Forbes Israel Logo
למרות התשוקה שלה לאמנויות, ארבולס החליטה ללמוד רפואה בייל | צילום מסך מתוך עמוד האיסטגרם camiarboles@
למרות התשוקה שלה לאמנויות, ארבולס החליטה ללמוד רפואה בייל | צילום מסך מתוך עמוד האיסטגרם camiarboles@

בתנועה מתמדת: כך הקימה בוגרת ייל עסק גלובלי המבוסס על ריקודי עמוד

כשקאמי ארבולס סיימה את לימודי הקדם-רפואה באוניברסיטת ייל היוקרתית היא הרגישה שהתשוקה שלה מושכת אותה לכיוון שונה לגמרי - אומנויות הבמה. אז היא התחילה ללמד ריקוד על עמוד והקימה פלטפורמה גלובלית המסייעת לאנשים לחיות במצב מתמיד של זרימה

לאחר שסיימה את לימודיה באוניברסיטת ייל באביב 2020 הרקדנית שהפכה ליזמית, קאמי ארבולס, הרגישה לא בטוחה לגבי המהלך הבא בקריירה שלה. זה היה בתחילת המגיפה, מה שאילץ אותה לדחות את התוכניות שלה להשתלב בעולם אמנויות הבמה בניו יורק, ובמקום זאת לחזור לעיר הולדתה לוס אנג'לס.

כשטקס הסיום האוניברסיטה בוטל ושודר במקום זאת בזום, ארבולס החליטה לחגוג את ציון הדרך הזה על ידי ריקוד על עמוד עם הכובע והגלימה של ייל, ושיתפה את הסרטון באינסטגרם.

הרגע המכונן הפך ויראלי: "החוצפה" והספונטניות של ארבולס הציגו באופן מושלם את הפרדוקס של ריקוד על עמוד עם הרשמיות של סממני האוניברסיטה מהיוקרתיות בעולם.

ריקוד על עמוד הפך לעיסוק העיקרי של ארבולס והעניק לה יציבות באותה תקופה מעורערת בחייה: "העמוד היה הדבר היחיד שיכולתי לצפות לו, גם אם כל השאר היה רע או הרגיש עגום. יכולתי לפחות ללכת לרקוד כל יום לכמה שעות וללמוד טריק חדש, וזה נתן לי את הדחיפה של הסרוטונין שהייתי צריכה כדי להמשיך את היום שלי בטוב".

להתחבר לגוף מחדש

ארבולס לא שמה את התשוקה שלה לאמנויות הבמה לגמרי בצד: היא החלה ללמד ריקוד על עמוד (אחרי הכל, זו הייתה הזדמנות מצוינת להפיץ את אהבתה לריקוד על עמוד עם אחרים), מה שהוביל להשקת הפלטפורמה הגלובלית, Mind, Body, Spirit Collective (MBSC), מרחב קהילתי המבוסס בלוס אנג'לס, שמטרתו לסייע לנשים ולאנשים א-בינאריים להשיב לעצמם את החיבור והשליטה על הגוף באמצעות תנועה.

האמת היא שיזמות היא לא מאמץ גדול עבור ארבולס: "בניית מותג היא שיתוף הסיפור שלך בצורה שאחרים יוכלו לנצל", אומרת ארבולס. "תמיד חשבתי שאמנות היא חקר העולם. אז כדי להיות אמן טוב ומספר סיפורים רב עוצמה, אתה צריך ללמוד כמה שיותר על העולם. וזה ישפיע על כל סיפור שאתה מספר, או כל יצירת אמנות שאתה יוצר".

למרות התשוקה שלה לאמנויות, ארבולס החליטה להתמקד במדע והתמחתה בקדם רפואה בייל. אך עד מהרה היא הבינה שהלב שלה נמצא באומנויות הבמה, והמשיכה להתמחות באמנויות מיצג. כדי להירגע מהסביבה האינטנסיבית של ייל, ארבולס התמקדה בתנועה והפכה למדריכת יוגה מוסמכת.

ארבולס שקדה על עבודת התזה שלה (סביב פרידה קאלו), שכרה סוכנת והייתה מוכוונת מטרה לקידום הקריירה שלה להפוך לפרפורמרית. עד שהמגיפה שינתה הכל.

כשהתזה שלה – "ובעצם הכל" – בוטלו, ארבולס הגיעה לשפל: "הרגשתי שכל החיים שלי באמת התכוננתי למשהו מאוד ספציפי. הרגשתי כל כך מוכנה לזה. ואז הכל חמק מתחתי".

זה התברר כזמן מערער יציבות (כפי שהיה עבור רבים), אבל עד מהרה היא למדה שמכשולים הם הזדמנויות במסווה. דודתה של ארבולס אמרה לה לעשות דבר אחד בזמן המבלבל והמאכזב הזה: "לפעול". ופעולה זה בדיוק מה שארבולס עשתה.

