Forbes Israel Logo

ציפיות גבוהות: הסטודנט השוויצרי הממוצע מצפה להרוויח 26,000 שקל בחודש – כבר בעבודתו הראשונה

בימים בהם יוקר המחייה שב ועולה אל הכותרות, רבים מזכירים פעם אחר פעם כי כל בחינה של מחירי המוצרים השונים חייבת להיעשות ביחס ישיר לבחינת השכר במדינה. אך גם בחינה שכזו אינה עושה חסד עם השוק הישראלי, ונראה כי דווקא ביחס לגובה השכר בארץ, יוקר המחייה נראה מאיים אפילו יותר.

הדרך המסורתית לבחינת יכולותיהם הכלכליות של האזרחים היא שיכלול מדדים "מסורתיים" דוגמת השכר הממוצע או החציוני במשק. אך מדדים אלו מושפעים (מי יותר ומי פחות) מהטיות שונות ומגוונות, ובוודאי שאינן משקפות את יכולות השכר של הצעירים והנכנסים החדשים למעגל העבודה.

לכן, חברת Universum האמריקאית מקיימת מדי שנה סקר מיוחד, בו נשאלים אלפי סטודנטים מרחבי העולם בדבר ציפיותיהם אודות השכר אשר יקבלו בעבודתם בשנים הקרובות. הסקר נערך על מגוון רחב של סטודנטים ממקצועות שונים, ונועד לשקף את היכולות הכלכליות של האוכלוסייה הצעירה והמשכילה בכל מדינה – כפי שזו נתפסת בעיניהם של הסטודנטים הצעירים עצמם.

השנה, סקרו עובדי החברה סטודנטים מ-32 מדינות ברחבי העולם. לצערנו, הסקר הנוכחי לא כלל את ישראל, אך כל אחד מוזמן לבצע סקירה מדגמית ולשאול את מכריו הצעירים את השאלה הפשוטה אשר נשאלו אלו אשר השתתפו בסקר: כמה תצפה להרוויח בעבודתך במהלך השנים הקרובות?

הציפיות בשמים. שוויץ | צילום: shutterstock

שוויץ בראש

ציפיות השכר הגבוהות ביותר, לפי הסקר, הוצגו על ידי הסטודנטים בשוויץ: השכר הממוצע לו ציפו הצעירים במדינה עמד על לא פחות מ-7,038.8 דולר בכל חודש, הם כ-26,040 שקלים. אך בנוסף לנתון המרשים, שוויץ מחזיקה גם בפער הגדול ביותר בין ציפיות הסטודנטים הגברים לבין הנשים, כשהגברים במדינה ציפו לשכר הגבוה בכמעט 1000 דולר ביחס לנשים.

הציפייה למשכורות גבוהות התאפיינה גם במדינות נוספות בצפון אירופה, אשר תפסו את יתר המקומות הראשונים בדירוג. למקום השני הגיעה נורבגיה, שם עמד הממוצע על 5,943.7 דולר לחודש, ולמקום השלישי הגיעה דנמרק עם 5,685.4 דולר. ארה"ב הגיעה למקום הרביעי (4,627.7 דולר בחודש), ואת החמישייה הפותחת משלימה יפן – שם מצפים הסטודנטים לשכר של 4,569.3 דולר בממוצע בכל חודש.

ומה על המדינות בהן ציפיות השכר בקרב הסטודנטים הן הנמוכות ביותר? במקום האחרון נמצאים הסטודנטים האוקראינים, אשר חווים על בשרם את תוצאותיו הכלכליות של המשבר הביטחוני במדינה. על פי הסקר הסטודנטים האוקראינים מצפים לשכר של 494.3 דולר בחודש בלבד (1,827 שקלים). לצד אוקראינה סוגרת את הרשימה טורקיה, שם מצפים הסטודנטים להרוויח 547.1 דולר בחודש (כ-2024 ₪), ואחריהן אינדונזיה (681.25 דולר בחודש), והודו (879.4 דולר).

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן