Forbes Israel Logo

עשור לאחר שהפך למשותק חזר בוגר Forbes Under30 לעמוד על רגליו

ריאן צ'ן, 29, היה אתלט אמריקאי מרבית חייו. צ'ן גדל בסביבה ספורטיבית והתאמן באמנויות לחימה ובסנובורד, עד שהכל השתנה לפני כעשור, אז נפצע במהלך תאונת גלישה והפך למשותק בפלג גופו התחתון. אבל השיתוק לא מנע ממנו לחיות את חייו במלואם. כחובב ספורט מושבע, צ'ן המשיך להשתתף במרתונים ייעודיים לאנשים עם מוגבלויות ולהתאמן עם הנבחרת הפרא-אולימפית של ארה"ב וגם המוח שלו נותר מבריק מתמיד.

באחרונה זומן צ'ן, חלק מקהילת FORBES 30UNDER30 לישראל במסגרת אירועי הצעירים המבטיחים מתחת לגיל 30 של פורבס, אליה נבחר בזכות היותו יזם מצליח בתחום תוספי התזונה. משהבין שיגיע לבקר בישראל, בחר לנצל את ההזדמנות ולהתנסות בפיתוח הישראלי UPnRIDE שמאפשר לנכים ומוגבלי תנועה ללכת בעמידה זקופה בכל מקום, בתוך ומחוץ לבית.

ריאן צ'ן. "מביט בגובה העיניים" | צילום: מתוך YouTube

במפגש שיזם עם החברה ביקש להתנסות במוצר. צ'ן תיאר את ההתנסות כ"אירוע משנה חיים" וכחווייה מרגשת ויוצאת דופן. "הרושם הראשוני מדהים. בפעם הראשונה אני יכול לעמוד זקוף ולהביט למי שאני מדבר איתו בגובה העיניים. מעולם לא ראיתי מכשיר כזה. זה משנה חיים לכל מי שמשותק בגפיו התחתונות – בין אם נכה, צעיר, או אדם מבוגר".

בתשובה לשאלה האם השימוש במכשיר היה פשוט, אמר: "לגמרי. זה עבד מאוד חלק ובאופן מאוד אינטואיטיבי. כאדם שמשתמש בכיסא גלגלים ידני, אני חייב להיות מרוכז כל הזמן, להביט מטה על הרצפה ולהיזהר מפני אבן קטנה או סדק במדרכה שיכולים לגרום לי ליפול. הדבר שהכי הפתיע אותי הוא ההתמודדות עם מדרונות ומהמורות בדרך. המכשיר עבר את הדרך באופן חלק".

דר' עמית גופר, ממייסדי UPnRIDE, המשותק בעצמו בגפיו התחתונות, התרגש למראה הצעיר שהצליח להתרומם מישיבה והצטרף לדבריו: "בכל פעם שאנו רואים אדם שעושה שימוש ראשון במכשיר שלנו, זה ממלא אותנו בהתרגשות גדולה ובגאווה ענקית. זו הידיעה שאתה עושה משהו משנה חיים. בזכות הפיתוח שלנו, מרותקים לכיסאות גלגלים זוכים לעמוד על רגליהם ולקבל נקודת מבט שונה – מבט בגובה העיניים באינטראקציות חברתיות, מה שמוביל לשיפור בכבוד העצמי, הערכה עצמית ואיכות חיים גבוהה יותר".

ד"ר גופר הוסיף כי עמידה אנכית היא גם צורך רפואי חיוני מאחר שהיא מאזנת את ההשפעה של ישיבה ממושכת, מאפשרת פעילות תפקודית, וכן משפרת את הבריאות הכללית.

נכון להיום, כיסא הגלגלים של UPnRIDE הוא היחיד בעולם המאפשר ניידות מלאה במצב עמידה למשותקים מהצוואר ומטה ולמוגבלי תנועה. הכיסא נשלט על ידי אלגוריתמים מורכבים, מוגנים בפטנטים, אשר יוצרים מערכת איזון אוטומטית, שבלחיצת כפתור מאפשרת מעבר מישיבה לעמידה ותנועה בלתי מוגבלת בעליות, בירידות, או בתנאי שטח אחרים. כיום, אחד מכל 100 אנשים בעולם המערבי מרותק לכיסא גלגלים. מדובר בכ-70 מיליון נכים ובאוכלוסייה ההולכת וגדלה.

לפי החברה, בידיה רשימת המתנה של כ-2,000 רוכשים פוטנציאליים ובימים אלה השלימה גיוס יתר באמצעות פלטפורמת ההשקעות Together. לאור הצלחת הגיוס, הוחלט לפתוח את סבב ההשקעות הקרוב גם לציבור הרחב במטרה לאפשר לחברה לייצר את הכיסא הייחודי ולהפיץ את הבשורה. גם הגיוס בקרב הציבור הרחב יבוצע באמצעות מועדון המשקיעים של Together.

אלעד שמש, מנכ"ל Together: "אחד היתרונות המשמעותיים של UPnRIDE הינו בכך שאת הכיסא שלה ניתן יהיה לראות ברחוב, במסעדה, בסופרמרקט או בכל מקום אחר. בבעלות החברה טכנולוגיה מוגנת בפטנט וידע קנייני ייחודי, לאחר ששיפרה בכמה דורות את הטכנולוגיה הקודמת והציגה קפיצת מדרגה משמעותית בתחום. אין כיום חברה המציגה יכולות דומות. כעת, אחרי שהגיעה למעמד של גיוס יתר וזכתה להבעת אמון של מועדון המשקיעים שלנו, הוחלט לאפשר לציבור הרחב לקחת חלק בפתרון המהפכני שישפיע על חיי כולנו, בין אם כאנשים עם מוגבלות ובין אם כרשת התמיכה שלהם".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.