Forbes Israel Logo

פייסבוק: 83 מיליון מהפרופילים באתר מזויפים

ברשת החברתית פייסבוק יש כ-955 מיליון פרופילים של משתמשים. הבעיה, כך על פי רשומות שהחברה פרסמה לאחרונה, היא שלא כל הפרופילים אמיתיים. באתר ישנם 83 מיליון פרופילים שאינם שייכים לאנשים אמיתיים, בהם פרופילים שהוקמו עבור עסקים, פרופולים כפולים או פרופילים פיקטיביים מיוחדים שנועדו להפצת ספאם. 

לא רק בפייסבוק מודעים לפרופילים המזויפים. לאחרונה פרסמה חברת הסטארט אפ לימיטד ראן כי כ-80% מההקלקות על העמוד שלה באתר פייסבוק מגיעים מפרופילים מזוייפים. בנוסף גם ניסוי שערכה החברה הראה כי מודעות ריקות שפרסמה זכו כמעט לאותה כמות הקלקות כמו מודעות אחרות באתר. 

אולי גם הוא מזוייף: הפרופיל של מארק צוקרברג | צילום: רויטרס

בנוסף, במסגרת תחקיר שערכה רשת BBC, הוקמה חברה פיקטיבית בשם "וירטואל בייגל" במטרה לבדוק את נושא הלייקים המזויפים בפייסבוק. החברה זכתה למספר רב של לייקים ממשתמשים רבים בעלי סיפורי רקע מוזרים. עיקר המשתמשים הפיקטיביים הגיעו מאזור המזרח התיכון ומאסיה.

מדובר בחדשות רעות עבור הרשת החברתית, אשר עדיין בונה על הרווחים מפרסומות יותר מכל אסטרטגיה עסקית אחרת. התגברות הספק לגבי האפקטיביות של הפרסום בפייסבוק ממשיכה ובו זמנית גם מניית החברה בוול סטריט צונחת. 

החברה מודאגת מאוד מירידה בכמות המפרסמים וכן מירידה בכמות הכסף שהמפסרמים הנוכחיים מוציאים. מספרים נמוכים בשני התחומים הללו עלולים להביא לפגיעה רצינית ברשת החברתית. 

בנוסף, מספיק מבט אחד חטוף בפרסומות הקיימות כיום בכל עמוד פייסבוק, כדי להבין שבפלטפורמה הנוכחית הן לא כל כך יעילות. בצידי העמוד, למפרסמים יש מעט מאוד מקום, פחות מאשר בסטטוס בטוויטר למשל, כדי להעביר את המסר שלהן, זאת לצד תמונות קטנות מדי שלא מצליחות לשקף את המוצר או השירות שהן מציעות.

כדי שהמודעות הקיימות יהיו רווחיות עבור פייסבוק, היא צריכה לדאוג שהן יזכו לחשיפה רבה. אולם, הסיכויים להגדלת הרווחים בשיטה זו קטנים כל עוד שאלת האוטנתיות של המשתמשים נותרת באוויר. 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן