Forbes Israel Logo

על הספה: איזה חוג לפסיכולוגיה יצמיח את הפרויד הבא?

1. החוג לפסיכולוגיה באוניברסיטת תל אביב

נוסד ב: 1956
מספר סטודנטים: 427
התחילו ללמוד השנה: 300
התבלט ב: כמות פרסומים מחקריים מרשימה ובהיקף הציטוט של מחקריו

2. החוג לפסיכולוגיה באוניברסיטה העברית

נוסד ב: 1940
מספר סטודנטים: 683
התחילו ללמוד השנה: 140
התבלט ב: שכר גבוה של בוגרי החוג ובאחוז המתקבלים הנמוך

3. החוג לפסיכולוגיה באוניברסיטת חיפה

נוסד ב: 1969
מספר סטודנטים: 750
התחילו ללמוד השנה: 261
התבלט ב: שיעור תעסוקה גבוה בקרב בוגריו

לחוגים הטובים ביותר בהנדסת תעשייה וניהול

לחוגים הטובים ביותר במשפטים

לחוגים הטובים ביותר ברפואה

לחוגים הטובים ביותר בכלכלה

לחוגים הטובים ביותר בהנדסת חשמל

לחוגים הטובים ביותר בביולוגיה

לחוגים הטובים ביותר במדעי המחשב

מרבית בוגרי החוג לפסיכולוגיה שואפים להמשיך גם לתואר השני. בניגוד למקצועות כמו משפטים או חשבונאות, בהם מסיימים את הלימודים עם תעודת הסמכה שמכשירה את הבוגרים לפצוח בקריירה המקצועית, אלו המעוניינים לזכות בטייטל פסיכולוג, מתכננים לרוב ריצה למרחקים ארוכים. ובכל זאת, יש הנרשמים לתואר מפאת יוקרתו או עניין. מה שבטוח, תואר בפסיכולוגיה לא מזיק לרזומה.

אם ינסו בוגרי התואר להמשיך הלאה בלימודים האקדמיים בתחום, בין אם מדובר בפסיכולוגיה קלינית, ארגונית או חינוכית, סביר להניח שכבר מיומם הראשון בחוג יחל מרדף אחר ציונים – חלק מכריע וחיוני בקבלה לתואר השני. אך לא די בכך. הם ייאלצו גם לעבור בהצלחה את מבחן המתא״ם (למיון לתארים מתקדמים בתחום), שנועד לאפשר לאוניברסיטאות לדרג את המועמדים שהגיעו מרקעים שונים על סולם ציונים אחיד.

צילום: ingimage/ASAP

ללא ספק, תעודת בוגר אוניברסיטה בעלת חוג נחשב לפסיכולוגיה, משחקת גם היא תפקיד נכבד, ועשויה אף להתברר ככבדת משקל. בתחום המחקר מתבלטת אוניברסיטת תל אביב, שפרסמה את המספר הגבוה ביותר של מחקרים אקדמיים בעשור האחרון, ומחקריה הם גם המצוטטים ביותר, והיא מדורגת במקום הראשון.

סטודנטים שיסתפקו בלימודי התואר הראשון בלבד, יגלו שבכל הנוגע למשכורות, הם ייאלצו גם להסתפק, שלוש שנים מאוחר יותר, בשכר ממוצע נמוך מהממוצע במשק. את הסיכוי הטוב ביותר להשתלב בשוק העבודה נותנת אוניברסיטת חיפה, אשר כ־68% מבוגרי החוג שלה מוצאים משרה כשכירים במשק. מנגד, יש לציין, כי דווקא אוניברסיטת תל אביב מציגה אחוז משתלבים נמוך משמעותית – כ־56%.

במקום השני – האוניברסיטה העברית, שבוגריה מרוויחים את השכר הגבוה ביותר בתחום, 7,300 שקל בחודש בממוצע, שלוש שנים לאחר סיום התואר.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן