Forbes Israel Logo

עיני יכנס מחר את ראשי ההסתדרות; עשוי להכריז על סכסוך עבודה במשק

האם תהיה השבתה כללית של המשק תוך שבועיים? יו"ר ההסתדרות עופר עיני יכנס מחר ישיבה מיוחדת עם ראשי ההסתדרות כדי לדון באפשרות להכריז על סכסוך עבודה כללי במשק, זאת במחאה על הגזירות הכלכליות הצפויות, בראשן הקיצוצים במזר הציבורי.

בפגישה ישתתפו ועדת התיאום והביצוע של ההסתדרות, הגוף האחראי על הכרזה על סכסוכי עבודה, הנהגת ההסתדרות ובית נבחרי ההסתדרות. אם אכן יוכרז על סכסוך עבודה, יוכל עיני להשבית את המשק תוך 14 יום. 

הפגישה בהסתדרות מלמדת שעיני מממש את איומיו כלפי ראש הממשלה ושר האוצר. לפני כשבוע שלח מכתב לראש הממשלה ובו כתב: "בהצעת התקציב קיימות גזרות כלכליות קשות שיש בהן לפגוע במצבו הכלכלי של ציבור העובדים והגמלאים, ציבור הנאנק כעת תחת עול כבד ומהווה את מעמד הביניים כמו גם את המעמד הנמוך".

עופר עיני | צילום: מרק ישראל סלם

במכתבו התייחס עיני גם לכך שתקופת הסכם המסגרת במגזר הציבורי הסתיימה לטענתו לפני מספר חודשים, וקורא לקיום מו"מ מידי וחתימה על הסכם קיבוצי: "היה ופנייתנו זו לא תיענה לאלתר בדעתנו לנקוט בכל האמצעים העומדים לרשותנו לשם הגנה על זכויות העובדים ולמניעת פגיעה בציבור העובדים והגמלאים".

עוד כתב עיני כי "במכתב מציין עיני כי "על פי הפרסומים גזירות אלו כוללות קיצוצי שכר צפויים, פגיעה בעבודה המאורגנת, הגדלת הנטל על ציבור העובדים והגמלאים ונקיטה בצעדים חד צדדיים, וזאת מבלי שנוהל מו"מ עם ההסתדרות: "אנו מתנגדים בכל תוקף לדרך התנהלות חד צדדית זו ולכל פגיעה בציבור העובדים והגמלאים".

על פי מתווה התקציב אותו הציג בשבוע שעבר שר האוצר יאיר לפיד לראש הממשלה, יקוצצו 18 מיליארד שקל מהתקציב, זאת על מנת לשמור על יעד הגירעון ברמה של 3%. במסגרת הגזירות הצפויות יקוצצו השכר והפנסיה של עובדי המגזר הציבורי, יקוצצו קצבאות הילדים, תוקטן התמיכה הממשלתית בחרדים ועוד. 

בתחום המיסוי צפויה העלאה של 1% במס ההכנסה, העלאה של 1% במע"מ, העלאת המס על סיגריות ואלכוהול ועוד. 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן