסביר גבאי בראיון לפורבס בשנה שעברה.

האחים גבאי לא מתכוונים לעצור שם. המערכת שלהם יכולה לייעל לסופרים וללקוחות את תהליך הקנייה כולו, בזכות ניתוחים שתעשה מערכת הבינה המלאכותית.

המערכת יכולה לערוך ניתוחים סטטיסטיים על מהלך הקניות בסופר ולהצביע למשל על האגפים הסואנים ביותר או לבחון מהו מסלול ההליכה הנפוץ ביותר בסופר (מידע שהסופר יכול למשל להציג למפרסמים). המערכת, שפועלת בזמן אמת, תוכל באופן תיאורטי גם להציע מבצעים על מוצרים ממש ברגע שעוברים לידם. "זה מגדיל את יכולת האינטראקציה של הסופרים עם הלקוחות", אומר גבאי. "יש המון מידע שאנחנו מתחילים לייצר. כרגע אנחנו עמלים על להוציא את המוצר, אבל יש עוד המון אופקים שנוכל ללכת בהם".

צילומים: ניר סלקמן

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.