Forbes Israel Logo

מיוחד לחג: יינות משובחים, צלחות חגיגיות וכלי הגשה מקרמיקה בעבודת יד

מקולקציית צלחות ייחודית בהשראה ים תיכונית, דרך כלי הגשה מקרמיקה בעבודת יד ועד ליינות שיהפכו את שולחן החג לשמח במיוחד
כלי הגשה חגיגיים

כמידי שנה, לקראת החג, משיקים ב-Corelle, מבית קורנינג, את קולקציות הצלחות וכלי ההגשה שיהפכו את שולחן החג לעשיר וחגיגי. השנה, בחר המותג לעטר את הכלים בקולקציית האביב בעיצובים בהשראת הטרנדים המובילים: ממנדלות ועיטורי פייזלי, דרך ים תיכוני או כפרי, ועד משחקי קופסה ומשיכות מכחול אבסטרקטיות. הכל בעיצוב ועיטור המדמה עבודת יד מדויקת להפליא. הקולקציה השנה מחולקת ל-4 סדרות: FUSION, שנוצרה בהשראת חפיסת קלפים; Sorrento ו-Lisbon Terrace (בתמונה למטה) שמציגים מאפיינים מיוון ואיטליה, עם עיטורי מנדלות בגוונים של כחול; ו-CHIC BRUSH – משיכות מכחול המדמות צבעי מים בסגנון ווש עם פס זהב התוחם את הצלחת למראה יוקרתי (בתמונה למעלה).

דגם CHIC BRUSH של קורל מבית קורנינג. מתוך קולקציית האביב. צילום: יח"צ
דגם CHIC BRUSH של קורל מבית קורנינג. מתוך קולקציית האביב. צילום: יח"צ

טווח המחירים: החל מ-684 שקל עבור סט ל-6 סועדים.
להשיג: באולם התצוגה שקל בית מותגים, הבונים 2 מתחם הבורסה, רמת גן, באתר www.shekel4u.co.il ובחנויות כלי הבית המובחרות.

דגם Lisbon Terrace של קורנינג. צילום: יח"צ
דגם Lisbon Terrace של קורנינג. צילום: יח"צ

רשת סולתם מרחיבה את סדרת הכלים הצבעונית Prisma ומצרפת אליה שני כלים חדשים: פלנצ'ה ורוסטר. פרט לעיצוב הייחודי והצבעים המשמחים, שניהם עשויים יציקת אלומיניום וכוללים ציפוי Non-Stick, שמאפשרים שני דברים, שלפחות עבורנו, מהווים סיבה מספקת לבחור ולרכוש דווקא אותם – חלוקת חום שווה ושימוש מופחת בשמן.

הרוסטר, בעל מכסה ארומה חסין חום העשוי זכוכית שקופה, עם חריר בחלקו העליון שמיועד לשחרור אדים ולהוספת רטבים מבלי להסיר את המכסה. הוא מאובזר בכיסויי ידיות סיליקון מבודדות חום לאחיזה והעברה בטוחה של הכלי ממקום למקום.

רוסטר של סולתם. צילום: באדיבות סולתם
רוסטר של סולתם. צילום: באדיבות סולתם

הפלנצ'ה, מתאימה לצלייה ובישול, בעלת פסי גריל לצלייה ותחתית עבה במיוחד, שמבטיחה הן העברת חום שווה לכל התבשיל והן שמירה על חום בדרגה גבוהה. גם היא מאובזרת בידיות ארגונומיות המגיעות עם כיסויי ידיות סיליקון מבודדות חום לאחיזה ולהעברה בטוחה ומתאימה לכל סוגי הבישול, צלייה ואפייה.


בנוסף, משיקים בסולתם את סדרת סכיני השף Samurai Black Edition. הסכינים בסדרה עושיים פלדה גרמנית שכוללת ציפוי Non-Stick כפול ועמידות בפני בקטריות וחלודה. קצוות הלהבים בסכיני הסדרה מלוטשות לזווית של 30 מעלות, המקנה חדות ודיוק מרביים במהלך החיתוך. השקעים לאורך הלהב מקטינים את החיכוך ומפחיתים את היצמדות המזון ללהב.

