Forbes Israel Logo
קורסרה. צילום: shutterstock

היוניקורן של הישראלית דפנה קולר זינק בהנפקה לשווי של 7 מיליארד דולר

מניית קורסרה, ענקית הלימודים המקוונים שייסדה קולר, זינקה ב-36% ביום המסחר הראשון בניו-יורק. קולר עצמה כבר רצה למיזם הבא עליו היא מספרת בראיון מיוחד לפורבס

חברת קורסרה, החברה הגדולה בעולם ללימודים מקוונים, פתחה את המסחר בוול סטריט ברגל ימין. מנייתה זינקה ביום המסחר הראשון בכ-36% והגיע לשווי של כשבעה מיליארד דולר. המייסדת הישראלית של קורסרה היא המדענית דפנה קולר.

קולר, יזמית-מדענית שלא נחה לרגע, התראיינה לפורבס על המיזם הבא שלה – אינסיטרו (Insitro), שמנסה למצוא תרופות חדשות באמצעות ניתוח מאגרי דאטה ענקיים. אם תצליח, היא תשנה את דרך פיתוח התרופות בעולם.

לראיון המלא עם מייסדת קורסרה דפנה קולר

קורסרה גייסה כ-519 מיליון דולר בהנפקה ראשונה לציבור באמצעות מכירה של 15.73 מיליון מניות במחיר של 33 דולר למניה בבורסה של ניו יורק. בתחילת המסחר זינקה המניה ב-18% ובמהלך יום המסחר הגיע מחירה ל-45.98 דולר. בתום המסחר רשמה מניית קורסרה עלייה של 36% ומחירה עמד על 45 דולר.

דפנה קולר מייסדת קורסרה. צילום: יח"צ, insitro
דפנה קולר מייסדת קורסרה. צילום: יח"צ, insitro

החברה נהנתה מזינוק במספר הנרשמים ללימודים דרך האינטרנט בזמן מגפת הקורונה, לאחר שהשיקה את שירות "קורסרה לקמפוסים" בתגובה למגפה כדי לסייע למוסדות השכלה גבוהה להציע קורסים לסטודנטים שנמצאים בתקופת הסגר בביתם.

קורסרה שנוסדה ב־2012 היא פלטפורמה שמספקת למשתמשים גישה לקורסים מקוונים פתוחים מרובי משתתפים. כיום היא הפלטפורמה הגדולה מסוגה בעולם ומציעה ל־40 מיליון המשתמשים הרשומים שלה יותר מ־3,500 קורסים מ־150 מוסדות אקדמיים ברחבי העולם בחינם. קורסרה גם מציעה קורסים בתשלום ללקוחות עסקיים, כמו למשל Adobe, ששילמה לה ב־2018 סכום מוערך של 150 אלף דולר עבור קורסים בלמידת מכונה לעובדים שלה. בנוסף, יש לה גם תוכניות לתארים שלמים.

צילומים: יח"צ, Insitro, Shutterstock

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.