Forbes Israel Logo

“על דנקנר לרדת מהאולימפוס ולהתחיל מגעים מול המשקיעים”

מכה נוספת לדנקנר. מחזיקי האג"ח של אי.די.בי אחזקות הצביעו אמש נגד דחיית החוב בסדרה ד'. בהודעה שפרסמה החברה אתמול בלילה נחשפו תוצאות ההצבעה לפיה רק 68.4% היו בעד הדחייה, אולם על מנת לאשרה נחוץ רוב של 75%. 

אחד ממנהיגי התארגנות מחזיקי האג"ח של החברה אוהד אלוני אמר אמש: "בצרוף מקרים מאוד סימבולי, בדיוק ביום בו הרצל חבס התייצב באומץ אל מול ציבור המשקיעים, הורה ציבור המשקיעים לנקוט בהליכים אל מול חברת אידיבי, שבעל שליטה שבה נוהג עד כה בבוז מופגן כלפי בעלי החוב שהלווה לו את כספם. מסקר שערכנו בקרב בעלי חוב של מעל ל-100 מיליון ע.נ. מהמחזיקים הפרטיים, עולה כי מתווה הסדר החוב שמנסה לקדם הנציגות הנוכחית ובעל השליטה לא יעברו. הדברים מעידים על אובדן הלגיטימיות של העקרונות אותם מנסה לגבש בעל השליטה והנציגות הקיימת".

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

עוד הוסיף אלוני: "ככל שרצונו של נוחי דנקנר לשמור על השליטה בחברה, לא יהיה מנוס צידו מלרדת מן האולימפוס ולהתחיל במגעים אמיתיים מול התארגנות המשקיעים הפרטיים בנפרד או לצד הנציגות הקיימת, על מנת לקדם הסדר חוב במתווה מוסכם".

נוחי דנקנר | צילום: סיון פרג'

הסדר החוב שהוצע על ידי חברת אי.די.בי למחזיקי האג"ח הזרמה מיידית של 235 מיליון שקל במזומן על ידי החברה שבנוסף תספק עוד 225 מיליון שקל ב-5 תשלומים עתידים. כמו כן המחזיקים אמורים לקבל 15% ממניות החברה והנפקה עתידית בסך 1.5 מיליארד שקל. לפורבס נודע כי איל גבאי אישר את מתווה ההסכם. מניית אי.די.בי אחזקות זינקה היום בהתאם – והוסיפה 10.6% לערכה.

בתגובה לתוצאות ההצבעה נמסר מאי.די.בי: "ברמה המהותית יותר מ-68% ממחזיקי סדרה ד', אשר השתתפו בהצבעה, תמכו בדחיית תשלום הריבית ובכך הביעו חד משמעית את רצונם להתקדם במתווה ההסדר המתגבש בין החברה לבין הנציגות. אנו נמצאים בעיצומו של הליך מתקדם לגיבוש הסדר, אשר ישפר מיידית ומשמעותית את מצבם של בעלי החוב על ידי הזרמת בעלים גדולה, ובמקביל יעניק לחברה את הזמן הדרוש לה כדי להציף את הערך הכלכלי של נכסי קבוצת אי.די.בי ולשרת את החוב. ההצבעה החיונית ביותר תהיה, בסופו של ההליך, על ההסדר עצמו. עמדת החברה היא כי הפעולה הנכונה לכל הצדדים היא להמתין עד לגיבוש ההסדר המלא – ולהצביע עליו בכללותו".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.