הסדרה כוללת: סכין שף 20 ס"מ, סכין סנטוקו 17.5 ס"מ, סכין פריסה 20 ס"מ, סכין סנטוקו 12.5 ס"מ, סכין עזר/פטי 12.5 ס"מ, סכין חיתוך 9 ס"מ.

סדרת סכיני סמוראי שחור של סולתם. צילום: יח"צ

טווח מחירים: 419-529 שקל, בתקופת ההשקה (8/3-12/4): 129-149 שקל; סדרת הסכינים: 55-100 שקל.
להשיג: בחנויות הרשת ובאתר

פקטורי 54 משיקה את Essence Collection – שיתוף פעולה מיוחד עם אומנית הקרמיקה מיכל גלברד. הקולקציה, אותה עיצבה גלברד בעבודת יד, כוללת כלי קרמיקה יחודיים והיא תימכר בלעדית באתר לקראת חג הפסח. "הקולקציה עוצבה בקפידה רבה תוך פיתוח צבעוניות חדשה, והיא מציגה ואזות, צלחות, ספלים וקערות במגוון צלליות", אומרים במותג. "כל הכלים מיוצרים בעבודת יד בסטודיו של מיכל, ונצבעים בגלזורות מיוחדות שתוכננו על ידיה. כל כלי עובר שתי שריפות: שריפה אחת היא שריפת Bisque ושריפה שניה היא שריפת גלזורה בטמפרטורה של 1220 מעלות".

קולקציית הכלים מספקת מענה לכל אלו שגילו את המטבח מחדש ומעוניינים לארח בסטייל, או כמתנה ייחודית לחג, שמהווה גם תמיכה באומנות מקומית.

טווח מחירים: 150-570 שקל
להשיג: בלעדית באתר פקטורי 54

כלי הגשה מקרמיקה מתוך שיתוף הפעולה בין פקטורי 54 למיכל גלברד. צילום: יח"צ
כלי הגשה מקרמיקה מתוך שיתוף הפעולה בין פקטורי 54 למיכל גלברד. צילום: יח"צ
יינות משובחים

יקב הרי גליל מחדש לקראת החג את סדרת היינות Galil, שכוללת מגוון יינות אדומים שהתיישנו בחביות עץ אלון צרפתי ובנוסף, מגוון יינות לבנים. כולם תחת השם החדש ועם תוויות מעודכנות המשקפות את סיפור הקיימות של היקב.

ארבעת היינות הראשונים שהושקו תחת הסדרה החדשה: קברנה סובניון 2018 – יין חדש ליקב בסדרה, יין אדום מענבי קברנה סוביניון הגדלים בכרמי הגליל העליון. בעל ניחוחות של פירות יער ותבלינים לצד רמזים של עץ אלון. היין בעל גוף מלא וסיומת ארוכה וקלאסית; גוורצטרמינר 2020 – בציר חדש, יין לבן חצי יבש, מכרם מנרה, בעל מתיקות עדינה, עם ניחוח של פירות, תבלינים ופריחה בעל גוף בינוני וסיומת ארוכה ונעימה; בלאן דה נואר 2020 – בציר חדש, יין שמיוצר מענבים אדומים בהליך עשייה של יין לבן. בעל ניחוחות של פריחת ורדים, אפרסק ודובדבן. יין אביבי ורענן, בעל טעמים עדינים ובהירים שיוצרים תחושה קלילה ומאוזנת; סובניון בלאן 2020 – בציר חדש, יין לבן יבש בארומה בולטת של פירות טרופיים ופרי הדר. בעל טעם מורכב וחומציות מאוזנת מענבי כרם משגב-עם בגליל העליון שדושן בקומפוסט קפה ממוחזר של נספרסו.

