Forbes Israel Logo

עייפים? כך תוכלו להשיב לעצמכם אנרגיה ב-3 דקות בלבד

לכולנו יש רק 24 שעות ביממה והרבה מאוד אנשים, מקומות ופרויקטים שדורשים את תשומת ליבנו. אנחנו לא יכולים להעלים את רשימת המטלות שלנו אבל אנחנו יכולים לגייס יותר אנרגיה להתמודדות איתן. האנרגיה שלנו נראית מוגבלת, אך היא לא חייבת להיות כזו. לא תאמינו כמה אפשר להשיג על ידי הקדשת שלוש דקות בכל יום להחזרת חלק מהאנרגיה המבוזבזת. אך ראשית בואו נראה למה המוח זקוק לאנרגיה בכלל.

התאים במוחנו דורשים עד פי שתיים מכמות האנרגיה שדורשים תאים בכל איבר אחר בגופינו. תאי העצב כל כך עסוקים בתקשורת עד שהם דורשים כמויות עצומות של אנרגיה. הם יוצרים נוירוטרנסמיטרים שמועברים מרחק גדול בתוך הגוף והכל קורה כל הזמן, ללא מנוחה או "חופשה". כל גופינו תלוי בתשדורות שמיוצרות על ידי הנוירונים במוח והמעבר שלהם דרך מערכת העצבים "זוללת עד כחצי מהאנרגיה של המוח. השאלה היא, כיצד אנחנו יכולים לספק יותר אנרגיה למוחנו?

ישנם כלים חזקים שיכולים לאפשר לנו למנף ולהחזיר לעצמינו אנרגיה. האם אתם מודעים להשפעה של "האנרגיה של אנשים אחרים"? אתם יכולים לחסוך הרבה מאוד אנרגיה בעזרת הסתמכות על חברי צוות שיודעים מה אתם צריכים ומצפים. הפסיקו לחזור על עצמיכם, הוציאו את המרב מפגישות וודאו שאתם והאנשים שעובדים אתכם נמצאים באותו ראש. תחשבו כמה אנרגיה תוכלו לחסוך אם תשקיעו בתבונה בצוות שלכם. זו נקודת מפתח במינוף האנרגיה שלכם ומקסום התוצאות. אך מינוף האנרגיה אינו מספיק – צריך לדעת גם כיצד להשיב אנרגיה מבוזבזת.


הפעילות המוחית שלנו צורכת הרבה יותר אנרגיה מהפעילות הגופנית | צילום: thinkstock

אנחנו מוציאים אנרגיה על כל דבר למעשה, בניסיון להוציא לפועל דברים שאנחנו רוצים שיקרו. אנחנו מוציאים אנרגיה למשל על אנשים שאנחנו לא מסכימים איתם ומנסים לשכנע אותם להשתנות. העניין הוא שפעמים רבות אנחנו משאירים את האנרגיה הזאת אצל האנשים או הדברים עליהם הוצאנו אותה. מסתבר שכל שעלינו לעשות הוא לקרוא לה בחזרה.

נכון, זה קצת ערטילאי ודורש קצת דמיון. אנשים רבים עוצמים עיניים ומדמיינים את האנרגיה הזאת חוזרת בצורת אור, או חום או כל דבר אחר, אבל למען האמת מה שחשוב כאן זה לא איך בדיוק האנרגיה חוזרת, אלא התהליך בו אנחנו מנסים להיזכר היכן השארנו אותה – אצל אנשים, מקומות, סיטואציות. הזיכרון הזה, עוזר לנו לקבל את הכוחות האלה מחדש.

כאשר תבינו כמה אנרגיה אתם מוציאים ועל מה, תבינו מדוע אתם חשים מרוקנים כל הזמן. זוהי גם נקודת פתיחה טובה לניהול טוב יותר של האנרגיה שלכם. תוכלו ללמוד למשל להשקיע את האנרגיה בקשר שנוצר בינכם ובין אדם אחר ולא ישירות באדם. השקעה כזו תגרום לכם להרגיש פחות מרוקנים ותיתן לכם תחושה שהאנרגיה שברשותכם אינה מוגבלת. נסו את זה.

– הכותבת היא מאמנת תרבות ומנהיגות המשלבת מדעי המוח ואסטרטגיות עסקיות על מנת לעזור למנהלים להשיג מטרות צמיחה וניהול צוותים.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.