Forbes Israel Logo

קבלת פנים צוננת לאובמה: וול סטריט ננעלה בירידות חדות

הבורסה בוול סטריט ממשיכה להיסחר היום בירידות חדות, כשבמוקד המסחר בחירתו מחדש לנשיאות של ברק אובמה, אשר זכה ב-303 אלקטורים על פי הסקרים, וניצח בגדול את יריבו מיט רומני. לאחר היוודע תוצאות הבחירות נסגרו בורסות אסיה ביציבות, אולם בורסות אירופה נסחרו בירידות שערים. המשקיעים בארה"ב חוששים כי בחירת אובמה, אל מול הקונגרס הלעומתי (שבו יש רוב לרפובליקנים), תקשה על המדינה להגיע להסכמה על קיצוצים או הגדלת הגירעון לפני ה"צוק הפיסקלי" ב-31 בדצמבר.

מדד דאו ג'ונס ירד ב-2.4%, מדד S&P 500 איבד 2.4% מערכו ומדד הנאסד"ק נפל ב-2.5%.

יום הבחירות בארה"ב הסתיים בניצחון משכנע של המועמד הדמוקרטי ברק אובמה, שניצח את המתמודד הרפובליקני, מיט רומני. אובמה זכה ביתרון של 303 אלקטורים, לעומת 230 לרומני. אובמה עלה לפודיום בשיקאגו לשאת את נאום הניצחון שלו יחד עם רעייתו מישל ושתי בנותיו. "היום האומה שלנו נעה קדימה בזכותכם. אנחנו משפחה אמריקאית שקמה ונופלת ביחד כאומה אחת. עבור ארה"ב הטוב עוד לפנינו".

אין להם זמן רב לחגוג. אובמה וסגנו ביידן | צילום: רויטרס

מיד אחרי היוודע התוצאות, והתגובות החיוביות הראשוניות של החוזים העתידיים, החל החשש בקרב המשקיעים כי הסטטוס קוו בוושינגטון יישמר, וכי לא יימצא פיתרון מהיר לבעיית הגירעון שצפויה למדינה בעוד פחות מחודשיים, כאשר הקלות המס שניתנו בתקופתו של הנשיא ג'ורג' וו. בוש יפוגו, והקיצוץ בהוצאות יתחיל להניע את המדינה אל מה שמכונה "צוק פיסקלי", אשר עלול לרסק את הכלכלה האמריקאית.

"אנשים מסיטים את המיקוד מהבחירות אל נושאים חשובים יותר הנוגעים בצוק הפיסקלי, ובהינתן העובדה שהסטטוס קוו נשמר, השאלה היא אם אותם פוליטיקאים יצליחו להגיע לפשרה לפני דצמבר", אומר ולנטין מרינוב, מנהל השקעות בסיטי.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.