Forbes Israel Logo

צוחקים כל הדרך לבנק: הקומיקאים המרוויחים ביותר לשנת 2018

היוצר והקומיקאי ג׳רי סיינפלד הרוויח 57.5 מיליון דולר ב-2018, לפני מיסים ואגרות, ותפס את המקום הראשון ברשימת הקומיקאים המרוויחים ביותר בעולם. הוא אסף דיבידנדים בסך מיליוני דולרים מעסקה שעשה עם נטפליקס ב-2017 ומזכויות השידור של רשת הולו לכל תשע העונות של סיינפלד. מחוץ למסך, סיינפלד הרוויח יותר מ-30 מיליון דולר מהאהבה הראשונה שלו, מופעי סטנד-אפ.


מאז פורבס החל לעקוב אחר הרווחים של הקומיקאים בעלי השכר הגבוה ביותר, בשנת 2006, סיינפלד כבש את פסגת הרשימה בכל שנה, למעט 2016, כאשר הכתר נלקח ממנו על ידי קווין הארט.



סיינפלד. שומר על הפסגה | צילום: shutterstock

 

אף על פי שסיינפלד נמצא בפסגה, הארט בהחלט נתן לו לרוץ בשביל הכסף שלו. הארט מדורג במקום השני עם 57 מיליון דולר, רק 500, אלף דולר פחות מסיינפלד. סיבוב ההופעות של הארט ״חסר אחריות״, שהיה סיור הקומדי הגדול ביותר של 2018, מכר מיליון כרטיסים והכניס להארט יותר מ-30 מיליון דולר. הוא גם כיכב בסרט ג'ומאנג'י המצליח, שהרוויח כמעט מיליארד דולר ברחבי העולם. הארט נבחר לאחרונה להנחות את טקס האוסקר 2019, אבל לבסוף בוטל בשל תגובות חריפות נגד אמירות הומופוביות שפרסם בעבר בחשבון הטוויטר שלו.


עשרת הקומיקאים המרווחים ביותר בעולם הרוויחו סכום כולל של 292 מיליון דולר, לפני מיסים ואגרות, החל מ-1 ביוני 2017 ועד ל-1 ביוני 2018. זהו סכום עצום של 82.5 מיליון דולר פחות, בהשוואה לשנה שעברה, עקב מספר קטן יותר של עסקאות עם נטפליקס. רבים מהקומיקאים השנה – כולל ג 'רי סיינפלד, דייב צ׳אפל וכריס רוק, ראו את הרווחים שלהם בירידה לעומת 2017.


שני קומיקאים נעלמו מהרשימה שלנו השנה: איימי שומר ולואיס סי.קיי. בשנת 2017, שומר הפכה לאישה הראשונה אי פעם להופיע ברשימת הקומיקאים המרוויחים ביותר של פורבס, הודות לסיבוב הופעות שעשתה ולפרויקט מצליח במיוחד עם נטפליקס. אבל הרווחים שלה נחתכו השנה ב-15 מיליון דולר ולכן היא לא נכנסה לרשימה השנה. באשר לסי.קיי, הוא נכנס לרשימת הקומיקאים ולדירוג הסלבריטאים המרוויחים בעולם עם השכר הגבוה ביותר בשנה שעברה – 52 מיליון דולר. אבל אחרי שהוא אישר טענות על הטרדה מינית נגדו בנובמבר 2017, ביטלה נטפליקס את תוכנית הספיישל השניה שלו והוא הפסיק להופיע עד אוגוסט האחרון, כשהופיע במועדון הקומדי קולאר.


גבריאל איגלסיאס, שהופיע ברשימה בשנת 2015, חוזר עם הקריירה הטובה ביותר השנה שהכניסה לו 20.5 מיליון דולר, מספיק עבור המקום השישי. הקומיקאי, הידוע בכינוי "פלאפי", עשה את רוב המיליונים שלו מ-136 הופעות מדהימות, אבל הוא גם חתם על עסקה של שלושה פרויקטים עם נטפליקס בחודש אפריל האחרון לסדרת קומדיה מרובת מצלמות ושתי תוכניות ספיישל סטנד-אפ חדשות. הוא עשוי להגיע למקום גבוה יותר ברשימה של השנה הבאה הודות לסיבוב ההופעות הבינלאומי שלו, מעבר ל״פלאפי״, שמתחיל בחודש פברואר.


אחד המצטרפים החדשים לרשימה השנה הוא פרצוף מוכר. הקומיקאי הבריטי ריקי ג'רווה, שהתברג במקום החמישי עם 25 מיליון דולר, שהופיע עם ״הרוג את האנושות״, סיבוב ההופעות הראשון שלו שרץ כבר שבע שנים. לפי הערכה של פורבס, הוא קיבל לפחות 15 מיליון דולר עבור התוכנית שלו בנטפליקס שנושאת את אותו שם.


ללא ספק, נטפליקס שינתה את כלכלת הקומדיות. חמושים בתקציב תוכניות מקוריות בגובה 13 מיליארד דולר, נטפליקס מסוגלת לנצח את הרשתות האחרות; שירות הסטרימינג שלה הציג כמעט 100 עמדות תוכניות ומופעי סטנד-אפ השנה.


עם זאת, נטפליקס לא כבשה עדיין את שוק הקומדיה. ג'ים גפיגן (מקום 8 עם 17.5 מיליון דולר), הוציא את תוכנית הספיישל האחרונה שלו, נובל אייפי, ישירות לדיגיטל, תוך שהוא עוקף את נטפליקס, אשר פרסמה את שתי התוכניות הקודמות שלו. הארט, שהפעיל את שירות הסטרימינג שלו, Laugh Out Loud, מאמין שנטפליקס אינה מקור ההכנסות החשוב ביותר שלו.


"שום דבר לא ינצח את סיבוב ההופעות. זו ישות בבעלותי ורק אני שולט בה״, אמר הארט לפורבס. "לא הייתי מפנה את הגב לסטנד-אפ. הוא פתח את הדלתות שאני עובר בהן עכשיו“.


לרשימה המלאה

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן