Forbes Israel Logo

פיליפ מוריס מציגה: פער של 1.6% בלבד בשכר בין נשים וגברים

חברת פיליפ מוריס, המשווקת בישראל את מוצרי PMI, הינה החברה הראשונה בארץ שאפשרה לארגון הבינלאומי EQUAL SALARY (מלכ"ר הפועל לשיווין מגדרי בעולם העסקי) לבחון בשקיפות מלאה את תנאי העסקת הנשים והגברים בחברה. 

במסגרת הביקורת שביצע הארגון באמצעות משרד רואה החשבון הבינלאומי PWC נבחנו תנאי ההעסקה, נערכו ראיונות וקבוצות מיקוד עם נשות החברה, שיחות עם הנהלת החברה ומנהלי הביניים ונעשה ניתוח מעמיק ובחינה ביקורתית לכל המידע שנאסף.

ממצאי הבדיקה קבעו כי החברה הצליחה לצמצם כמעט לחלוטין את פערי השכר המגדרי ל-1.6%, זאת לעומת ממוצע פערי השכר בישראל שע"פ נתוני הלמ"ס עומדים על 30% והפער במדינות ה-OECD שעומד על 13.8%. הישג זה זיכה את פיליפ מוריס בהסמכה מטעם EQUAL SALARY כמעסיק המקיים שוויון מגדרי בשכר ותנאי העסקה.

Iqos. אחד ממוצרי חברת פיליפ מוריס | צילום: Shutterstock

הביקורת שנערכה לחברה בישראל הינה חלק מביקורת שביצע הארגון לחברת PMI העולמית במסגרת החלטה להוביל שינוי דרמטי בהשגת שוויון זכות מגדרי. החברה פועלת ביתר שאת להוביל שינוי אמיתי, לא רק קוסמטי, בפערי השכר המגדרי – אחד המישורים בהם עדיין קיימת אפליה עמוקה בין נשים וגברים בשוק העבודה ותוצאותיו ניכרים כבר בעולם והן בישראל.

התהליך כלל ניתוח סטטיסטי של כל המשכורות של עובדי PMI בעולם וביקורת חשבונאית שבוצעה בחברות הבת של החברה ובהן פיליפ מוריס הפועלת בישראל. הליך קפדני זה נמשך לאורך 18 חדשים וכלל הירתמות של כל עובדי החברה החל מהדרג הבכיר ועד לעובדים מן השורה בכדי לשקף את מחויבות החברה לנושא הבוער.

מתוך הניתוח שנערך בחברה | באדיבות פיליפ מוריס

מהלך זה זיכה את פיליפ מוריס בתור החברה הבינלאומית הראשונה שזוכה השנה באישור "שוויון בשכר" מטעם EQUAL SALARY, דבר המעיד על מחויבותה של החברה לשוויון מגדרי ולתשלום שכר שוויוני לכל עובדיה ביותר מ-90 מדינות שונות בהן היא פועלת.

אישור שוויון בשכר מטעם EQUAL SALARY פותח בשנת 2005 בשיתוף עם אוניברסיטת ז'נבה ובתמיכה כספית מטעם ממשלת שוויץ, באמצעות המשרד הפדרלי לשוויון מגדרי. הארגון מציע לחברות שיטת הערכה ייחודית לבחינת מדיניות השכר שלהן באמצעות ניתוח סטטיסטי בשילוב ביקורת איכותנית. כמו כן, הארגון ממליץ, במידת הצורך, על דרכי שיפור להשגת יחס שווה במונחי שכר, שיוביל לאיזון בנוהלי הגיוס והקידום של עובדות ועובדים.

מובילים למען שוויון מגדרי מלא | באדיבות פיליפ מוריס

"בהיותה חברה בינלאומית, הסמכתה של PMI היא צעד חשוב במאבק לשוויון בשכר בין נשים וגברים", אומרת ורוניק גוי וינהויס, מייסדת ומנכ"לית EQUAL SALARY Foundation. "מחויבות כזו מצד חברה מובילה בדירוג Fortune 500 היא סימן דרך משמעותי והסמכתה הבינלאומית מקדמת את המטרה שלנו. אנו גאים בכך מאוד".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן