Forbes Israel Logo

קונגרס יהודי בוכרה העולמי מציג פרויקט "אח בכור" בקהילה

כנס קונגרס יהודי בוכרה ה-16 התקיים אתמול (א') בסימן "קהילה ללא הפסקה" ובמסגרתו הושק פרויקט "אח בכור". מטרתו של הפרויקט היא לעודד את בני הנוער מקרב העדה הבוכרית להתגייס לצה"ל ולשרת בתפקידים משמעותיים בקרבי, עתודה אקדמאית ועתודה טכנולוגית. את הפרויקט מובילים בכוחות עצמם קצינים בכירים מבני העדה הבוכרית שמשרתים במגוון רחב של יחידות צבאיות ועם המון נכונות ומוטיבציה לתרום בנושא. הקצינים נותנים לבני הנוער את הכלים והחשיפה לעולם הצבאי, לצד ליווי ומענה גם להורים שחוששים ומודאגים מכל התהליך של גיוס לצה"ל.

"הרבי מליובאוויטש ז"ל התייחס לכל יהודי כיהלום. עולם ומלואו. במסגרת ראייה זו, תבע גם מכל אחד לפעול לא רק למען עצמו, אלא גם ובעיקר למען הזולת ולמען כלל ישראל", אמר נשיא קונגרס יהודי בוכרה, לב לבייב. "זו הגישה שמאפיינת את הקהילה הבוכרית שאני כל כך גאה להיות חלק ממנה. רבים לא מודעים למידת הערבות ההדדית והאחריות לזולת שמאפיינות את אורח החיים של הקהילה, הלכה למעשה. הודות לאלה ועל אף הקושי, מצליחה הקהילה פעם אחר פעם לקדם עשייה, לתרום ולהשפיע, הן בתוך הקהילה והן מחוצה לה".


מימין לשמאל: דרעי, לב לבייב, רגב, הגברת נתניהו ואלגה לבייב | צילום: ישראל ברדוגו 

לצד המשתתפים בכנס שנערך בהיכל התרבות בתל אביב נכחו גם הגברת שרה נתניהו, אשת ראש הממשלה, הרב אריה דרעי, שר הפנים הנגב והגליל הגב' מירי רגב, שרת התרבות והספורט, מר רון חולדאי, ראש עירית תל אביב יפו, שגריר אוזבקיסטן בישראל ושגריר קזחסטן בישראל.

הקונגרס העולמי של יהודי בוכרה נוסד בשנת 2000 על ידי לב לבייב כארגון ששם לו למטרה לפעול למען שימור המורשת של יהדות בוכרה בישראל ובעולם. לקונגרס כולל סניפים בין היתר בארה"ב, באוסטריה, בגרמניה, בקנדה ובאוסטרליה. בין פעילויות הקונגרס ניתן לציין את הסיוע הניתן לפנסיונרים בהתנהלות היומיומית למול הרשויות, ואת שימור בתי קברות יהודיים ברחבי העולם בשיתוף עם ארגון אונסקו העולמי.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן