Forbes Israel Logo

פתיחת שבוע ירוקה: המסחר בבורסה בתל אביב ננעל בעליות שערים

יום המסחר הראשון של השבוע בבורסה בתל אביב ננעל היום בעליות שערים, על רקע נעילה מעורבת באירופה בסוף השבוע וירידות בוול סטריט. מחר יפרסם בנק ישראל את החלטת הריבית במשק לחודש הקרוב, כשקולות שונים מעריכים כי הבנק יכריז על הורדה נוספת של הריבית לרמה אפסית – מהלך אשר לא קרה מעולם.

כל אלו כאמור, עמדו ברקע למסחר היום ברחוב אחוזת בית בתל אביב, שם ננעלו המדדים המובילים במגמה חיובית. מדד ת"א 25 זינק ב-1.1%, מדד ת"א 100 זינק גם הוא והוסיף 1% לערכו ומדד הבנקים רשם עלייה של 1% גם כן. מדד התקשורת נסק היום והתחזק ב-3.1%, ומדד הנדל"ן הוסיף לערכו 1% ומדד הנפט והגז עלה ב-0.6%.

חברת טבע ממשיכה למשוך כותרות גם היום. החברה הודיעה ביום שישי כי השלימה רכישה של 4.6% ממניות חברת התרופות מיילן. במקביל, שלוש הצעות שהגישה מיילן לרכוש את פריגו נדחו על-ידי דירקטוריון פריגו בחודשיים וחצי האחרונים. מניית טבע התחזקה היום ב-1.5%, ופריגו ירדה ב-1%. מניית קבוצת הביטוח "הפיניקס" זינקה היום, לאחר שהבוקר הודיעה החברה על חתימת עסקת הענק עם חברת "פוסון" הסינית. על פי ההסכם החתום, קבוצת הענק הסינית תשלם 1.82 מיליארד שקל לקבוצת דלק עבור למעלה מ-52% ממניות חברת הפיניקס. עם נעילת המסחר, מניית החברה זינקה כאמור והוסיפה 3.7% לערכה. מניית קבוצת דלק זינקה גם היא, וטיפסה ב-1.7%.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.