הצהרות חיוביות

היא נשענה על אי הנוחות שלה, שמה בצד את יעדי הקריירה המקוריים שלה, והחלה לתת לאנשים שיעורי יוגה מקוונים ושיעורי ריקוד על עמוד בחינם, דרך Instagram Live. הציר הזה, או הרגע המרכזי שבו החליטה לפעול, הוא מה שהוביל לעסק הפופולרי ביותר של ארבולס.

בין הרשימה הארוכה של הרגעים הגאים שלה: לארבולס היה הכבוד ללמד את הזמרת SZA איך לרקוד על עמוד, עבור הסרטון "ימים טובים" של הזמרת – הישג שהיא יודעת שהיא הביאה לידי ביטוי. ארבולס למדה את כוחן של הצהרות חיוביות, שהן גם חלק מתכנית הלימודים ב-MBSC (בנוסף לריקוד על עמוד ויוגה).

"אני תמיד אומרת לעצמי שכל מה שאני מאמינה בעצמי, בסופו של דבר הופך למציאות שלי. אז במובן מסוים, יש לי שליטה מסוימת על המציאות שלי. הצהרות עוזרות לי לבנות חשיבה חיובית כלפי עצמי".

MBSC, שהושק באופן רשמי ביולי 2020, הפך ממדריך יחיד לצוות של למעלה משישה מדריכים במשרה מלאה, המלמד הכל, החל מריקוד על עמוד ועד יוגה IRL, לקהל עולמי של יותר מ-2,500 תלמידים באופן וירטואלי.

קול חסר פחד

כיום, המעקב והטווח של MBSC הם גלובליים, והקולקטיב הפך לתופעה פורצת גבולות, עם חברים ביותר מ-48 מדינות כולל קנדה, אוסטרליה, צרפת, הולנד וניו זילנד. רוב חברי MBSC – יותר מ-60% ליתר דיוק – הם מנויים חוזרים.

עם כ-200 אלף עוקבים באינסטגרם, בין הפיד האישי שלה ל-MBSC, ארבולס גם הפכה מאז לקול חסר פחד, מעניקה השראה ומשפיעה, הודות ליכולת המדהימה שלה לשנות צורה (שם היא מצטלמת בתנוחות בהשראת קווים של רהיטים שונים) וכאישה שבעבר הרגישה לא בנוח עם הגזרה שלה, שמציגה היום את גופה בכל צורותיו היפות והמעודנות.

שינוי צורה מקבל מספר משמעויות עבור ארבולס: "להיות משנה צורה זה לחיות במצב מתמיד של זרימה, ולהיות פתוחים לשינוי המתמיד שאנו חווים כבני אדם. אסור לנו להיות מחוברים מדי לרעיון אחד של עצמנו או מה שאנחנו צריכים להיות, כי אנחנו מתפתחים לנצח. אז תזרמו, אל תתקעו".

פוזה ופרוזה

ארבולס למדה להישען על אי הנוחות ולהגמיש את השריר הזה, והיא מעוררת נשים אחרות לעשות את אותו הדבר. תפקידה כמשפיענית הוביל גם להשתתפותה בקמפיין "אישה גדולה וחזקה" בכיכובה של אשלי גרהם ובתזמון עם יום האישה הבינלאומי.

בנוסף, השיקה ארבולס שיתוף פעולה בתחום האופנה עם Street Grandma, מותג בגדי רחוב בר-קיימא שנוסד על ידי נשים, ונוצר בלוס אנג'לס: שיתוף הפעולה נקרא "Research Capsule" וכמו עמודי התווך של MBSC, מקדם את החשיבות של אהבה עצמית, מיזוג של פוזה ופרוזה.

בין אחת ההצהרות האחרות שארבלס משתפת לעתים קרובות: "החיים הם כל כך אקראיים". ואם מישהו יכול להעיד על כך, זו היא. אחרי הכל, היא מעולם לא יכלה לחזות שלרגע הפרובוקטיבי שלה על העמוד תהיה השפעה כזו, אבל זה הדגיש את הדיכוטומיה של העצמה נשית והשקפות מיזוגיניות.

“מה שנועד עבורי תמיד יהיה שם; לעולם לא אפספס שום דבר שנועד להיות בשבילי. אתה אף פעם לא יודע בדיוק מה צפוי לך. ולכן זה התפקיד שלי ללכת עם הזרם, עם מה שמגיע לחיי ולעשות את המיטב בכל יום. זה באמת מה שעשיתי בשנה האחרונה. והחיים שלי לקחו כיוון שונה בתכלית, אבל אני כל כך אסיר תודה על הכל".

עוד שיעור חשוב שארבולס למדה: "תמיד תקשיבו לתחושות הבטן שלכם. סוף הסיפור".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן