Forbes Israel Logo

פורש בנחת: אל-על עוברת להציג רווח לשנת 2013, רגע לפני שהמנכ"ל עוזב

שנה לא רעה לאל-על. למרות החששות מחתימת הסכם השמיים הפתוחים עם האיחוד האירופי ביוני האחרון, נדמה כי אל-על יצאה וידה על העליונה. השנה הסתיימה ברווח של כ-25.4 מיליון דולר, החברה רשמה גידול בהכנסות בשיעור של 4% ושיפרה משמעותית את תזרים המזומנים ואת ההון.

לשם השוואה, את שנת 2012 סיימה החברה עם הפסד של כ-18 מיליון דולר.

למרות שעל פי הנתונים שהציגה היום החברה, הצטמצם נתח השוק שלה בשנת 2013 לכ-32.5% לעומת כ-33.6% בתקופה המקבילה אשתקד, צעדי התייעלות שונים וגיוסי הכספים שביצעה החברה הביאו אותה למקום בו היא נמצאת היום.

בין צעדי ההתייעלות שנקטה ניתן למצוא את המשך צמצום מספר ציי המטוסים והוצאת מטוסים ישנים מכלל שימוש. במסגרת זאת הפסיקו לעשות שימוש בחברה, באוקטובר האחרון, במטוסי ה- 767-200, כך שמספר הציים בחברת אל על עומד כיום על 4 בלבד.

מנכ"ל אל-יל היוצא, אליעזר שקדי | צילום: דן לב

גם הגדלת שיעור ההשתתפות של המדינה בהוצאות הביטחון של חברות התעופה הישראליות ל- 97.5% במסגרת ההסכם שהושג עם משרד האוצר, עם חתימת הסכם השמיים הפתוחים, סייעה להתייעלות כאמור.

גם ההון העצמי של החברה ליום 31.12.13, הסתכם בכ-180 מיליון דולר, זאת לעומת כ-136 מיליון דולר נכון ליום 31.12.12. בנוסף, לחברה יתרת מזומנים בסך של כ- 99 מיליון דולר.

אליעזר שקדי מנכ"ל אל על: "התוצאות העסקיות של שנת 2013 משקפות את הפעולות אותן הובלנו בתחומים השונים. איחולי מקרב לב למחליפי בתפקיד דוד מימון, אשר ממחר יוביל את אל על."

גם סמנכ"ל הכספים החתום על הדו"ח, ניסים מלכי, חתם על הדו"ח האחרון לתקופתו. אותו תחליף דגנית פלטי.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.