Forbes Israel Logo

פרנקל יזם פגישה עם לפיד: ביקש גיבוי למינויו כנגיד

המועמד לתפקיד נגיד בנק ישראל, פרופ' יעקב פרנקל, נפגש השבוע עם שר האוצר יאיר לפיד – כך נודע לסופהשבוע. בפגישה, אותה יזם פרנקל, ביקש הנגיד המיועד לעדכן את שר האוצר במישרין על הופעתו בוועדת טירקל למינויי בכירים בשירות המדינה, ועל עמדתו בעניין החשדות לכאורה הנוגעים ליציאתו מהדיוטי פרי בהונג קונג מבלי לשלם עבור תיק נסיעות.

פרנקל שטח בפני שר האוצר את עמדתו ואת הסבריו בנוגע לתקרית בהונג קונג, והציג את המסמכים הרלוונטיים, ובכלל זה את מכתבה של עורכת דינו, שרון סר, המוכיח שלשלטונות הונג קונג אין טענות כלפיו. באותה הזדמנות ביקש פרנקל להודות ללפיד על הגיבוי הפומבי שהעניק לו בהופעתו ביום שישי האחרון בתוכנית אולפן שישי בערוץ 2. 


פרנקל. מחכה לוועדת טירקל | צילום: רויטרס

לפיד אמר במהלך הפגישה שהוא תומך במועמדותו של פרנקל, ומבחינתו אין מניעה לכניסתו לתפקיד, והוסיף כי ברגע שתתקבלנה המלצות ועדת טירקל, המינוי יובא לאישור הממשלה.

היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, אמור לקבל בימים הקרובים את התייחסותם של הגורמים הרשמיים בהונג קונג לתקרית הדיוטי פרי. אם תהיה תמיכה נחרצת בעמדתו של פרנקל, נראה שהדרך סלולה למינויו כנגיד. ואולם, אם העמדה בהונג קונג לא תהיה חד משמעית, ויתברר שפרנקל אמור היה להביא את פרטי התקרית בפני ועדת טירקל, נראה כי היועץ המשפטי לממשלה יתקשה להגן על המינוי בבג"ץ.

לא ניתן היה לקבל את תגובת פרנקל לידיעה. במשרד האוצר סירבו להגיב.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.