Forbes Israel Logo

צחי הנגבי: "השקט שיש עכשיו בצפון עלול להיות זמני"

תקיפת חיל האוויר בסוריה לא יורדת מהכותרות. הבוקר התייחס לכך בראיון לגלי צה"ל יו"ר ועדת חוץ וביטחון לשעבר, צחי הנגבי. "אין לי מושג כמה הפרסומים האלה אמינים", אמר הנגבי. "להודעות של המשטר הסורי יש להתייחס בחשדנות. ישנם דיווחים סותרים, חלק מדברים על שיירה וחלק על מתקן. צריך להטיל ספק בכל הידיעות האלו עד שנשמע תגובה רשמית מישראל".

"בדרך כלל ישראל לא מכחישה ולא מאשרת פרסומים מהסוג הזה, מטעמים שנוגעים בביטחון המדינה", הוסיף הנגבי. "יש פה סיפור שאיננו חדש, ככל שהעימות בסוריה מייצר סימני שאלה לגבי סיומו מזהירה ישראל כי מערכות נשק סוריות יגיעו ידי חיזבאללה. מדובר בעיקר בעוצמה מעצמתית שסוריה הצטיידה בה, מאירן ומצפון קוריאה, שאם יגיעו לידי ארגון טרור כמו חיזבאללה תהיה כאן חצייה של קו אדום".

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

צחי הנגבי | צילום: רויטרס

"ישראל הדגישה שהיא מעדיפה שעל מערכות נשק אלו תשתלט יישות מערבית", המשיך הנגבי, "אבל כרגע אנחנו בדילמה שיכול להיות שנצטרך לתת לה מענה. אלה הם כלי נשק שלא סופקו מעולם לארגוני טרור. יש כמה תרחישים אפשריים, שלכל אחד מהם אמור להיות מענה. אנחנו לא יודעים מי ישתלט בסופו של דבר על סוריה. סוריה חייבת חייה לאירן, ולכן היא מעדיפה שחיזבאללה תשתלט על כלי הנשק".

"התשתית האסטרטגית שחיזבאללה השקיעה בה קורסת לנגד עינהם", סיכם הנגבי. "הם רוצים שהנשק יגיע לידיהם, אבל אבדן השליטה בציר הרשע מהווה בעיה קשה עבורה ועבור אירן. לא היינו רוצים לראות כלי נשק כאלה בידי הנהגה בלתי שולטת. ישראל פעלה נכון כשהציבה סוללות כיפת ברזל בצפון, שקט מן הסוג שיש עכשיו עלול להיות זמני".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן