Forbes Israel Logo

“עונת הדוחות תהיה פושרת – השאלה הגדולה היא התחזיות לעתיד”

עונת הדוחות בוול סטריט החלה אתמול, כאשר ענקית האלומיניום אלקואה, כמיטב המסורת, פרסמה את דוחותיה.

ענקית האלומיניום, שדוחותיה בדרך כלל מכתיבים את הטון עבור העונה כולה, פרסמה אמש את דוחותיה הכספיים לרבעון השני. החברה עקפה במעט את הציפיות, שעמדו על רווח של 6 סנט למניה והכנסות של 5.83 מיליארד דולר'ודיווחה על רווח של 7 סנט למניה או 5.85 מיליארד דולר. "אלו תוצאות יוצאות מן הכלל", אמר יו"ר החברה, קלאוס קליינפלד.

רוצים להישאר מעודכנים בכל החדשות והדירוגים? הירשמו לניוזלטר של פורבס ישראל, הורידו את האפליקציה, עשו לנו לייק בפייסבוק או עקבו אחרינו בטוויטר.

"עונת הדוחות של הרבעון השני צפויה להיות פושרת", אומר יניב פגוט, האסטרגט של קבוצת איילון. "אבל בתוך עולם של גמדים, עונה פושרת היא הכי טוב שניתן לבצע".

צילום: רויטרס

"בסוף מרץ עמדה תחזית הצמיחה לעונת הדוחות של הרבעון הנוכחי על 4%, היום היא כבר 0.5%-1%", מוסיף פגוט. "מדובר בהנמכת ציפיות רחבה והורדה של תחזית הצמיחה ל-8 מתוך 10 סקטורים בארה"ב.

"מאחר שצפויות תוצאות דומות פחות או יותר לרבעון הקודם, החשיבות כאן תהיה הציפיות קדימה. היום תחזית הצמיחה של הרבעון השלישי בוול סטריט עומדת על 7%, וברבעון הרביעי של השנה כבר מדברים על אחוז דו ספרתי", הוא מציין. "אם התחזיות שיספקו החברות לא יעמדו במספרים הללו אנחנו נראה את השוק מגיב".

אנליסט גולדמן זאקס, דיוויס קוסטין, כתב ללקוחות הבנק כי העלייה ברווחים צפויה להרים את מדד S&P 500 ב-8% עד סוף השנה. האנליסטים מצפים כי רווחי החברות במדד S&P 500 יציגו עלייה של 2.9% ביחס לרבעון השני בשנה שעברה, בשעה שההכנסות הרבעוניות צפויות לעלות ב-1.6%, לפי חברת המידע תומסון רויטרס.

"בעונת הדוחות השאלה הגדולה, יותר מאשר בארבע השנים האחרונות, עומדת להיות הצמיחה בהכנסות", אומר פיטר קני, אסטרטג מרכזי בנייט קפיטל בניו ג'רזי. "המשקיעים יחפשו היכן נמצאת הצמיחה האורגנית שמובילה לא רק ליציבות, אלא לתחושה שיש דרישה למוצרים בשוק".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.