Forbes Israel Logo
אביעד ואלדר שניידרמן, aura air, קורונה, אוטובוס. צילום: ניר סלקמן
אביעד ואלדר שניידרמן, aura air, קורונה, אוטובוס. צילום: ניר סלקמן

הסטארט-אפ שכיכב ברשימת Small Giants כבר כובש את העולם

באמצעות ניטור ותחלופת האוויר מצליחה המערכת של Aura Air להשמיד חיידקים ונגיפים, כולל נגיף הקורונה. גם באירופה מתלהבים מהטכנולוגיה הישראלית

הסטארט-אפ הישראלי Aura Air השלים פרויקט למיגון 400 אוטובוסים בבריטניה ובאירלנד מפני וירוס הקורונה, זאת באמצעות טכנולוגיה ייחודית לטיהור אוויר בחללים סגורים.

המערכת הותקנה באוטובוסים תיירותיים שהוסבו בחודשים האחרונים להסעה של עובדים חיוניים למקומות עבודתם בצורה בטוחה בכדי לא לסכן אותם בנסיעות בתחבורה הציבורית.

המכשיר של Aura Air מבצע ניטור של האוויר בחלל האוטובוס כולל טמפרטורה, לחות, כמות פחמן דו-חמצני גזים אורגנים ועוד ומשווה אותם אל נתוני האוויר החיצוני. המתקן עובד כך שהוא מבצע חמש פעמים בשעה תחלופה מלאה של כל האוויר באוטובוס, ולדברי החברה, במחקר שנערך בבית החולים שיבא נקבע כי המערכת בעלת יכולת השמדה של חיידקים ונגיפים שונים כולל נגיף הקורונה בשיעור של 99.9%.

אוטובוס בבריטניה עם המערכת של אורה אייר. צילום: Aura Air
אוטובוס בבריטניה עם המערכת של אורה אייר. צילום: Aura Air
טיהור אוויר מלכותי

לאחרונה פורסם כי גם ארמון סרסואלה במדריד, המשמש את מלך ספרד, שילב את הטכנולוגיה הישראלית, וכעת היא מותקנת בארמון בו משפחת המלוכה מקבלת את פני האורחים הזרים שמגיעים לארמון ושם המלך עורך את פגישותיו עם ראש הממשלה והשרים בממשלת ספרד.

המערכות אשר הותקנו בארמון מאפשרות לנטר, לנתח ולטהר את האוויר על מנת להעניק למלך פליפה השישי ולאורחיו סביבה בטוחה עם אוויר נקי וטהור.

"אנשים שואלים עצמם מה הם נושמים"

חברת Aura Air הוקמה על ידי האחים אביעד ואלדר שניידרמן, והיא השתתפה בפרויקט Forbes Small Giants – העסקים הקטנים שמצליחים לפרוח על אף הקשיים.

החברה הוקמה במרץ 2018 והיא מונה 14 עובדים. את המערכת היא מייצרת בישראל בשיתוף תעשיות בית אל. מוצרי החברה נמכרים ללקוחות ארגוניים דוגמת בתי ספר, תחנות רכבת, משרדים וגופים גדולים בארץ, באירופה, ארה"ב ובמזרח הרחוק, וכן לאנשים פרטיים באמצעות אתר החברה.

"עוד מתחילת הדרך הבחנו שאנשים תמיד שמים לב למה הם אוכלים, איך הם עושים ספורט, הבנו שקרוב היום שבו אנשים יתחילו לשאול את עצמם מה הם נושמים?", ציין אביעד בשיחה עם פורבס. "הגישה שלנו הוליסטית, פרסונלית. אנחנו מתאימים את המוצר ללקוח: אם יש אלרגיות מהן הוא סובל, האפליקציה שלנו גם תדע לתת הוראות כמו לפתוח חלון", הוסיף אלדר.

צילום התמונה הראשית: ניר סלקמן

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.