Forbes Israel Logo

על אף נתוני הצמיחה המאכזבים: אחד העם ננעלה בעיות שערים

למרות הנתונים שפורסמו הבוקר על האטה בקצב הצמיחה בישראל ברבעון החולף, ננעלה הבורסה היום בתל אביב בעליות שערים. ברקע העליות בוול סטריט ובשוקי העולם בסוף השבוע.

מדד ת"א 25 עלה ב-0.9%, מדד ת"א 100 התחזק ב-0.8%, ומדד הבנקים עלה ב-0.6% גם הוא. מדד התקשורת הוסיף 1% לערכו, מדד הנדל"ן התחזק ב-0.7% ומדד הנפט והגז זינק ב-2%.

מדד ת"א 25 רחוק רק 1.2% מקביעת שיא חדש מאז 2011.

צילום: אהוד כהנים

לפי נתונים שפרסמה היום הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, המשק צמח ברבעון השלישי ב-2.2% בלבד, לעומת עלייה של 4.6% ברבעון השני. מדובר בקצב צמיחה נמוך המשקף מצב של האטה הישראלית. היצוא רשם ירידה חדה של 16.4%.

ביום חמישי התפרסם מדד המחירים לצרכן שעלה ב-0.3%, מעל ההערכות שדיברו על מדד אפסי ולכל היותר על עליה של 0.1%. בין השאר תרמה למדד הגבוה התייקרות של 64% במחיר העגבניות. כלכלני אקסלנס אומרים היום כי "זהו מדד שלישי ברציפות בו אנחנו מתקשים למצוא סימנים לדעיכת האינפלציה המקומית, מה שמחזק את ההערכות שלנו כי האינפלציה תהיה גבוהה יותר מהערכות שוק ההון". יחד עם זאת, במחלקת המאקרו בפסגות צופים כי לאחר העלייה במדד הנוכחי, מדד חודש נובמבר ירד בכ-0.4%.

וול סטריט התנהלה במגמה חיובית מאז נאומה של ג'נט ילן ביום חמישי בפני ועדה של הסנאט. ילן אמרה כי הכלכלה האמריקאית התחזקה באופן משמעותי אך מסוכן לצמצם את ההרחבה הכמותית מוקדם מדי: "רשמנו התקדמות טובה, אבל יש לנו עוד לאן להמשיך כדי לחזור למצב ששרר לפני המשבר והמיתון. חיוני שנעשה כל שביכולתנו כדי לקדם התאוששות איתנה ביותר". וול סטריט, הגיבה כאמור בחיוב על דבריה של ילן והמדדים זינקו לשיאים חדשים.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.