Forbes Israel Logo
פייסבוק וגוגל - אילוסטרציה. צילום: Shutterstock
פייסבוק וגוגל - אילוסטרציה. צילום: Shutterstock

עקפה את גוגל ופייסבוק: באיזו חברה עובדים הכי הרבה מיליארדרים?

חברת CATL הסינית והאנונימית למדי הצליחה להכניס לרשימת העשירים של פורבס תשעה בכירים ומשקיעים, ובכך עקפה כל חברה מסחרית אחרת בשוק

איך עוקפת חברה סינית אנונימית למדי לייצור סוללות לרכבים אלקטרוניים את ענקיות הטכנולוגיות פייסבוק וגוגל? תשעה מיליארדרים חדשים מחברת CATL (Contemporary Amperex Technology) הצטרפו השנה לרשימת העשירים של פורבס, ובכך עקפו את הנתונים של כל חברה מסחרית אחרת בשוק.

מניות החברה, שמספקת בטריות ליצרניות רכב מובילות שונות כמו BMW, מרסדס ו-וולקסווגן, זינקו ב-150% בשנה האחרונה, בהתאם לביקוש הגובר למכוניות חשמליות בשוק.

מנכ"ל החברה – רובין זנג, מדורג כיום במקום ה-47 ברשימת עשירי העולם, עם הון כולל שמוערך ב-32.5 מיליארד דולר. יצוין כי רק במרץ של השנה שעברה הונו הוערך ב-9.7 מיליארד דולר, כשליש מהנתונים הנוכחיים.

אתר CATL. צילום: Shutterstock
אתר CATL. צילום: Shutterstock
שיתופי פעולה עם Apple ו-BMW

זנג התחיל את דרכו כמהנדס אלקטרוניקה ונכנס לעולם העסקים בסוף שנות ה-90, כשהחל לייצר סוללות ליתיום על ידי בטכנולוגיה חדשנית. בשנת 2011 – פצחה החברה בשיתופי פעולה עם חברות מובילות מתחומים שונים, והיא החלה לייצר בין היתר סוללות למוצרי Apple. בהמשך השתלבו כאמור בתעשיית הרכב, עם שיתוף הפעולה הראשוני עם חברת BMW שהחל בשנה שעברה.

מעבר לזנג, בכירים נוספים בחברת CATL נכנסו גם הם לרשימה השנה: המנכ"לים השותפים, הואנג שילינג ולי פינג הרוויחו השנה 14.7 מיליארדר דולר ו-6.6 מיליארד דולר בהתאמה, שעה שאחד המשקיעים הראשונים בחברה – פיי זהונה, שרכש חלק מהמניות בשנת 2015, הרוויח 8.5 מיליארד דולר בשל מעורבותו בפעילות החברה.

כסף - אילוסטרציה. צילום: Shutterstock
כסף – אילוסטרציה. צילום: Shutterstock
כולם מרוויחים

עובדים נוספים בתפקידי ניהול בכירים שהתווספו לרשימת המיליארדרים הם זאו פנג, שהונו מוערך ב-2.4 מיליארד דולר, הו קיי שהונו מוערך ב-2.3 מיליארד דולר, הו יינמינג, שהונו מוערך ב-1.9 מיליארד ודולר, וצ'ן יונאטי, שהונו מוערך ב-1.3 מיליארד דולר. יחד – הרוויחו התשעה הון כולל של 72 מיליארד דולר.

כאמור, מספר המיליארדים עובדי החברה שהופיעו לרשימה חצה את מספרם של עובדים בחברות אחרות כמו בגוגל ובפייסבוק – שהצליחו להכניס לרשימת המיליארדרים 8 עובדים כל אחת, לצד חברת קמעונאות המזון האמריקאית וולמארט שגם לה נציגות של 8 עובדים ברשימה.

תמונת הכתבה: Shutterstock

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.