Forbes Israel Logo

צפו: תקשורת בין רובוטים בחלל תסייע למכוניות לתקשר ביניהן

פורד הודיעה בשבוע שעבר כי תצטרף לפרויקט בן 3 שנים שיערך בצוותא עם אוניברסיטת פוליטכניק בסנט פטרסבורג שברוסיה. המשימה שעומדת בפניה: ללמוד כיצד רובוטים מתקשרים ביניהם בחלל, על מנת שיום אחד תהיינה לנו מכוניות חכמות יותר.

המהלך הוא חלק ממאמץ מתמשך שעושה החברה, כמו גם חברות אחרות בענף, לפתח רשתות חכמות בין מכוניות, בין פנסי רחוב, ובין אלמנטים אחרים בכביש, בין היתר כדי להימנע מתאונות דרכים. מטרות אחרות של רשתות אלו כוללות שיפור בזמן התגובה בעת חירום והקלה על עומסי תנועה.

אז למה ללמוד דווקא אודות תקשורת של רובוטים בחלל? מכיוון מהנדסי הרכב יוכלו להשליך מהתמודדותם עם כשלים בתקשורת על השימוש בכלי רכב על פני כדור הארץ. "אנו בודקים אלו רשתות הן החזקות והאמינות ביותר עבור סוגים מסוימים של הודעות, כמו גם אפשרויות חלופיות למקרה שרשתות ייכשלו בתרחיש מסוים", מסר אולג גוסיקין מפורד בהודעה לעיתונות.

צילום: רויטרס

הפרויקט יתמקד בשלושה רובוטים: "ג'סטין" של DLR, שהוא רובוט נייד דמוי אדם; "יורובוט", אשר מפותח על ידי סוכנות החלל האירופית לצורך עבודה על פני הקרקע של כוכבי לכת, ו-Robonaut 2, שנמצא כעת על סיפון תחנת החלל הבינלאומית.

זו אינה הפעם הראשונה שטכנולוגיית חלל מסייעת להפוך את הנהיגה לבטוחה יותר. כמה פקדים בכלי הרכב המודרניים פוצלו מטכנולוגיות שנועדו במקור עבור "רכבי ירח", עליהם נסעו האסטרונאוטים במשימות אפולו. מערכות שסייעו לפיניקס רובר לנחות על המאדים מסייעות כיום למנוע התנגשות בכלי רכב מסוימים. כמו כן, אם יש לכם צמיגי גודייר, יתכן שהם תוכננו באותן מחלקות בנאס"א אשר עבדו על פיתוח מרכיבים למנועי סילון.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.