גליל גוורץ. צילום: סטודיו דאדלוס
גליל גוורץ. צילום: סטודיו דאדלוס

הייחוד של יקב הרי גליל, ואותו אנו מעריכים במיוחד: היקב חרט על דגלו לקדם את חזון הבר קיימא במטרה ליצור כרמים בריאים יותר, תוך שמירה על הטבע הקיים בכרמים מתוך תפיסת עולם שהסביבה הטבעית עוזרת לכרמים לייצר מחזור חיים טבעי ובריא לאורך זמן. בנוסף, חבר היקב לחברה להגנת הטבע על מנת להעמיק את הידע בנושא שיטות העבודה בהתייחסות לחי והצומח.

מחיר: 65 שקל
להשיג: ברשתות השיווק וחנויות היין

הסקוטית מרחיבה את קטגוריית היינות ומשיקה בישראל שמונה סוגי יינות איכותיים מפורטוגל – כולם מבית סוגרפה, יצרנית היין הגדולה בפורטוגל. בין היינות החדשים: סילק אנד ספייס – יין אדום יבש, עשוי מענבי טוריגה נסיונל, אליקנט בושה, באגה וסירה. הארומות מזכירות תבלינים חמים ופירות שחורים מבושלים, עם נגיעות של וניל ומוקה. הטעמים עשירים עם סיומת חלקה; גאזלה ויניו ורדה לבן – יין לבן יבש. עשוי מזני הענבים לוריירו, פדרניה, טראז'דורה, אזאל. בצבע לימוני צהוב בהיר מאוד, עם בעבוע קל שמשפר את הארומות שלו, טעמיו ורעננותו. יתאים לצד ארוחת סלטים, מנות דגים קלות וכאפריטיף.

8 סוגי יינות לארוחת החג מיקב סוגפרה בפורטוגל. צילום: יח"צ חו"ל
8 סוגי יינות לארוחת החג מיקב סוגפרה בפורטוגל. צילום: יח"צ חו"ל

ואם תחפצו בהצעה יוקרתית יותר מבין השמונה, פריירה דונה אנטוניה פורט ריזרבה טוני מתאים למנות ראשונות, כמו גם לעוגות וקינוחים. הוא עשוי מזני ענבים טוריגה פרנקה, טינטה רוריז, טינטה אמרלה, טינטה ברוקה וטינטו קאו. היין בצבע אדום עם גוונים שמעידים על זמן ההתיישנות שלו בחביות הבית. בעלארומה עשירה מאוד, פירותיות בשלה ופרחוניות. הטעם פירותי ומלא, מרוכז ואגוזי ובעל סיומת מעודנת.

בנוסף, משיקים בחברה את דומיין גיארו – פארז'ט סאנסר, מיקבדומיין פארז'ט מצרפת, יין לבן יבש, כשר לפסח. הגיארו עשוי מ-100% ענבי סובניון בלאן ובעל ארומות של פירות הדר. הוא נ מתאים לצד מנות עוף ודגים, מנות מתובלות וגבינות עזים בעל טעמים חזקים.

דומיין גיארו סאנסר מבית ישרקו. צילום: אסף לוי
דומיין גיארו סאנסר מבית ישרקו. צילום: אסף לוי

היקב דוגל במינימום התערבות חיצונית ובשל כך הגפנים גדלות בכרמים לצד עשבייה, עליה היקב מפקח ומסדר רק כאשר יש בכך צורך מבחינת הגפן. בכרמים לא נעשה שימוש בדשנים כימיים או בחומרי הדברה, עד כמה שניתן.

טווח מחירים: 35-99 שקל
להשיג: בסניפי טיב טעם, באתר, ובחנויות המתמחות


Rose du Castel, יין הרוזה הכשר של יקב קסטל שמושק לקראת פסח מורכב מבלנד של 3 סוגי ענבים: מרלו, מלבק וקברנה פרנק שנבצרו טרם הבשלתם המלאה.

יחד, ובזכות תהליך התסיסה הייחודי, יצרו ביקב יין מרענן וקליל עם טעמים פרותיים בולטים.

