Forbes Israel Logo

עליות שערים קלות בוול סטריט, בכיר בפד: הבשילו התנאים להעלאת הריבית

המסחר בוול סטריט מתנהל בשעה זו בעליות שערים קלות – בהמשך למגמה החיובית בה ננעל המסחר אמש, ועל רקע עליות השערים בבורסות אירופה, שם ממשיכים המשקיעים לשאוב אופטימיות באשר למשבר החוב היווני, והסרת איום הפרישה של יוון מגוש היורו. בארה"ב צפויים להשפיע על המסחר דבריו של מושל הבנק הפדרלי המרכזי ג'רום פאוול, לפיהם קצב הצמיחה בארה"ב והתייצבות מחירי הנפט הביאו לכך ש"הבשילו התנאים" להעלאת ריבית במשק בארה"ב כבר השנה. לראייתו, הסיכוי כי הפד יחל להעלות את הריבית במשק כבר בחודש ספטמבר הקרוב עומד על 50%. לדבריו, כאמור, עשויות להיות השפעות שליליות על המשקיעים, אשר חוששים מהמועד בו יחל הפד להעלות את הריבית במשק – לראשונה מזה 8 שנים.  

באירופה, כאמור, ממשיכים המשקיעים לשמור על אופטימיות לאחר שאתמול התכנסו מנהיגי מדינות גוש היורו, בפגישה אשר הוגדרה כ"אופטימית". כזכור, אתמול בשעות הבוקר העביר ראש הממשלה היווני ציפראס הצעת פשרה לנושות (מדינות האיחוד וקרן המטבע הבינ"ל), אשר אם תתקבל תביא להפשרת כספי הסיוע למדינה – בעזרתם תוכל יוון לעמוד בתשלום החוב, המיוחד לסוף החודש הנוכחי. בבורסות אירופה, אשר זינקו אמש, נמשכות עליות השערים החדות גם היום בהובלת הבורסה בפריז, אשר מתחזקת ב-1.5%. גם מדד הדאקס הגרמני מתחזק ומוסיף 1.3% לערכו.

צילום: thinkstock

בוול סטריט, כאמור, נרשמת מגמה חיובית גם כן. מדד הדאו ג'ונס מתחזק בשעה זו ב-0.3%, מדד ה-S&P 500 עולה ב-0.2% ומדד הנאסד"ק מוסיף 0.1% לערכו. בגזרת המניות, את עיקר תשומת הלב מרכזת מניית בלקברי, אשר יורדת בשעה זו ב-1.4% לאחר פרסום דו"חות הסיכום הרבעוניים מוקדם יותר. 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.