Forbes Israel Logo

עסקת מכירת כלל ביטוח של אי.די.בי למשקיעים מסין – בסכנת ביטול

עסקת הרכישה של כלל ביטוח בידי קבוצת המשקיעים מסין הולכת ומתרחקת. קבוצת ג'יי.טי קפיטל ביקשה השבוע מאי. די. בי פיתוח ארכה של שלושה שבועות (עד סוף מאי) להשלמת העסקה, אך האחרונה נוטה להשיב לבקשה בשלילה. תוקף האופציה יפוג ב-7 במאי.

נראה כי בעלי השליטה קיבלו "רגליים קרות" וטוענים כי השווי לפיו בוצעה העסקה אינו משקף את שוויה האמיתי של כלל ביטוח. לצורך העניין, הוזמנה לפני כשלושה שבועות הערכת שווי לחברה מפרופ' אמיר ברנע, שקבע אומדן של חמישה עד 5.5 מיליארד שקל, הערכה הגבוהה מהשווי הנוכחי (4.6 מיליארד) שלפיו בוצעה העסקה. כעת סבורים בעלי השליטה כי יש לבצע התאמת מחיר.

כלל ביטוח. "רגליים קרות" |  צילום: יח"צ

את הקבוצה הסינית מייצג בישראל משרד עורכי הדין "מיתר ליקוורניק גבע ושות'". הסינים הוכיחו עד כה רצינות רבה, כשערכו בדיקות נאותות, שינו את מתכונת הצגת הדוחות הכספיים בהתאם לכללי ה-IFRS ואף חיזקו את הונם במאות מיליוני שקלים.

על פי ההערכות, היקף ההשקעה הנוכחי בעסקת כלל ביטוח – שכבר נמצאת בשלבי בדיקה מתקדמים מטעם האוצר – נאמד ב-10 מיליון דולר. מכירת כלל ביטוח על ידי אי. די. בי פיתוח נתמכת גם בידי נאמני אי. די. בי ונאמני אגרות החוב. ההחלטה על מתן הארכה תלויה בדירקטוריון אי. די. בי פיתוח בראשות אהרון פוג, שיתכנס ביום ראשון לדון בבקשה.

לכתבה בדה פוסט

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.