Forbes Israel Logo

עסקים קטנים, יזמים בתחילת הדרך? קבלו 7 אפליקציות במיוחד בשבילכם

שוק האפליקציות העולמי לא מפסיק לצמוח בשנים האחרונות, וכך גם החיפוש אחר קהלי יעד חדשים. צעירים, מבוגרים, מטיילים, רווקים, נהגים ואפילו בעלי חיות מחמד – מפתחי האפליקציות מחפשים אחר קהל המטרה הבא בתקווה להציע להם משהו חדש, שיוכל להקל על חייהם באופן שבכלל לא חשבו עליו.

אחד מקהלים אלו אשר הולך וצובר תאוצה ברחבי העולם הם בעלי העסקים הקטנים. המפתחים כבר הבינו כי חברות הענק מחזיקות במחלקות שלמות של מאות ואלפי מתכנתים, אשר בחלקם מתכנתים אפליקציות ייעודיות לשיפור וייעול תהליכי העבודה השונים בחברה. אך העסקים הקטנים, אשר מספרם הולך וגדל בהתמדה, כמעט ולא יכולים להרשות לעצמם לפתח אפליקציה ייעודית וייחודית להם: לכן, גם מספרן של האפליקציות אשר מציעות לעסקים קטנים סיוע של ממש בפעילותם השוטפת עולה מיום ליום.

ועדיין, חברות קטנות רבות נוטות להתעלם מהאפליקציות האלו. סקר אשר נערך בבריטניה לאחרונה העלה כי רק 1 מ-5 חברות קטנות במדינה מוכנות לשלם כסף בכדי לאפשר לעובדיהן גישה לאפליקציות שונות, ומספר נמוך עוד יותר מעודד (או מחייב) את עובדיו להיעזר בשירותיהן. סקר אחר העלה כי 37% מכלל העובדים בחברות הקטנות מאמינים כי אפליקציות אלו "ישפרו מאוד" את עבודתם ואת יעילות החברה.

אז מיהן האפליקציות אשר יוכלו לסייע ולקדם את העסק שלכם קדימה? יש שורה ארוכה של אפליקציות אשר כבר צברו לעצמן שם ברחבי העולם (העסקי בעיקר), ויחד איתו צברו גם מאגר רב של משתמשים אשר עושים שימוש יומיומי באפליקציה. אך בין אלפי האפליקציות המוצעות כיום, רבות הן אלו אשר טרם זכו לפרסום ממשי – אך יש ביכולתן לסייע רבות לעסקים קטנים או לעסקים בתחילת דרכם.

צילום: shutterstock

1. ReceiptBank. אם העסק שלכם עוסק במכירות, בתשלום לספקים, או בתשלום משכורות ליותר משלושה עובדים – אתם כנראה מכירים את תחושת חוסר האונים התוקפת כשאתם נדרשים לתייק את החשבוניות השונות. עם האפליקציה הזו, זה לא יהיה רלוונטי יותר: האפליקציה מתייקת לבדה את כלל החשבוניות שתקבלו לחשבון המייל שלכם, תעבד אותן עבורכם, תציג בצורה גרפית את המידע המצטבר ותאפשר לכם לשלוף כל חשבונית בקלות בעת הצורך.

2. DocuSign Ink. האפליקציה הנוכחית מאפשרת חתימה על חוזים ועל הסכמים – בצורה מקוונת לחלוטין. באמצעות חתימה אלקטרונית ומערכת אבטחה מיוחדת, המערכת מאפשרת למשתמשים להחליף ביניהם חוזים וחתימות מבלי לצאת מהמשרד.

3. TripIt. אפליקציה אשר תוכננה במיוחד ליזמים מתחילים אשר מבלים את רוב זמנם בנסיעות ובטיסות מסביב לעולם. המערכת מאגדת יחדיו את כלל הטיסות, הנסיעות, נסיעות המונית, השכרות הרכב וחדרי המלון אשר רלוונטיים למשתמש, מאפשרת שמירה של חשבוניות ועדכון שינויים בזמן אמת, וכמובן מתממשקת ללו"ז הפגישות שלך ומבטיחה שלא תפסיד נסיעה, טיסה או פגישה לעולם.

4. MozyPro. האפליקציה הזו תאפשר לכם לגבות את כל הקבצים שתבחרו מהמחשב שלכם, ולסנכרן אותם (לפי הגדרות שתבחרו) עם שאר המכשירים (הסמארטפון, הטאבלט) שלכם ושל יתר עובדי החברה. לאחר שהתוכנה מותקנת אינכם נדרשים לעשות דבר – והיא פשוט תמתין "ליום פקודה" בו תזדקקו לעזרתה בשחזרו קובץ חשוב במיוחד אשר נעלמו עקבותיו.

5. Mynd. מפתחי האפליקציה מגדירים אותה כ"לוח שנה עם שכל". אם תקבעו פגישה עם זרים – היא תחפש עבורכם מידע אודותיהם בגוגל ובלינקאדין, כמו גם מידע על החברה אשר הם מייצגים. בנוסף, האפליקציה מציעה יישומים המוכרים מאפליקציית ניהול הזמנים "Google Now" – כשהיא מחשבת עבורך את זמני ההגעה לפגישות שלך, מתריעה אם עליך לצאת בשעה מוקדמת במיוחד עקב פקקי תנועה, ועוד. 

6. Moonfruit. אם אתם מעוניינים להקים אתר אינטרנט מיוחד עבור העסק שלכם, כנראה ששמעתם על מגוון ענק של אפליקציות וחברות (דוגמת Wix הישראלית) אשר יסייעו לכם במשימתכם. האפליקציה הנוכחית מציעה גם היא עזרה בתהליך, תוך דגש מיוחד על אפשרויות סחר אלקטרוני: אם ברצונכם להקים אתר באמצעותו תוכלו למכור את המוצר שלכם, ייתכן וזו האפליקציה הנכונה עבורכם.

7. 30/30. האפליקציה מיועדת במיוחד ליזמים העובדים בגפם – וזקוקים למסגרת. למעשה, מדובר בטיימר: הרעיון הוא שבמהלך 30 דקות רצופות מהפעלת האפליקציה המשתמש מתחייב לעבוד, כשיישומים שונים (ובמיוחד משחקים) במכשיר נחסמים לפרק זמן זה. לאחר מכן, המכשיר מצפצף – והמשתמש מקבל 30 דקות במהלכן הוא מתחייב שלא לגעת בעבודה כלל. ניתן להגדיר את חלוקת הזמנים באופן שונה ולכוון לוחות זמנים בהתאם ללוח הפגישות שלכם – כשהמשתמשים נשבעים כי השיטה, גם אם המעט משונה הזו, אכן עובדת ומגבירה את היעילות שלהם.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.