Forbes Israel Logo

צפו בפרסומות, או תנו לנו לכרות באמצעותכם מטבעות קריפטוגרפיים

בשנים האחרונות אתרי תוכן רבים צפו בפגיעה קשה מאוד בהכנסותיהם. האתרים הללו מציעים חדשות וכתבות ללא תשלום לקוראים, ובתמורה מציגים לקוראים פרסומות.

כאשר המשתמשים חוסמים את הפרסומות הללו באמצעות תוספים חוסמי פרסומות בקלות, האתרים מתקשים להמשיך לתפקד כרגיל. בעת האחרונה וודאי שמתם לב כי אתרי תוכן רבים מבקשים מכם להוסיף אותם ל"רשימה לבנה" כדי שהם יוכלו להציג בפניכם פרסומות, חלקם עלו מדרגה במאבקם ב-Adblockers למינהם ולא מאפשרים גלישה באתר כל עוד התוסף פעיל.

שימוש במשאבי המחשב בתמורה לחסימת הפרסומות | צילום: shutterstock

כעת אתר חדשות וותיק מציע חלופה נוספת לקוראים: תנו לנו להשתמש במשאבי המחשב שלכם כדי לכרות מטבעות קריפטוגרפיים, במקום לראות פרסומות.אם תנסו להכנס כעת לאתר החדשות Salon עם חוסם פרסומות מופעל ברקע, תקפוץ לכם הודעת פופ-אפ שלא תאפשר לכם להמשיך את הגלישה באתר בטרם תבחרו באחת משתי האפשרויות: כבו את חוסם הפרסומות שלכם כדי שהאתר יוכל להמשיך להרוויח כסף מחשיפה של גולשים אליהן, או העניקו לאתר את האפשרות להשתמש במשאבי המחשב שלכם שלא נמצאים בשימוש כרגע כדי לכרות מטבעות קריפטוגרפיים מסוג Monero. זאת באמצעות התוסף של Coinhive המאפשר כרייה באמצעות הדפדפן. באמצעות תוסף זה, האתר לא מקבל שום גישה למידע של המשתמש שנמצא על המחשב, אלא משתמש בעיקר בכוח של המעבד של המשתמש כדי לכרות מטבעות קריפטוגרפיים, ובכך מכניס מטבעות Monero לאתר המשתמש בתוסף.

בהודעה שפרסם Salon נכתב: "כמו רוב אתרי המדיה, חוסמי פרסומות פוגעים אנושות בהכנסות שלנו ויוצרים מערכת יחסים חד כיוונית קיצונית בין קוראים למפיצים. בתוכנית הבטא שלנו, אנחנו נתחיל להשתמש בכוח העיבוד שלכם כדי לכרות מטבעות קריפטוגרפיים על מנת לפצות על ההפסדים בהכנסות מפרסומות כאשר אתם משתמשים בחוסם פרסומות. אנחנו מתכננים להשתמש בכל מה שנלמד מכך כדי לעזור לאבולוציה והצמיחה של טכנולוגיית הבלוקצ'יין, מטבעות דיגיטלים, ודרכים אחרות שייעלו את הערך שהמשתמשים נותנים בעבור צריכת התוכן שלהם".

נקודת מפנה חשובה במערכת היחסים בין גולשים לאתרים

ייתכן וזוהי נקודת מפנה במערכת היחסים בין אתרי תוכן לבין הגולשים שלהם. מעניין לראות, בהינתן חלופה, האם משתמשים יעדיפו לצפות בפרסומות או להעניק גישה לחלק ממשאבי המחשב בתמורה לתוכן. ומעניין לא פחות לראות האם אתרים שיעברו למודל של כריית מטבעות, יצליחו לפצות על אובדן ההכנסות מפרסומות.

התוסף של Coinhive פותח בדיוק עבור המטרה של ניצול תעבורת גולשים גבוהה לכריית מטבעות קריפטוגרפיים. רוב המחשבים האישיים לא מתאימים להשגת רווח מכריית מטבעות, כיוון שמדובר בתהליך בזבזני ולא יעיל, אך חוות מחשבים יכולה להפוך לרווחית, במיוחד כאשר מי שמקבל בסופו של דבר את המטבעות, לא בהכרח משתתף בכרייה עצמה ומעניק גישה למשאבים שלו.

בעת האחרונה התוסף של Coinhive עלה לכותרות כיוון שאומץ על ידי האקרים ששתלו אותו באתרים רבים בלי ידיעתם של בעלי האתרים, וזאת כדי לנצל את תעבורת הגולשים בחשאי. אתרים כמו מורפיקס, Jpost, אתרים ממשלתיים רבים ברחבי העולם ואפילו מערכת הפרסומות של גוגל נוצלה כדי לכרות מטבעות קריפטוגרפיים. בחודשים האחרונים גם אתר הטורנטים הפופולארי The Pirate Bay בחן את השימוש בתוסף כדי לפצות על אובדן ההכנסות כתוצאה משימוש בחוסמי פרסומות.

לכתבה בגיקטיים

עוד בגיקטיים:

מכירות הפיקסל: גוגל מכרה בכל 2017 את מה שאפל מכרה ב-5 ימים

תשכחו מביטקוין, מטבע חדש נולד היום וקוראים לו ׳ביבי-קוין׳

צריכה לחשוש? פייסבוק ממשיכה לאבד את הקהל הצעיר

 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.