מחיר: 94 שקל
להשיג: בחנויות היין המתמחות

רוזה 2020 של יקב קסטל. צילום: אלעד ברמי
רוזה 2020 של יקב קסטל. צילום: אלעד ברמי

גם ביקב צובה, שזכה לאחרונה בתחרות טרה וינו היוקרתית במדליית Double Gold, מציעים לקראת החג יין אדום ויין לבן מיינות הפרימיום של היקב. האדום, צובה מצודה בלנד, יין אדום יבש שהתיישן 18 חודשים בחביות עץ אלון צרפתיות, מורכב מבלנד המבוסס על קברנה סוביניון, מרלו ומעט סירה. יין בעל גוף מלא עם טעמים של פירות שחורים ואדומים וסיומת עוצמתית; הלבן, צובה שרדונה, יין לבן יבש מ-100% ענבי שרדונה שהתיישן 8 חודשים בחביות עץ אלון צרפתי ועל השמרים (Sur Lie). בעל גוף בינוני, מינרליות עדינה וטעמים מודגשים של חמאה, שרף וניל ולבנדר עם ניחוחות קלים של פירות הדר.

טווח מחירים: 85-129 שקל
להשיג: בחנויות יין מובחרות ברחבי הארץ

צובה מצודה בלנד מיינות הפרימיום של יקב צובה. צילום: שיווק צובה
צובה מצודה בלנד מיינות הפרימיום של יקב צובה. צילום: שיווק צובה

מארז "פסח עולמי" של רשת יין בעיר הוא ללא ספק מתנה שכל חובב או חובבת יין ישמחו לקבל כמתנה לחג, ובכלל. אנחנו ממליצים על המארז גם כאפשרות מצוינת לרענון מלאי היינות הבייתי.

המארז מכיל שלושה יינות מובילים מרחבי העולם: טראזס דה לוס אנדס רזרבה מלבק – יין אדום רך ומורכב שמגיע היישר מארגנטינה. בעל סיומת אלגנטית וארומה פירותית; פסקל ג’וליבה אטיטיוד סוביניון בלאן יין לבן, מינראלי בעל אופי חלק, אלגנטי וסיומת ארוכה. בעל ניחוחות של פרי הדר ותפוחים ירוקים; בארטון גאסטייה רוזה קוט דה פרובאנס – רוזה העשוי מענבי גראנש, סינסו וסירה. היין רך, קליל, מאוזן ובעל ארומה פירותית מרעננת.

מחיר: 189 שקל
להשיג: בסניפי "יין בעיר" ובאתר

מארז "פסח עולמי" של רשת יין בעיר. צילום: יח"צ
מארז "פסח עולמי" של רשת יין בעיר. צילום: יח"צ

גם בחנות האונליין Paneco, שמציעה מבחר משקאות אלכוהול ויינות מובחרים, תוכלו לרכוש מארזי יין לערב החג או לפיקניק בטבע במהלך חופשת הפסח. כך, למשל, מציעים באתר את מארז כרם בן זמרה של יקב אדיר, שכולל יין לבן מענבי סובניון בלאן, יין אדום מענבי קברנה סובניון ומגבת מטבח.

יינות יקב אדיר, שלראשונה נסקרים אצלנו, מיוצרים מענבים הגדלים בכרם בן זימרה. הכרמים נשתלו במהלך שנות ה-80 וה-90 בחלקות אדמה איכותית ובתנאי מזג אוויר אופטימאליים שמעניקים להם את טעמם המשובח והמפורסם.

מחיר: 169 שקל
להשיג: באתר ובאפליקציית Paneco

מארז כרם בן זמרה של יקב אדיר. צילום: יקב אדיר
מארז כרם בן זמרה של יקב אדיר. צילום: יקב אדיר



ברשת בנא משקות מציעים לקראת החג מארז מהודר שכולל זוג כוסות שמפניה, יין ריברטינלו מוסקטו, יין ארי סוביניון בלאן סמיון רוסאן 2019 של יקב בנימינה, יין זוהר אמרלד ריזלינג שרדונה 2019 של יקב כרמל, מארז שוקולדים ומארז פרלינים.

מחיר: 279.90 שקל
להשיג: סניפי הרשת

בנא משקאות, מארז יינות, כוסות ושוקולדים לפסח. צילום: יח"צ
בנא משקאות, מארז יינות, כוסות ושוקולדים לפסח. צילום: יח"צ

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.