Forbes Israel Logo

פרשת מסמך הרפז: וינר ובניהו שוחררו למעצר בית

אל"מ ארז וינר, מי שהיה עוזרו של הרמטכ"ל גבי אשכנזי, ודובר צה"ל לשעבר, אבי בניהו, נחקרו אתמול (ד') באזהרה ביחידה הארצית לחקירות הונאה. בית המשפט אישר להאריך את מעצרם ביממה, עד היום בשעה 20:00, על מנת לאפשר את המשך החקירה.

בועז הרפז, האיש הנחשד בזיוף מסמך הרפז, נחקר בשלישי בחשד לביצוע עבירות שיבוש הליכי חקירה, זיוף, סיוע להפרת אמונים, פגיעה בפרטיות וקשירת קשר לביצוע פשע. הוא נשלח למעצר בית של עשרה ימים ונאסר עליו לצאת מהארץ והותר לו ליצור קשר רק עם בני משפחתו.

וינר ובניהו נחקרו בחשד לביצוע עבירות שיבוש הליכי חקירה, השמדת ראיות, מרמה והפרת אמונים, קשירת קשר לביצוע פשע וגילוי בהפרת חובה. המשטרה מבקשת להאריך את מעצרם בחמישה ימים. על פרטי החקירה הוטל צו איסור פרסום.

בניהו. מעצר בית של 10 ימים. צילום: מתוך יוטיוב

וינר ובניהו חשודים כי פעלו יחד עם אחרים לאיסוף והפצת חומר מכפיש על אנשי צבא ופוליטיקאים וזאת תוך ביצוע שורת עבירות לרבות השמדת ראיות. ופגיעה בפרטיות. השניים חושדים גם בהחזקת חומרים מסווגים שלא כדין והעברתם לידיעת גורם בלתי מוסמך.

"אשכנזי ידע מה הקצינים שלו אומרים"

לפני מספר חודשים, בראיון לערוץ הראשון, אמר בועז הרפז כי הרמטכ"ל לשעבר, גבי אשכנזי, האזין לקצינים שפעלו תחתיו. "היו האזנות תחת אמתלות של ביטחון שדה, לדעתי אשכנזי ידע מה הקצינים שלו אומרים", אמר הרפז.

"היו חומרים מכפישים על אלוף בצה"ל, אני לא יודע אם החומרים נאספו במכוון, אם נשלחו אנשים לצלם אותו ברגעים מביכים. אשכנזי שוחח איתי על האלוף הזה. בסוף הוא רצה שהחומרים האלה לא יתפרסמו, אלא אמר לי במפורש להעביר את הדברים לארז וינר. דאגתי שווינר ייפגש עם האדם שאיתו הייתי אמור להיפגש ויקבל ממנו את החומרים".

"אשכנזי רצה לרכב לראשות הממשלה על גבי גלי האהדה לרמטכ"ל נערץ ש'נעלב' מהדרג המדיני. בשלב מסוים פולחן האישיות הזה יצא מכל פרופורציה. לפחות בבית קולנוע אחד מחאו כפיים כשהוא נכנס", סיפר הרפז על כוונתו של אשכנזי לרוץ בבחירות.

באוגוסט האחרון החליט היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, להרחיב את החקירה נגד המעורבים בפרשה. הוא אף הורה על חקירה פלילית נגד הרמטכ"ל לשעבר אשכנזי, בחשד כי הוא אחראי לעבירות של הפרת אמונים.

לכתבה בדה פוסט

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.