Forbes Israel Logo

עם הפנים קדימה

BrandVoice

"במשך שנים התקשיתי לסגור את הפה, ללעוס", מספרת לילי בורוכוב, 32. "זה היה מלווה בהרגשה של לחץ בלסת העליונה ומתח בשרירים שמסביב לפה", היא מוסיפה. בורוכוב עברה מרופא לרופא. היו שהמליצו לשייף את השיניים, אחרים אמרו שלא צריך לגעת והרוב המליצו לעקור שיניים בריאות כדי לפתור את הבעיה.

"הרגשתי שאני מגששת באפילה עד שבטיפול שורש שעשיתי המליץ לי הרופא להגיע אל ד"ר דבורה שוורץ־ארד", אומרת בורוכוב כשקולה מסגיר התרגשות קלה. "לאחר שהגעתי למרפאה וד"ר שוורץ־ארד בדקה אותי, היא שאלה בפליאה 'אף אחד לא אמר לך שצריך לעבור ניתוח?'".

אווירה הרחוקה מזו שקיימת במרכזים רפואיים אחרים | צילום: מרכז שוורץ-ארד

"הניתוח שינה את חיי" פוסקת בורוכוב. "אני כיום ארבעה חודשים לאחר הניתוח, ואני מרגישה שאיכות החיים שלי השתפרה, אני נהנית למשל מנגיסה במשולש פיצה, דבר לא שיכולתי לעשות בעבר. ואפילו המראה שלי השתנה בעקבות הניתוח המורכב, ולטובה".
מה גרם לך לערוך את הניתוח דווקא במרכז שוורץ־ארד?

"זה משהו באנרגיות. ד"ר שוורץ־ארד היא אישה מאוד חדה, נחרצת ומקצועית. ישנה תחושה שהיא יודעת על מה היא מדברת".

המילה האחרונה

ביקרנו במרכז הכירורגי שוורץ־ארד שברמת החייל בתל אביב כדי להכיר מקרוב את מי שמעניק את הטיפול הרפואי המקצועי והאיכותי למטופלים. בכניסה, לצלילי פכפוך המים בבריכת הנוי, פרוסה גינה קטנה, שיחד עם הלובי המעוצב מעניקים למקום אווירה הרחוקה כל כך מזו שקיימת במרכזים רפואיים אחרים.

המרכז מחולק לשני אגפים: אגף כירורגי ואגף דנטלי. אנחנו מסתובבים בין חדרי הטיפולים ובין חדרי הניתוח ומתרשמים מהטכנולוגיה המתקדמת, התכנון המדויק, הניקיון והסטריליזציה. "הטכנולוגיה כאן היא המילה האחרונה. "אפילו מנורות חדר הניתוח תוכננו היטב", אומרים לנו. "מצד אחד הן צריכות למקד את התאורה שתסייע למנתח, ומן הצד השני האופן בו הן בנויות מסייע למערכת תחלופת האוויר שבחדר לעבוד היטב".

"אפילו מנורות חדר הניתוח תוכננו היטב" | צילום: מרכז שוורץ-ארד

דלתות זכוכית שאינן שקופות מפרידות בין חדר ההמתנה לבין אגפי הטיפולים. כדי לשמור על דיסקרטיות, יכולים המטופלים החפצים בכך להשתמש במעליות היורדות ישירות מחדרי הטיפולים אל החניון התת־קרקעי.

Facing Forward

מרכז שוורץ־ארד נותן מענה גם לפעולות דנטליות נפוצות כמו עקירות שיני בינה, חשיפת ניבים, השתלות לכל סוגיהן. גם פעולות כירורגיות סבוכות יותר, כמו טיפול בא־סימטריה של הפנים ואפילו ניתוחים לשינוי מין, מתבצעות חדשות לבקרים במרכז, כששילוב של הכירורגים יחד עם הפלסטיקאים מגבש את התפישה המרכזית של מרכז שוורץ־ארד – Facing Forward. מלבד השאיפה להיות תמיד בקצה הקידמה המקצועית והטכנולוגית, שואפים אנשי המרכז לתת מענה באמצעות מגוון אנשי המקצוע הדרושים לכירורגיה של הפנים.

ד"ר דבורה שוורץ־ארד, בעלת המרכז והכירורגית הראשית במקום, מדגימה: "לא רק שהפנים מאבדות את המתח שלהן עם השנים, יש גם השתנות בעצמות ואת זה פלסטיקאי לא יכול לתקן", היא אומרת. "פלסטיקאי לא יכול כל הזמן להזריק. אנחנו משלבים ידיים, כירורגים פה ולסת יחד עם פלסטיקאים, כדי להעניק טיפול מלא, גם ללסת וגם לרקמה הרכה. אנחנו המקום הפרטי היחיד בארץ שמשלב בין הגישות".

במפגש עם ד"ר שוורץ־ארד, קשה שלא לשים לב להקפדה על הפרטים הקטנים ושמירה על הנקיון, אחת מהתכונות שהיא מנחילה לעובדיה ולבאי המרכז. "אני מאוד מקפידה על ניקיון וסטריליזציה בכל החדרים כאן במרכז", היא מספרת.

אהבה לכירורגיה ולמחקר

שוורץ־ארד היא בוגרת הפקולטה לרפואת שיניים באוניברסיטה העברית, שם סיימה את תכנית ההתמחות בכירורגיית פה ולסתות. בשנת 1991 קבלה תואר Ph.D בחקר הסרטן, אנטומיה ואמבריולוגיה בבי"ס לרפואת שיניים בהדסה עין כרם.

היא מחלוצי השימוש במוצרי דם לזירוז ריפוי ולשיפור הריפוי, והיא עושה זאת באמצעות פלזמה עשירה בטסיות (PRP). כמו כן, בונה שוורץ־ארד את העצם באמצעות תאים שהיא שואבת מאזור האגן ומפרידה אותם כמו תאי אב. "הם כמו התאים של השליה", היא מסבירה. "אלה התאים הכי ראשוניים שיש. מהאגן ניתן להפריד תאים שהם יחסית צעירים ויודעים להתמיין לתאים שונים בגוף. באמצעותם אנחנו בונים עצם".

ד"ר שוורץ-ארד. "קונצנזוס הורג כל יכולת חשיבתית" | צילום: כפיר זיו

את כל הטיפולים הללו היא עושה כאן, בישראל, במרכז הכירורגי שבבעלותה. החיבור עם הפלסטיקאים הוא חזון שהולך איתה הרבה שנים, "בהתחלה אף אחד לא רצה לשמוע", היא מספרת על חבלי הלידה. ביחד עם בן זוגה, אודי, מהנדס במקצועו, הקימה את המרכז ומימשה את החזון.

מלבד אהבתה העזה לכירורגיה, גם המחקר מרתק את ד"ר שוורץ־ארד. עד כה היא כתבה 2 ספרים ופרסמה כ־80 מאמרים אקדמיים. בנוסף, המרכז הכירורגי מתחזק בסיס נתונים רחב ואנונימי המנותח מבחינה מדעית.

במרכז פועל מערך לימודי המשך המיועד לרופאים, והוא כולל קורסים והדרכות אישיות במגוון נושאים. בנוסף, הקימה ד"ר שוורץ־ארד מועדון לימודי קונפליקט ודיאלוג, כשמו, הדיאלוג מלווה רבות את המפגשים הנערכים בו. "קונצנזוס הורג כל יכולת חשיבתית. כאן המקום להציף רעיונות ולתת פתרונות", אומרת ד"ר שוורץ־ארד.

מרכז כירורגי שוורץ־ארד 03-5497368

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.